Zepsute wtryskiwacze – regeneracja czy wymiana?

Użytkowanie diesla związane bywa niestety z uszkodzeniami różnych podzespołów, a co za tym idzie – z poniesieniem niemałych kosztów. Wówczas zastanawiamy się, co będzie lepsze – naprawa, a może jednak wymiana? W zależności od tego, co uległo awarii, korzystniejsze będzie pierwsze bądź drugie wyjście.

 

Jeśli uszkodzeniu uległy wtryskiwacze to z reguły bardziej opłacalna jest ich regeneracja niż zakup nowych. Koszty naprawy nie są aż tak duże w porównaniu do tych, które musielibyśmy przeznaczyć na ich kupno. W większości takich awarii wystarczy sama regeneracja, więc nie ma potrzeby wydawania dodatkowych pieniędzy. Tym bardziej, że naprawione wtryskiwacze są równie trwałe, jak te fabrycznie nowe.

Inaczej wygląda regeneracja wtryskiwaczy w przypadku starszych konstrukcji silnika niż wtryskiwaczy typu Common Rail. O ile w pierwszym przypadku nie jest to, aż tak skomplikowane, to przy awarii wtrysków Common Rail trzeba wykazać się większą wiedzą. Poza tym trzeba też dysponować innym, odpowiednim do tego sprzętem.

 

Jak uniknąć awarii?

Przede wszystkim słuchaj swego auta. Pewnie dziwnie to brzmi, ale uwierz – pomoże to zapobiec uszkodzeniom. W zdecydowanej większości sytuacji, da się uniknąć awarii, ale trzeba zwracać uwagę na to, jak pracuje samochód, czy nie ma jakiś innych objawów itp.

W przypadku diesla bardzo duże znaczenie ma jakość paliwa. Czym gorsze jakościowo paliwo, tym łatwiej o jakąkolwiek awarię, w tym właśnie – awarię wtryskiwaczy. Warto więc nie oszczędzać na paliwie i decydować się na to, które nie wyrządzi krzywdy silnikowi.

Najczęstszymi objawami uszkodzeń wtryskiwaczy są: spadek mocy silnika, duże zużycie paliwa, zbyt duże dymienie, a także problemy z rozruchem.

 

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail

Naprawa wtrysków w starszych autach nie wymaga, aż tyle pracy, co w przypadku regeneracji wtrysków Common Rail. Te drugie są dużo bardziej wymagające.

Proces regeneracji wtryskiwaczy Common Rail zaczyna się od ich rozbiórki. Następnie fachowcy przechodzą do postawienia wstępnej diagnozy. W dalszej kolejności wtryskiwacze poddawane są czyszczeniu. Elementy zużyte bądź zniszczone wymieniane są na nowe.

Po wymianie wszystkich takich części, następuje złożenie wtrysków. W dalszym etapie są one poddawane weryfikacji na stole probierczym. W zależności od tego, co pokażą pomiary, konieczne może być wyregulowanie wtryskiwaczy. Później, zostaje im nadany nowy kod IMA. Proces naprawczy kończony jest sprawdzeniem rozpylania końcówki wtryskiwacza.

Więcej szczegółowych informacji o wtryskiwaczach i ich naprawie znaleźć można na: http://www.wtryskiwacz.com

 

Źródło: Wtryskiwacz.com / art. sponsorowany

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: