Zestaw hamulcowy do zadań specjalnych

Po wielu latach rozwoju, Terrain Tamer prezentuje nowy zestaw hamulcowy dla pojazdów z napędem 4 x 4, składający się z wymiennych klocków hamulcowych i wirników zamiennych marki OE, a także niedawno dodanych tarcz hamulcowych High Performance.

Już od ponad 45 lat firma Terrain Tamer zajmuje czołową pozycję w australijskim przemyśle motoryzacyjnym, gdzie zaczynała od sprzedaży części samochodowych marki Bedford na przedmieściach Melbourne, skąd stała się międzynarodową uznaną marką w branży samochodowych części zamiennych. To osiągnięcie to zasługa rygorystycznego podejścia do projektowania, testowania i produkcji wszystkich swoich części.

Wzrost jaki firma osiągnęła, lokalnie jak i za granicą, miał wpływ na uzyskanie bogatej wiedzy i doświadczenia, które przełożyło się na rozpoznanie zapotrzebowania na mocne i dobre jakościowo części. Użytkownicy części, w skład których wchodzą nie tylko entuzjaści pojazdów z napędem 4×4, ale także służby ratunkowe, branże rolnicza i górnicza, uznają je często za mocniejsze od części oryginalnych.
Ta filozofia była kluczem do rozwoju wielu różnych części, których w katalogu Terrain Tamer jest już przeszło 40 000 w tym: zawieszeń, łożysk, sprzęgieł, kół zębatych, wałów, złączy cv, wrzecion oraz nowych wysokowydajnych części hamulcowych.

Mając na uwadze stale wzrastający eksport produktów, dla zespołu R&D stało się jasne, że potrzeba będzie szeregu części specjalnie zaprojektowanych, które sprostają trudnym warunkom panującym w Australii oraz spełnią rygorystyczne europejskie normy zgodności. Badania pokazały, że części hamulcowe od Terrain Tamer były najczęściej montowane w przypadkach, w których oryginalne hamulce były zużyte i uszkodzone, co też pozwoliło zespołowi zdać sobie sprawę, że jego główny klient zazwyczaj pracuje w samochodzie wymagającym części mocniejszych niż oryginalne.

 

HDBrakePads 1024x915 Zestaw hamulcowy do zadań specjalnych

 

Firma Terrain Tamer ściśle współpracowała z producentem OE i zaprojektowała nowe, odporne na wysoką temperaturę podkładki wykonane z półmetalicznego materiału. Ten materiał przyczynia się do wspomagania odporności na zatarcie hamulca i zapewnia lepszą wydajność, cichą pracę i dłuższy okres użytkowania.

Nowe klocki są zgodne z normą ECE R90 i zostały przetestowane w Stowarzyszeniu Badań Motorowych w Wielkiej Brytanii, według najnowszych europejskich norm zgodności. To badanie zgodności obejmuje zarówno inspekcję, jak i akredytację obiektu produkcyjnego. Oprócz tego analizuje się skuteczność hamulca przedniego i tylnego od oryginalnych części wyposażenia w porównaniu do oferowanych części zamiennych. Jeśli część jest zgodna z normą R90, można bezpiecznie założyć, że produkt jest równie dobry lub lepszy niż oryginalny produkt wyposażenia. Wszystkie klocki hamulcowe sprzedawane na rynek europejski do użytku w pojazdach produkowanych po wrześniu 1999 r. muszą być testowane i spełniać te normy. Ponieważ marka rozwinęła swoje części w surowym środowisku australijskim, gdzie nie tylko ciepło może zmniejszyć skuteczność hamowania pojazdu, ale także duże ilości pyłu, klocki hamulcowe od Terrain Tamer zaliczyły te testy bez problemu.

„Prawdziwym wyzwaniem było stworzyć klocek hamulcowy z jednej strony odpowiednio miękki, maksymalnie zwiększający efektywność hamowania, a z drugiej tak wytrzymały aby mógł służyć przez długi okres użytkowania w każdych warunkach,” – mówi Jim Dean, General Manager Terrain Tamer. „W Australii mamy idealne warunki do testowania tego typu części samochodu: od gorących terenów niedaleko Alice Springs po deszczowe Darwin aż do zimnych rejonów niedaleko Hobart. Z łatwością mogliśmy stworzyć różne warunki do testów, udało nam się zasymulować niemal każdą przeszkodę z jaką może spotkać się samochód terenowy na naszej planecie,” – kontynuuje Jim Dean.

 

brakedisc 1024x682 Zestaw hamulcowy do zadań specjalnych

 

Po początkowych planach stworzenia podstawowego zestawu klocków hamulcowych przyszedł czas na ich rozwój. Po 6 miesiącach badań oraz zebraniu opinii użytkowników samochodów terenowych doszliśmy do wniosku, że jest wysokie zapotrzebowanie na klocki hamulcowe, które będą wyróżniały się niezwykłą efektywnością w każdych warunkach. Wynikiem tych badań była tarcza hamulcowa High Performance.

„Tarcza została zaprojektowana tak, że pasuje do każdej ze stron osi samochodu. Specjalne dziury i nawierty praktycznie w całości eliminują zbieranie się w niej kurzu, pyłów, gazów. Nie musisz martwić się o przegrzewanie się tarcz – zredukowaliśmy liczbę miejsc, w których tarcza może się przegrzewać oraz zwiększyliśmy szybkość ich chłodzenia się” – mówi Brent Hutchinson.

Więcej informacji o produktach Terrain Tamer można znaleźć na stronie: www.terraintamer.com/pl/

Informacja prasowa 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?