• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Zestaw naprawczy jest coś wart?

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
21/01/2015
w Porady
0
img 0124

img 0124

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W nowych autach zamiast koła zapasowego czy dojazdowego coraz częstszym wariantem alternatywnym jest zestaw naprawczy do kół. Czy rzeczywiście jest on warty uwagi?

Warto przeczytać

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Czym jest i jak działa?

Jego wersji jest kilka. Najpopularniejsza składa się z pianki uszczelniającej oraz elektrycznego kompresora. „W przypadku przebicia opony należy podłączyć rurkę do wentyla, a następnie za pomocą kompresora uzupełnić ciśnienie do zalecanego przez producenta. Później wtłaczana jest pianka uszczelniająca.

– Pamiętajmy, aby po tych czynnościach, przejechać kilka kilometrów z prędkością do 40 km/h, żeby substancja równomiernie się rozprowadziła. Wtedy pozostaje nam już tylko sprawdzić, czy ciśnienie utrzymuje się na odpowiednim poziomie i dojechać do najbliższego serwisu. – wyjaśnia Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Według producentów można przejechać w ten sposób 50 kilometrów. Na podstawie doświadczeń wulkanizatorów i kierowców zaleca się jednak, aby nie przekraczać dystansu 25 kilometrów. Istotnym elementem jest również to, by w przypadku przebicia np. przez gwóźdź, nie usuwać go – zaaplikowana pianka wypełni przestrzeń wokół niego, dzięki czemu ciśnienie będzie się utrzymywać na prawidłowym poziomie.

Plusy zestawów naprawczych

Głównymi atutami takiego rozwiązania są jego niewielkie gabaryty, gdyż zajmuje znacznie mniej miejsca od koła zapasowego. Pozwala to na lepsze zagospodarowania przestrzenią i zwolnienie miejsca np. dla butli na gaz. Ponadto jest on niewątpliwie łatwiejszy w użyciu, niż wymiana koła i mniej czasochłonny – w obecnie panującym szybkim tempie życia to duży plus. Zestaw naprawczy jest dużo lżejszy od koła zarówno zapasowego, jak i dojazdowego. Wyliczono, że w ten sposób można zaoszczędzić od 0,1 do 0,2 litra paliwa na 100 km.

Z czym zestawy naprawcze sobie nie poradzą

Mimo niewątpliwych zalet zdania na temat takich zestawów są różne. Pomysł na początku zyskał wielu zwolenników, z czasem, kiedy coraz większe grono użytkowników dróg zaczęło z niego korzystać, pojawiły się krytyczne opinie. Najczęściej mówi się o tym, że można naprawić jedynie niewielkie uszkodzenia (dziury nie większe niż 6 mm), a w praktyce znacznie częściej zdarzają się one większe. Wtedy zamiast szybkiej reakcji pozostaje nam tylko skorzystanie z assistance. Dodatkowo nie naprawimy ściany bocznej opon, np. przez najechanie na krawężnik. – Takie zestawy stosuje się tylko do uszczelniania defektów na bieżniku – mówi ekspert Oponeo.pl. Pianka nie radzi sobie także w niskich temperaturach. Ostatnim z najczęstszych wymienianych problemów jest niechęć wulkanizatorów do takich „wynalazków”. Aby dokonać naprawy konieczne jest oczyszczenie zarówno opony, jak i felgi, co jest bardzo czasochłonne. Może się zatem zdarzyć sytuacja, w której dojedziemy do najbliższego serwisu, gdzie pomoc nie zostanie nam udzielona.

A zatem hit czy kit?

Koło zapasowe to zabezpieczenie na wszystkie awaryjne sytuacje związane z przebitym ogumieniem. Może i jego montaż jest nieco dłuższy i na pewno jest cięższe, ale to zawsze gwarancja jakiej zestaw naprawczy nam nie da.

Incydent z kołem może nas spotkać w trasie, gdzie do najbliższego serwisu będzie daleko lub będzie zamknięty. Poza tym istnieje ryzyko, że odpowiednio szybko nie zareagujemy na uszkodzenie i zniszczeniu, przez zbyt niskie ciśnienie, ulegną ściany boczne. W takiej sytuacji zestaw naprawczy nie zda się na wiele. Ratunkiem pozostanie wówczas jedynie pomoc assistance.

źródło: oponeo.pl / materiały prasowe

Tagi: kapećoponyporadaporadyprzebita oponazapasowe kołozapasówkazestaw naprawczy
Poprzedni post

Kto pyta nie błądzi: Hyundai i30 1.6 GDI A/T Premium

Następny post

Ekonomiczna jazda samochodem – moda czy konieczność?

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Porsche na torze

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Autor Redakcja Motopodprad
04/11/2025
1

Kiedy mówimy „Porsche”, niemal każdy od razu myśli o legendarnym modelu 911 Carrera. To samochód, który od lat budzi emocje...

Warsztat

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Autor Redakcja Motopodprad
28/10/2025
0

W warsztacie samochodowym liczy się wiedza mechanika oraz sprzęt, którym wykonuje on swoją pracę. Wysokiej jakości narzędzia i urządzenia decydują...

1

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Autor Redakcja Motopodprad
20/10/2025
0

Złota polska jesień to magiczny czas – pełen barw, spokoju i podróżniczych inspiracji. Kiedy powietrze staje się rześkie, a lasy...

Integra SPO 25

Jak zaoszczędzić czas na przyjęciu pojazdu do serwisu w trakcie sezonu wymiany opon?

Autor Redakcja Motopodprad
17/10/2025
0

Środek sezonu wymiany opon? Klienci czekają niecierpliwie, a Ty zastanawiasz się jak usprawnić przyjęcie pojazdów? Odkryj oprogramowanie do serwisu opon...

Następny post
140680036561215000

Ekonomiczna jazda samochodem - moda czy konieczność?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.