Wielokrotnie pisaliśmy o sukcesach Volvo i ciągle rosnącej sprzedaży. Pierwsze osiem miesięcy bieżącego roku był naprawdę obiecujący, a marka uzyskała wzrost na poziomie 17,6 % w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.
W ciągu dziewięciu miesięcy 2021 r. koncern sprzedał 530 649 samochodów na świecie. Wynik jest naprawdę imponujący. Wzrosty sprzedaży udało się osiągnąć w Europie, USA czy nawet Chinach. Udało się to osiągnąć pomimo pandemii, która w dużym stopniu wpłynęła na niedobór komponentów.

Niestety w samym wrześniu Volvo Cars zanotowało wyraźny spadek. Sprzedaż we wrześniu osiągnęła poziom 47 223 samochodów. Oznacza to spadek o 30,2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Od początku roku do końca września Polacy kupili i zarejestrowali łącznie 8.952 samochody marki Volvo. Jest to wynik o 8,83% lepszy niż w takim samym okresie 2020 roku. Najchętniej wybieranym modelem było XC60, które sprzedało niemal w ilości 1000 egzemplarzy więcej niż drugie w rankingu XC40.

Największą popularnością cieszyła się linia Recharge. Obejmują one modele elektryczne oraz hybrydy typu plug-in. Udział modeli Recharge w sprzedaży wyniósł 24,9 proc. w okresie dziewięciu miesięcy i 26,9 proc. w samym wrześniu.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Volvo