Wideotest wideorejestratora CarForce A300

CarForce nie jest najbardziej rozpoznawalną marką wideorejestratorów, ale ich bazowa kamera A300 to bardzo udana konstrukcja.

Każdy, kto interesował się zakupem kamery samochodowej zna wiodące marki w tej branży. CarForce do nich nie należy i przyznam się, że także zetknąłem się z nim po raz pierwszy. Z dwóch dostępnych modeli: A300 i A500 wybrałem do testu tańszy A300. Chciałem sprawdzić co potrafi urządzenie oferowane w popularnej półce cenowej (229 zł), bo sam szukałem kiedyś wideorejestratora w takiej cenie i kilka z nich przewinęło mi się przez ręce.

Specyfikacja CarForce A300 wygląda zachęcająco. Nagrywanie w FullHD, bardzo szeroki kąt widzenia 150 stopni i 12 MPx w trybie fotografowania. Te informacje znajdują się na pudełku, a co znajduje się w środku i jak działa? O tym nagrałem wideotest, który zamieszczam poniżej. Pełną specyfikację urządzenia znajdziecie na końcu tej strony.

CarForce A300 – wady i zalety

Wideorejestrator zrobił na mnie spore wrażenie. CarForce zaofeorwał zaskakująco wiele za stosunkowo niewielkie pieniądze. Moim zdaniem A300 może spokojnie konkurować z urządzeniami o 100 zł droższymi, a to oznacza doskonałe value for money. Oczywiście ma swoje wady, które wymieniam poniżej, ale każda kamerka w tej cenie będzie jakieś mieć.

Zalety:

  • duży ekran 3″
  • szeroki kąt nagrywania 150 stopni
  • długi kabel
  • banalnie prosty montaż
  • proste menu w języku polskim
  • jakość zdjęć i nagrań w dzień
  • płynność pracy
  • solidność budowy
  • praktyczne mocowanie
  • cena

Wady:

  • jakość nocnych nagrań poniżej oczekiwań nawet jak na tę cenę
  • nieintuicyjna obsługa przyciskami
  • brak dźwięku sygnalizującego zapisanie wybranego filmu
  • drgania przy wyższych prędkościach

Bartłomiej Puchała

Galeria

CarForce A300 – specyfikacja

Procesor / sensor: CPU-GP5168 / Sensor – AR0330
Ekran: 3 cale
Obiektyw: Ultraszerokokątny (150) HD
Obsługiwane języki: PL, EN, DE, IT, FR, CS, SK, JAP, ZH, KO
Format zapisu: .MOV / H.264
Rozdzielczość: 1920×1080 / 30fps, 1280×720 / 30fps
Detekcja ruchu: TAK
Tryb zdjęciowy: TAK – 12 megapixeli JPG
Głośnik / mikrofon: TAK / TAK
USB: TAK
Bateria i zasilanie: Wbudowana. Zasilanie 5V 1.5A

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.