Włoska robota – Abarth 124 Spider

Sukces marki Abarth przekonał Fiata do rozszerzania oferty małych ‘skorpionów’. Model 124 Spider będzie kolejnym w rodzinie.

 

 

Do tej pory gama Abartha ograniczała się do hothatchy – Punto i 500. Tym razem zaproponowano coś zdecydowanie bardziej rasowego, mianowicie dwumiejscowego roadstera. O ile Abarth posiada takie samo podwozie jak MX-5, o tyle podąża swoją drogą jeśli chodzi o silniki. Włosi zaproponowali to, co modne czyli mały silnik z doładowaniem o mocy 170 KM z pojemności 1.4. Jest to znany z innych modeli grupy Fiat motor z rodziny Multiair, występujący w tandemie ze skrzynią ręczną lub automatyczną. Auto waży na sucho ledwo 1060 kg dlatego niewielka moc wystarczy, żeby dynamicznie się poruszać.

 

Abarth 124 Spider 3 Włoska robota   Abarth 124 Spider

 

Domeną 124 Abarth ma być prowadzenie. Rozkład mas idealnie 50:50, moc rzucana na tył, niska pozycja za kierownicą i długa maska przed oczami – to musi trafiać w gust osób, które po prostu uwielbiają prowadzić. Wrażenia mają być wzmacniane przez odpowiednio rasowy pomruk spod maski. Tak jak w innych modelach spod znaku skorpiona, nie mogło zabraknąć bardziej wydatnego bodykitu i odwołujących się do historii barw nadwozia.

 

Bartłomiej Puchała

Fot: Abarth

 

Abarth 124 Spider 2 Włoska robota   Abarth 124 Spider

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.