• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Zaprezentowano Bugatti Divo!

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
25/08/2018
w Newsy
0
bugatti divo 7

bugatti divo 7

145
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Coś więcej niż Chiron. Coś więcej niż luksusowy samochód – oto Divo.

Bugatti zastrzega, żeby nie mówić o Divo jak o lekko zmodyfikowanym Chironie. Według nich jest Chiron i jest Divo, choć ciężko ukryć rodzinne powiązania obu samochodów. Czym więc wyróżnia się Divo oprócz efektownego wyglądu?

Warto przeczytać

Mazda CX-60 do serwisu

Dwa miliony Porsche z Lipska

BMW pozostanie wierne swoim jednostkom

Bugatti Veyron był czymś wyjątkowym, choć miał wadę – masa własna ograniczała jego możliwości torowe, choć na prostej nie było na świecie nic mogącego mu dorównać. W Chironie wyciągnięto wnioski i z wielu recenzji wiemy, że to już lepsze narzędzie do kompetentnej jazdy. Divo to coś w rodzaju Chirona 'superleggera’. Jeszcze lżejsze, jeszcze bardziej ambitne pod względem jazdy torowej, a nadal piekielnie mocne i bogato wyposażone.

ADVERTISEMENT
Agresywny design służy przede wszystkim dociskowi aerodynamicznemu.

Nowy pakiet aero kompletnie zmienia obieg powietrza w szczelinach nadwozia samochodu. Wloty są obszerniejsze i poprawiają chłodzenie, a duży splitter przyciska przednią oś do asfaltu. Poprawiono też dopływ powietrza do silnika W16, a z tyłu nie sposób przegapić płetwy stabilizującej i ogromnego skrzydła. To wszystko oraz olbrzymi dyfuzor zwiększają docisk aż o 90 kg w stosunku do Chirona – niezły wynik!

Choć zgubiono 35 kg masy, w czym pomogło usunięcie schowków w środku oraz uproszczenie luksusowego systemu audio, nadal Divo waży prawie 2 tony. Nie zmieniono za to silnika – dalej generuje on 1500 KM, a mimo to okrążenie toru Nardo Divo robi 8 sekund szybciej niż Chiron.

Wnętrze zachowało luksus, choć zestaw audio jest mniej zaawansowany niż oryginał.

Oczywiście to wszystko działa na niekorzyść prędkości maksymalnej. Ludzie wierzą, że Chiron osiąga w okolicach 300 mph (480 km/h), choć jest elektronicznie ograniczony do 420. Za to Divo nie osiągnie więcej niż 380 km/h. Ujmijmy to tak – Chiron będzie szybszy na prostej, Divo będzie szybsze w każdych innych warunkach.

Cena? 5 mln euro. Bugatti wyprodukuje tylko 40 sztuk Divo i wszystkie zostały sprzedane przed premierą.

Bartłomiej Puchała

Tagi: aktualnościbugattidivonewspremiera
Poprzedni post

Kary dla kierowców w 2019

Następny post

Test: Honda Jazz 1,3 I-VTEC – inna niż wszystkie

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.

Podobne artykuły

Polska premiera Mazdy CX-60 Phev

Mazda CX-60 do serwisu

Autor Paweł Oblizajek
09/12/2023
0

Czy nie ma już na rynku marek, które wolne są od wad fabrycznych? Jak się okazuje, jest to wielce prawdopodobne....

S23 1980 fine

Dwa miliony Porsche z Lipska

Autor Paweł Oblizajek
09/12/2023
0

Porsche w Niemczech ma powody do zadowolenia. Popyt na ich samochody ciągle rośnie. Nie jest bynajmniej teza wyssana z palca....

P90507417 highRes bmw m track days 06

BMW pozostanie wierne swoim jednostkom

Autor Paweł Oblizajek
08/12/2023
0

Moda na silniki o niskiej pojemności wspomagane przez turbosprężarki nie przemija. Z niewielkiej pojemności uzyskujemy coraz większe moce. Niemal każda...

NowyFiat500LaPrimabyBocelli

Fiat 500e z szybką wymianą akumulatora

Autor Paweł Oblizajek
08/12/2023
0

Elektryfikacja wkracza na kolejny etap. To co do tej pory było zmartwień wielu niezdecydowanych klientów, już wkrótce może nie stanowić...

Następny post
Honda Jazz 6 główne

Test: Honda Jazz 1,3 I-VTEC - inna niż wszystkie

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version