• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Wideotest: Infiniti Q50 2,2 D 170 KM

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
04/07/2014
w Nowe
1
WAC157

WAC157

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tym razem What About Cars postanowiło sprawdzić, czy japoński samochód z niemieckim silnikiem diesla i napędem RWD daje frajdę z jazdy.

Warto przeczytać

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Infiniti Q50 – prowokujący design, oszczędność i luksus – japońska oferta pełna paradoksów, dlatego postanowiliśmy sprawdzić możliwość istnienia tych cech jednocześnie. Egzemplarz, którym mieliśmy przyjemność jeździć wyposażony był w większość dostępnych systemów bezpieczeństwa oferowanych przez Infiniti.

Otrzymaliśmy najsłabszą jednostkę napędową – 170 konnego diesla o przeciętnym momencie obrotowym 400 Nm. Silnik został zapożyczony od niemieckich tradycjonalistów z Mercedesa, ale zanim trafił pod maskę Q50, spędził trochę czasu w rękach japońskich inżynierów. Poprawiono m.in. moduł sterujący pracą silnika, co oczywiście wpłynęło przede wszystkim na osiągi i spotęgowało frajdę podczas jazdy. Zaskoczyła nas oszczędność tej jednostki napędowej. O dziwo spalanie maksymalne przekroczyło ledwie 12 l/100km, a średnio utrzymywało się na poziomie 6-7 litrów, co przy masie 1700 kg i całkiem sporych gabarytach jest bardzo przyzwoitym wynikiem.

WAC39

Q50 – ka ma doskonałe właściwości trakcyjne i przy pełnej kontroli systemów wspomagających jazdę, prawie niemożliwym jest wprowadzenie go w błąd – czyli tak zwany poślizg! Nam się to jednak udało, choć z braku zapasu mocy, nie trwało to długo. Większość systemów takich jak asystent pasa ruchu, tarcza czy kontrola trakcji dało się wyłączyć, co wcale nie oznaczało, że przestawały nad nami czuwać.

Samochód jest zaprojektowany, by cieszyć oko i duszę i tak faktycznie jest. Wnętrze dostarcza wielu pozytywnych wrażeń, kokpit stworzony przede wszystkim dla kierowcy, a fotele dla pasażerów. Podróżuje się nim zaskakująco wygodnie i komfortowo, choć to wciąż najniższa półka od Infiniti, co jest olbrzymim plusem wschodzącej na naszym rynku marki.

Podsumowując, Infiniti to genialna propozycja wśród marek premium w segmencie D dla wszystkich znudzonych niemieckim konserwatyzmem, dostarcza sporo frajdy i emocji. Dokładając do tego całą gamę poprawnie działających systemów bezpieczeństwa, prowokujący design i w przypadku diesla, naprawdę niskie spalanie, to wybitnie konkurencyjna oferta.

WAC43

W maju 2014 roku na YouTube wystartował nowy program (Vlog) motoryzacyjny. Program będzie ukazywał się na kanale What About Cars. Przede wszystkim motoryzacja, prowadzący z pasją i spora dawka humoru. Autorzy szukać będą przede wszystkim przyjemności z jazdy i nieszablonowych rozwiązań w kwestiach testowych. Różnorodność charakterów, wiedzy i zainteresowań spowoduje niekonwencjonalne i ekstremalne podejście do tematu samochodów i ich testowania.

Tekst i zdjęcia: What About Cars

Tagi: infiniti q50infinititnówkaq50testtest infinititest q50test videovideowhat about carswideowieotest
Poprzedni post

Nowa Mazda MX-5 ukaże się 3 września

Następny post

Samochód zaczyna dymić spod maski – co teraz?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Alfa Romeo Tonale32

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Autor Paweł Oblizajek
31/03/2023
0

Tonale MHEV to kompaktowy SUV, który ma uzdrowić włoską markę. To model, na który czekała cała masa klientów. Czy na...

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

Następny post
przegrzanie silnika 1

Samochód zaczyna dymić spod maski - co teraz?

Komentarze 1

  1. Lolek says:
    9 lat ago

    Mocne to wideo – tak trzymać!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET