Hyundai to marka, która w końcu przestała budzić niezbyt pozytywne emocje. Co więcej, jest to marka która mocno namieszała na wielu rynkach w Europie. Obecnie oferowane modele nie mają niemal nic wspólnego ze starymi, korodującymi modelami, które dodatkowo nie grzeszyły bezawaryjnością oraz wyszukaną stylistyką.
Jak podaje Hyundai Motor 2020 rok był dla tej marki wyjątkowy. Na dobre postrzeganie bądź co bądź trudnego roku kalendarzowego złożyło się kilka elementów.
Pierwszym z nich z całą pewnością jest bogata oferta modelowa. W samym 2020 roku Hyundai wprowadził wiele nowości co sprawiło, że ponad 90% modeli Hyundai oferowanych w Europie ma obecnie mniej niż 18 miesięcy.
Drugim a razem bardzo zaskakującym punktem była bardzo dobra sprzedaż samochodów elektrycznych. W 2020 roku na europejskim rynku sprzedano 60.000 samochodów elektrycznych Hyundai. Jest to ponad 13% udziału łącznej sprzedaży marki.
Trzecim punktem potwierdzającym coraz lepszą kondycję koreańskiej marki jest ilość nagród przyznanych różnym modelom. Jako jeden z przykładów niech posłuży model Kona Electric, który otrzymał pięć gwiazdek Green NCAP. Inny zaś – i30 N zdobył nagrody w kategorii „Import Winner” oraz „Small and Compact Car”, przyznawane przez magazyn Auto Bild Sports Cars.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Hyundai