Zamów sobie Saaba przez internet

NEVS czyli National Electric Vehicle Sweden AB, nowy właściciel Saaba, rozpoczął oficjalną sprzedaż odgrzewanego kotleta – Saaba 9-3, który swoją premierę miał w 2002 roku. 

Na razie do sprzedaży trafił napędzany 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 220 koni mechanicznych model 9-3 Aero. Co ciekawe, auta sprzedawane są wyłącznie przez internet. Po odbiór Saaba nowy właściciel musi udać się do fabryki w Trollhattan, gdzie w prezencie otrzyma darmową wycieczkę po hali produkcyjnej oraz po Saab Car Museum.

Marka z piękną historią odradza się jak Feniks z popiołów, ale od początku widać, że to tylko “gruby pr”. Gdyby nie upadek firmy 2 lata temu, 9-3 wyglądałby teraz tak, jak na zdjęciach poniżej. Mimo to dobrze, że klientom oferują wersję Aero, a nie “elektryka” z 20-kilometrowym zasięgiem. Samochód mogą kupić na razie tylko Szwedzi i Chińczycy. 

Adam Gieras

fot. materiały prasowe producenta

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?