Chociaż wzrost zainteresowania nowymi samochodami w czerwcu był wyraźny, to mimo wszystko nadal widać, że w porównaniu z czerwcem 2021 roku sprzedaż aut osobowych spadła.
Analizując suche dane dojdziemy do wniosku, że jest już to dwunasty spadek analizując sytuację rok do roku. Opierając się na danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w czerwcu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 45 108 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 10,72% mniej niż rok wcześniej ale za to o 9,49% więcej niż w maju 2022 roku.
Pozycję lidera sprzedaży wśród marek utrzymała Toyota. Wyprzedziła ona Skodę oraz Volkswagena. Czołową dziesiątkę najchętniej wybieranych marek uzupełniły Kia, Hyundai, Dacia, BMW, Mercedes, Audi i Ford.

Nieco inaczej wygląda sytuacja jeżeli chodzi o najchętniej wybierane modele. Tutaj dwie pierwsze lokaty zgarnęła Toyota. Najczęściej wybieranym przez Polaków modelem pozostała Corolla, która wyprzedziła model C-HR. Podium uzupełniła Dacia Duster. W czerwcu sprzedano 1968 sztuk Corolli, 1515 sztuk modelu CH-R oraz 1296 sztuk Dacii Duster. Co ciekawe w dziesiątce najchętniej wybieranych modeli nie znalazł się żaden przedstawiciel marki premium, które mimo wszystko znalazły się w zestawieniu najchętniej wybieranych marek. Wśród najchętniej wybieranych modeli zabrakło więc BMW, Mercedesa czy Audi.
W przypadku pojazdów dostawczych pozycję lidera utrzymało Renault. Za francuską marką uplasowały się Ford oraz Iveco. Fiat z kolei wypadł z podium odnotowując spadek sprzedaży aż o 38%. Najchętniej wybieranym modelem dostawczym okazał się Renault Master z wynikiem 931 sprzedanych sztuk. Drugie miejsce w rankingu zajęło Iveco z modelem Daily i wynikiem 608 sztuk, trzecie zaś zajął Ford Transit, którego zamówiono w ilości 537 sztuk. Jedyny przedstawiciel Fiata w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych modeli – Ducato zajął odległe dziesiąte miejsce z wynikiem 150 sztuk.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Producenci