• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

W Saabie powariowali? Elektryczne 9-3?

Adam Gieras Autor Adam Gieras
11/04/2014
w Newsy
1
saab 9 3

saab 9 3

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Saab dopiero co ledwo otrzepał się z kurzu po wielkim upadku za rządów General Motors, a już – mimo braku zmian technologicznych w aucie o 12 letniej historii produkcyjnej – zamierza wypuścić wersję elektryczną. 

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Po 2 latach od upadku Saaba, ta zasłużona dla historii motoryzacji marka, pod egidą chińskiego właściciela – National Electric Vehicle Sweden, wróciła do żywych i wznawiła produkcję oferowanego w latach 2002-2012 modelu 9-3. Tym samym, Saab klasy średniej stał się najdłużej produkowanym samochodem opartym na platformie Epsilon i… chyba najdłużej produkowanym obecnie samochodem w Europie.

Firma postanowiła też – wbrew zdrowemu rozsądkowi, który podpowiada opracowanie nowego modelu – wprowadzić elektryczną wariację na bazie tej samej „dziwięć-trójki”. Elektryczny Saab, dzięki bateriom schowanym w płycie podłogowej, ma dysponować zasięgiem około 20 mil. Większość współczesnych samochodów elektrycznych bez trudu przejeżdża 100 i więcej kilometrów na jednym ładowaniu. Nie wiadomo czy w aucie pojawi się też silnik spalinowy czy będzie odpychało się tylko za pomocą energii elektrycznej, ale jeżeli tylko to drugie, to bardzo słabo.

Używane Saaby 9-3 z początku produkcji możemy kupić już za naprawdę niewielkie pieniądze. Nowy-stary model, gdyby był sprzedawany na starym kontynencie, chyba nie cieszyłby się szczególnym zainteresowaniem. W końcu co to za przyjemność podjechać pod dom świeżym, pachnącym, ale jednak 12 letnim samochodem? Tym bardziej w zupełnie niedopracowanej wersji elektrycznej. Inaczej sprawa wyglądać będzie w Chinach – tam, wieszczę temu autu spory sukces. Przynajmniej na początku. Skośni bracia stają się przecież coraz bardziej wymagający. Mam jednak nadzieję, że brak pomysłów na Saaba, koncern NEVS wytłumaczy niebawem pracami nad nową platformą Phoenix. Liczę na to, że fabrykę opuszczą wreszcie naprawdę nowe Saaby. A Wy?

Adam Gieras 

fot. Saab

Tagi: aktualnościNational Electric Vehicle Swedensaab 9-3saab 9-3 elektrycznysaab na prąd
Poprzedni post

Dodge Charger zadebiutuje na salonie w Nowym Yorku

Następny post

Jak dobrze przewozić pasażerów ?

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
159211 Pasy bezpieczenstwa nalezy zapinac zawsze po wejsciu do auta  c 0 166 857 461

Jak dobrze przewozić pasażerów ?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET