• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Zestaw hamulcowy do zadań specjalnych

Adam Gieras Autor Adam Gieras
13/07/2017
w Porady
0
Mitsubishi Pajero 18

Mitsubishi Pajero 18

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Po wielu latach rozwoju, Terrain Tamer prezentuje nowy zestaw hamulcowy dla pojazdów z napędem 4 x 4, składający się z wymiennych klocków hamulcowych i wirników zamiennych marki OE, a także niedawno dodanych tarcz hamulcowych High Performance.

Warto przeczytać

Zalety leasingu samochodu elektrycznego

Podróż samochodem do Warszawy – o czym warto wiedzieć?

Pasty polerskie i kosmetyki samochodowe – bo wygląd ma znaczenie

Już od ponad 45 lat firma Terrain Tamer zajmuje czołową pozycję w australijskim przemyśle motoryzacyjnym, gdzie zaczynała od sprzedaży części samochodowych marki Bedford na przedmieściach Melbourne, skąd stała się międzynarodową uznaną marką w branży samochodowych części zamiennych. To osiągnięcie to zasługa rygorystycznego podejścia do projektowania, testowania i produkcji wszystkich swoich części.

Wzrost jaki firma osiągnęła, lokalnie jak i za granicą, miał wpływ na uzyskanie bogatej wiedzy i doświadczenia, które przełożyło się na rozpoznanie zapotrzebowania na mocne i dobre jakościowo części. Użytkownicy części, w skład których wchodzą nie tylko entuzjaści pojazdów z napędem 4×4, ale także służby ratunkowe, branże rolnicza i górnicza, uznają je często za mocniejsze od części oryginalnych.
Ta filozofia była kluczem do rozwoju wielu różnych części, których w katalogu Terrain Tamer jest już przeszło 40 000 w tym: zawieszeń, łożysk, sprzęgieł, kół zębatych, wałów, złączy cv, wrzecion oraz nowych wysokowydajnych części hamulcowych.

Mając na uwadze stale wzrastający eksport produktów, dla zespołu R&D stało się jasne, że potrzeba będzie szeregu części specjalnie zaprojektowanych, które sprostają trudnym warunkom panującym w Australii oraz spełnią rygorystyczne europejskie normy zgodności. Badania pokazały, że części hamulcowe od Terrain Tamer były najczęściej montowane w przypadkach, w których oryginalne hamulce były zużyte i uszkodzone, co też pozwoliło zespołowi zdać sobie sprawę, że jego główny klient zazwyczaj pracuje w samochodzie wymagającym części mocniejszych niż oryginalne.

 

 

Firma Terrain Tamer ściśle współpracowała z producentem OE i zaprojektowała nowe, odporne na wysoką temperaturę podkładki wykonane z półmetalicznego materiału. Ten materiał przyczynia się do wspomagania odporności na zatarcie hamulca i zapewnia lepszą wydajność, cichą pracę i dłuższy okres użytkowania.

Nowe klocki są zgodne z normą ECE R90 i zostały przetestowane w Stowarzyszeniu Badań Motorowych w Wielkiej Brytanii, według najnowszych europejskich norm zgodności. To badanie zgodności obejmuje zarówno inspekcję, jak i akredytację obiektu produkcyjnego. Oprócz tego analizuje się skuteczność hamulca przedniego i tylnego od oryginalnych części wyposażenia w porównaniu do oferowanych części zamiennych. Jeśli część jest zgodna z normą R90, można bezpiecznie założyć, że produkt jest równie dobry lub lepszy niż oryginalny produkt wyposażenia. Wszystkie klocki hamulcowe sprzedawane na rynek europejski do użytku w pojazdach produkowanych po wrześniu 1999 r. muszą być testowane i spełniać te normy. Ponieważ marka rozwinęła swoje części w surowym środowisku australijskim, gdzie nie tylko ciepło może zmniejszyć skuteczność hamowania pojazdu, ale także duże ilości pyłu, klocki hamulcowe od Terrain Tamer zaliczyły te testy bez problemu.

„Prawdziwym wyzwaniem było stworzyć klocek hamulcowy z jednej strony odpowiednio miękki, maksymalnie zwiększający efektywność hamowania, a z drugiej tak wytrzymały aby mógł służyć przez długi okres użytkowania w każdych warunkach,” – mówi Jim Dean, General Manager Terrain Tamer. „W Australii mamy idealne warunki do testowania tego typu części samochodu: od gorących terenów niedaleko Alice Springs po deszczowe Darwin aż do zimnych rejonów niedaleko Hobart. Z łatwością mogliśmy stworzyć różne warunki do testów, udało nam się zasymulować niemal każdą przeszkodę z jaką może spotkać się samochód terenowy na naszej planecie,” – kontynuuje Jim Dean.

 

 

Po początkowych planach stworzenia podstawowego zestawu klocków hamulcowych przyszedł czas na ich rozwój. Po 6 miesiącach badań oraz zebraniu opinii użytkowników samochodów terenowych doszliśmy do wniosku, że jest wysokie zapotrzebowanie na klocki hamulcowe, które będą wyróżniały się niezwykłą efektywnością w każdych warunkach. Wynikiem tych badań była tarcza hamulcowa High Performance.

„Tarcza została zaprojektowana tak, że pasuje do każdej ze stron osi samochodu. Specjalne dziury i nawierty praktycznie w całości eliminują zbieranie się w niej kurzu, pyłów, gazów. Nie musisz martwić się o przegrzewanie się tarcz – zredukowaliśmy liczbę miejsc, w których tarcza może się przegrzewać oraz zwiększyliśmy szybkość ich chłodzenia się” – mówi Brent Hutchinson.

Więcej informacji o produktach Terrain Tamer można znaleźć na stronie: www.terraintamer.com/pl/

Informacja prasowa 

Tagi: 4x4hamulceHigh Performanceklockiporadyrajdy4x4tarczeTerrain Tamer
Poprzedni post

Lexus Test Korzysc lipiec 2022

Następny post

N jak Nowa era Hyundaia

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Zalety leasingu samochodu elektrycznego

Zalety leasingu samochodu elektrycznego

Autor Redakcja Motopodprad
25/01/2023
0

Wzrost popularności samochodów elektrycznych sprawia, że coraz częściej stają się one obiektem poszukiwań osób, które są zainteresowane leasingiem nowego pojazdu....

Warszawa

Podróż samochodem do Warszawy – o czym warto wiedzieć?

Autor Redakcja Motopodprad
13/01/2023
0

Decydując się na wycieczkę do Warszawy, warto poznać dokładną strukturę organizacyjną komunikacji miejskiej w tym mieście, a także opłaty za...

Nissan

Pasty polerskie i kosmetyki samochodowe – bo wygląd ma znaczenie

Autor Redakcja Motopodprad
10/01/2023
0

Właściciele aut lubią, gdy wygląd samochodu cieszy ich oko. Oprócz tego, co pod maską, liczy się dla nich bowiem to,...

Audi

AdBlue – Co to jest i jak się ma do motoryzacji?

Autor Redakcja Motopodprad
09/01/2023
0

Ekologiczne rozwiązania zbierają coraz większą grupę entuzjastów ze względu na ciągłe pogarszanie się klimatu. Opcje chroniące środowisko jesteśmy w stanie...

Następny post
2018 hyundai i30 n

N jak Nowa era Hyundaia

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET