To już moje drugie spotkanie z Mazdą 3. Identyczny kolor i silnik, jak w testowanej w kwietniu 2014 roku trójce, żeby nie powtarzać tego, co napisałem wcześniej, sprowokowały mnie do nagrania pierwszego wideotestu.
Mazda 3, którą odebrałem z salonu przy Górczewskiej w Warszawie na przełomie lipca i sierpnia różni się od egzemplarza testowanego przeszło półtora roku temu tylko wersją wyposażeniową. Tym razem w moje ręce trafiła bowiem najbogatsza trójka ze skórzaną tapicerką, systemem head-up, audio BOSE i większymi felgami. Pod maską pracował jednak ten sam, sprawdzony, wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 165 KM.
Minęło sporo czasu, a ja przecież nie próżnowałem. Przejechałem tysiące kilometrów za kierownicami rynkowych konkurentów Mazdy 3 i trochę obawiałem się powrotu na siedzenie japońskiego samochodu z duszą KODO. Na szczęście niepotrzebnie – Trójka to bardzo dojrzały i świetnie jeżdżący samochód. W dodatku jego osiągi na tle rynkowych, turbodoładowanych rywali wcale nie rozczarowują. Rozczarowuje za to kilka niuansów, których pewnie nie znajdziecie w Golfie, Leonie czy nawet nowej 308-ce. Jakich dokładnie?
Wideotest został usunięty
Dlaczego? Jakość wideo oraz ewidentne błędy debiutanta pomogły mi podjąć jedyną słuszną decyzję, a mianowicie, żeby test, który obejrzało w sieci przeszło 3 tysiące osób (ogromnie za to dziękuję) wrócił na twardy dysk mojego komputera. Proszę o zrozumienie i zapraszam do moich kolejnych testów na kanale MotoPodPrąd na YouTube.
Niedawno podzieliłem się moimi spostrzeżeniami na temat Renault Kadjara. Sprawdźcie czy rzeczywiście skrzypi:
Adam Gieras
Wygląd: | [usr 9] |
Wnętrze: | [usr 7] |
Silnik: | [usr 9] |
Skrzynia: | [usr 9] |
Przyspieszenie: | [usr 8] |
Jazda: | [usr 9] |
Zawieszenie: | [usr 8] |
Komfort: | [usr 7] |
Wyposażenie: | [usr 8] |
Cena/jakość: | [usr 8] |
Ogółem: | [usr 8.2 text=”false” img=”06_red.png”] (82/100) |
Dane techniczne:
Moc: 165 KM
Przyspieszenie 0−100 km/h: 8,2 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Pojemność silnika: 1998 cm3
Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
Pojemność bagażnika: 364 litry
Pojemność zbiornika paliwa: 51 litrów
Masa własna: 1293 kg
Spalanie (test): średnie: 8,2
maksymalne: 9,8
trasa: 6,5
autostrada: 8,3
miasto: 7,8–8,8 l/100 km
cóż za obiektywna ocena. 84/100 punktów to chyba auto niemalże idealne? Tylko juz troche stare i dla nikogo nie jest już nowością. Już same wyniki sprzedaży o tym mówią więc nie wiedzieć dlaczego ponownie robicie jej test?
Stare? Ma rok i troszkę :) Wyniki sprzedaży w Europie są dobre, w Polsce nie kupują jej floty, więc mało jest Mazd na ulicach – sprawdź ile samochodów nowych kupują Kowalscy. Podpowiem – mniej niż 10 % z 300 tys rocznie. Mazda jest po prostu fenomenalna. Gdyby nie drobne niedoróbki w wykończeniu, przekroczyłaby pewnie 90 punktów. Pozdrawiam, AG
A nie testują jej inni, bo Mazda Polska bardzo rzadko daje się namówić na test swoich aut. Mają tylko kilka egzemplarzy na całą Polskę. Trzeba się postarać :)
I na koniec jeszcze – piekielnie nie lubię głupiego hejtu, więc jeżeli masz jeszcze jakieś wątpliwości, to po prostu zadaj pytanie – chętnie się odniosę :)
Wydaje mi się, że punkty są źle zsumowane, jest ich „jedynie” 82. Proszę o przeliczenie :) Taki sam wynik otrzymał Ford Focus :)
Sprawdziliśmy jeszcze raz i dalej wychodzi 82 ;)
Policzyliśmy jeszcze raz i wyszło 82.