• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Wideotest: Mercedes-Benz V300d 4Matic – VIP Shuttle

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
24/08/2020
w Nowe, Wideo
0
profilowe 1

profilowe 1

290
SHARES
2.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mercedes klasy V300d ma na pokładzie mnóstwo ciekawych rozwiązań, ale niektóre z nich wyjątkowo rzucają się w oczy. Takimi są np. fotele kapitańskie będące jedną z najdroższych opcji.

Minął rok od kiedy miałem sposobność zmierzyć się ze swoim marzeniem – Mercedesem klasy V. Ten luksusowy van ma zaklepane miejsce w moim prywatnym garażu marzeń, ale testowana wtedy konfiguracja nie do końca trafiała w mój gust. Przez rok zmieniło się w ofercie Mercedesa kilka istotnych rzeczy, które jeszcze podnoszą prestiż i wygodę podróżowania tym krążownikiem.

Warto przeczytać

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Test: Volvo XC40 P8 Recharge Twin – odważne wejście w świat elektryków

Peugeot 308 Hybrid – wady i zalety

Przede wszystkim teraz miałem do testu samochód w najmocniejszej wersji silnikowej – 239 KM i 500 Nm dokładają do wrażeń z jazdy dynamikę jakiej brakuje w słabszych odmianach. Do tego pakiet full opcja elektryka jasne skóry klima ZOBACZ! Tutaj jest naprawdę wszystko, czego może oczekiwać wymagający VIP potrzebujący samochodu do przemierzania europejskich autostrad. Wisienką na torcie i moim prywatnym faworytem są komfortowe fotele w drugim rzędzie – dwa kapitańskie, masywne i napakowane gadżetami siedzenia jakich nie ma nawet w klasie S.

Mercedes V300d – wideotest

Tym razem nie będę się rozpisywał na temat wrażeń jakie wywołuje klasa V. Stwierdziłem, że o wiele lepiej to pokazać na filmie, dlatego powstał ten wideotest. Od razu uprzedzam, że to nie jest najbardziej profesjonalna produkcja na świecie, a ja nie mam talentu prezenterskiego Tomasza Kammela. Zapraszam do obejrzenia.

Osobiście jestem jeszcze bardziej zakochany w klasie V niż przedtem. To za sprawą jasnej, skórzanej tapicerki od której czuć wysoką jakość nawet na zdjęciach. Jasne, że ten samochód ma wady – jedną z nich jest cena na poziomie 400-420 tys. zł brutto – ale naprawdę nie widzę dla niego zastępstwa. Nie ma drugiego takiego vana, który równie elegancko prezentuje się pod klubem golfowym. To po prostu przestrzeń, w której wszyscy twoi goście i przyjaciele będą zachwyceni. Podróżowanie V300d to coś więcej niż przemieszczanie się. To doznanie zarezerwowane dla garstki wybranych.

Podsumowanie? Bezkonkurencyjny

Jasne, że ten samochód ma wady. Mógłby mieć większy zbiornik paliwa i lepszą jakość spasowania kokpitu. Mam wrażenie, że nikt w nim nie pomyślał, że do trzeciego rzędu też trzeba będzie wsiadać i wysiadać i jest to dość trudne. No i te piękne fotele moim zdaniem powinny przemieszczać się przód-tył przy pomocy silniczków elektrycznych. Zabrakło mi też rozkładanego stolika, który jednak można domówić jako opcję.

Mimo to nadal dla mnie to jest samochodowa ekstraklasa. Posiadanie takiego auta w garażu obok AMG-GT czy S63 nie jest żadnym wstydem dla właścicieli, bo po prostu nie ma równorzędnego rywala dla klasy V. Oczywiście pod pewnymi względami Volkswagen Multivan może wyglądać atrakcyjnie. Przede wszystkim chodzi mi o ceny i wygląd, który od zeszłego roku się trochę poprawił. Tak czy inaczej w VW nie ma możliwości zamówienia aż tylu ekskluzywnych opcji. Tam nacisk położony jest na praktyczność, co w mojej opinii wyklucza się z przynależnością do klasy premium.

Bartłomiej Puchała

Wygląd:6 out of 10 stars (6 / 10)
Wnętrze:9 out of 10 stars (9 / 10)
Silnik:8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda:9 out of 10 stars (9 / 10)
Zawieszenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Komfort:10 out of 10 stars (10 / 10)
Wyposażenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość:6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem:8.2 out of 10 stars (75/100)

Galeria

Dane techniczne

Silnik: R4, Turbodiesel
Pojemność: 1950 cm³
Moc: 239 KM przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 1350-2400 obr/min
Skrzynia biegów: automatyczna, 9G-TRONIC
Napęd: 4×4
0-100 km/h: 9,0 s
V-max: 210 km/h
Zbiornik paliwa: 57 l (70 l w opcji)
Cena: od 196 185 zł, egzemplarz testowy 422 873 zł

Tagi: foteleklasa vMErcedes-Benznowenówka sztukatestwideo
Poprzedni post

Pierwsza jazda: Opel Corsa-e bez zaskoczeń

Następny post

Delage D12 – francuski hypercar jako odrodzenie luksusowej marki

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.

Podobne artykuły

Honda Jazz Crosstar 4

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
16/05/2022
0

Honda Jazz Crosstar, to próba ocieplenia i unowocześnienia modelu, który kojarzy się z miastem i dość starszym klientem. Dzięki terenowej...

volvo xc40 recharge 01

Test: Volvo XC40 P8 Recharge Twin – odważne wejście w świat elektryków

Autor Redakcja Motopodprad
13/05/2022
0

Volvo zadeklarowało iż od 2030 roku wszystkie ich modele będą w pełni elektryczne. W ciągu najbliższych 8 lat Szwedzi chcą...

Peugeot 308 Hybrid225 5

Peugeot 308 Hybrid – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
09/05/2022
0

Peugeot 308 nowej generacji przebojowo wbija się na europejskie ulice. W Polsce pojawiając się na mieście robi pozytywny szum i...

Cupra Formentor 32

Test: Cupra Formentor Hybrid 245 KM – spiłowane pazurki

Autor Konrad Stopa
04/05/2022
1

Cupra Formentor to nowy pomysł na przyciągnięcie klientów do tej świeżej marki. Ten nowy model ma łączyć popularność SUVów z...

Następny post
delage d12 beauty shot

Delage D12 - francuski hypercar jako odrodzenie luksusowej marki

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.