Site icon Motopodprad.pl

Wyniki sprzedaży nowych samochodów w lutym 2022 roku

Toyota Corolla Hatchback 2019 1280 02

Toyota Corolla Hatchback 2019 1280 02

Sprzedaż samochodów w ostatnich miesiącach przechodziła duże zmiany. Na rynku zaczynało brakować samochodów dostępnych od ręki a sprzedaż spadała. Wyjątkiem był wzmożony pobyt na samochody luksusowe.

Drugi miesiąc 2022 roku zdaje się potwierdzać nieprzewidywalność rynku. Luty okazał się być miesiącem nieco gorszym w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży w porównaniu ze styczniem 2022 roku. Łączna liczba rejestracji po pierwszych dwóch miesiącach jest nadal niższa od tej zanotowanej w 2021 roku.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w lutym 2022 roku zarejestrowano w Polsce 38 764 samochody osobowe oraz dostawcze o DMC do 3,5t. To wynik o nieco ponad 10% gorszy niż w styczniu 2021 roku, ale jednocześnie o niemal 16% lepszy niż w styczniu 2022 roku.

Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2022 roku klienci kupili i zarejestrowali 12 258 aut tej marki, o 1,87% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 19,61%. Duża w tym zasługa sporej dostępności modeli i znikomej przerwy w produkcji. Na drugie miejsce wysunęła się koreańska marka KIA. Marka sprzedała łącznie 6 341 sztuk aut. Podium uzupełniła Skoda z wynikiem 5 514 sztuk sprzedanych samochodów. Kolejne miejsca przypadły odpowiednio marką Hyundai i Volkswagen. W czołowej dziesiątce najchętniej wybieranych marek zabrakło Fiata. Został on wyprzedzony m.in. przez marki Ford, BMW, Dacia, Mercedes i Audi.

Pierwsze trzy miejsca wśród najchętniej wybieranych modeli zajmują samochody japońskiego producenta Toyota. Są to odpowiednio – Corolla, RAV4 i Yaris.

Czy w marcu sytuacja się zmieni? Czy trwająca wojna mocno wpłynie na sprzedaż nowych samochodów w Polsce? Pozostało nam czekać i wierzyć, że trwający konflikt zostanie szybko zażegnany.

Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Producenci

Exit mobile version