• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Audi 80 2.0 z ceną z kosmosu

Adam Gieras Autor Adam Gieras
04/04/2015
w Znalezione
0
3164

3164

256
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Przeglądając oferty używanych samochodów dochodzę coraz częściej do wniosku, że to, co nowoczesne bardzo szybko traci na wartości, a to, co stare i opatrzone nagle na niej zyskuje. Audi 80 2.0 bez klimatyzacji za 15 K wydawałoby się ofertą urwaną z żyrandola, a tu proszę – ktoś je zarezerwował…

Warto przeczytać

Alfa Romeo Spider – raczej nie stracisz

Jakie auto możesz kupić za 70 tysięcy złotych?

Pomysł na wakacyjne cabrio – Peugeot 306

 

Audi 80 jakoś nie zapisało się szczególnie na kartach mojej wieloletniej motoryzacyjnej przygody. Miałem okazję przejechać się kilkoma egzemplarzami, ale żaden mnie nie oczarował. Co innego setka, szczególnie słynne Cygaro z już zaokrągloną deską rozdzielczą z końca produkcji lub jego następca – model C4 z genialnymi silnikami V6. Jednak osiemdziesiątka stanowczo nie pasuje do mi do wizerunku youngtimera marzeń. No chyba, że pod jej maską dźwięczy min. 2,8-litrowa v-szóstka, a jeszcze lepiej 315-konne 2.3-litra z modelu RS2. Ale słabsze? Nie, i potrafię to rozsądnie uzasadnić.

Wnętrze osiemdziesiątki strasznie brzydko się zestarzało, jest małe i bardzo kiepsko wyposażone. Większość oferowanych w ogłoszeniach egzemplarzy ma też pod maską słabe – głównie 1,8- lub 2,0-litrowe silniki benzynowe, ew. diesle w opłakanym stanie od Niemca, co płakał jak sprzedawał. Co więcej, słabe osiągi i bardzo przeciętne na tle np. większej setki prowadzenie również nie zachwyca jakoś szczególnie. O wiele przyjemniej jeździ się Mercedesem W201, czyli popularną sto dziewięćdziesiątką, ale „Baby” Mercedesy, jak zwano najmniejszą „gwiazdę” w okresie produkcji, już dawno odleciały ze swoimi cenami do strefy przekraczającej granice dobrego smaku.

SONY DSC

Nie oznacza to jednak, że Audi 80 nie ma w sobie niczego spektakularnego. Ma, i być może to stanowi magnes na klientów. Jego nadwozie, co było w tamtym czasie ewenementem na skalę światową, w całości ocynkowano. O żadnej rdzy nie może być więc w bezwypadkowym egzemplarzu mowy. Niebagatelną zaletę jest również prosta jak budowa cepa konstrukcja wszystkiego, co auto ma pod karoserią sprawia. Nawet przysłowiowy kowal jest w stanie naprawić je szybko i tanio. Ceny części również pozytywnie zaskakują – słowem idealny samochód dla niezamożnego kierowcy. Problemem okazuje się jednak niewielka podaż zadbanych egzemplarzy i ich ceny…

Za prezentowane Audi 80 z silnikiem 2,0 (13,6 0-100 km/h, 177 km/h v-max) właściciel żąda niebotycznych 15 tys. zł. Biorąc pod uwagę praktycznie zerowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu oraz mocno wypicowane do sprzedaży nadwozie – to więcej, niż sporo. Spójrzmy jednak na to, co producenci aut oferują obecnie. Jest drugie dziesięciolecie XXI wieku, a nowe samochody coraz bardziej przypominają produkty jednorazowe. Awarie skomplikowanej elektryki zdarzają się już w dwu- trzyletnich egzemplarzach, a lista wydatków związana z eksploatacją samochodów wyposażonych w filtry cząstek stałych i inne pseudo-ekologiczne bariery wywołuje zawroty głowy.

SONY DSC

Gdy patrzymy na ten świat nowych samochodów, które już za kilka lat będą wyprzedawane przez kolejnych właścicieli za grosze, takie Audi, mające jeszcze szanse posłużyć w dobrych rękach wiele lat, bardzo zyskuje. Nie jest może piękne, nie ma wyzywających kształtów i nie obróci się za nim żaden pracownik korporacji. Ma jednak coś, czego nie mają obecnie produkowane samochody – spełnia w 100 % pokładane w jego projekcie założenia. Jest samochodem i jeździ.

Link do ogłoszenia znajdziecie —-> tu

Adam Gieras

fot. Allegro.pl/ Komar-Gost

 

1394
1394
2205
2205
3164
3164
4145
4145
5111
5111
6102
6102
784
784
878
878

 

Tagi: 80audiaudi 80audi 80 testgaleriaużywanewrażenia z jazdywyjątkowe samochodywyszukane samochodywyszukane. znalezione na allegroyoungtimerzakup kontrolowanyzdjęciaznalezione
Poprzedni post

Nowy Lexus RX – piękny SUV

Następny post

Nowy Nissan Maxima dla Amerykanów

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Alfa Spider 1

Alfa Romeo Spider – raczej nie stracisz

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Sierpień już zadomowił się na dobre, ale ciepłych dni w tym roku jeszcze nie zabraknie, więc znalazłem taki ciekawy kabriolet....

auto za 70 tys. zl 47

Jakie auto możesz kupić za 70 tysięcy złotych?

Autor Redakcja Motopodprad
02/08/2022
0

Patrzysz na te zdjęcia, na te auta i myślisz sobie WTF?! Co autor miał na myśli?! Dacia, Corvette i S-klasa?...

306 cabrio 2

Pomysł na wakacyjne cabrio – Peugeot 306

Autor Konrad Stopa
25/07/2022
0

Upały za oknem zapowiadają przyjemne nocne wycieczki, na które na pewno przyda się kabriolet. Jeśli chcecie coś ciekawego, a taniego,...

Opel Astra GT 1

Opel Astra GT w kombi w niezłych pieniądzach

Autor Konrad Stopa
22/07/2022
0

Lata 90. ubiegłego wieku mają to do siebie, że popularne modele miały często mocniejsze i szybsze wersje. I nie były...

Następny post
1033

Nowy Nissan Maxima dla Amerykanów

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.