Site icon Moto Pod Prąd

Volvo traci pozycję lidera w Szwecji

VW Golf 3

VW Golf 3

Po ponad 50 latach, rdzenna, szwedzka marka przegrała i oddała pozycję lidera na rodzimym rynku w ręce borykającej się z aferą „diesel gate” marce Volkswagen.

5.7% udział w sprzedaży na rodzimym rynku nie wystarczył do zachowania pierwszej pozycji. Powrót na fotel lidera Volkswagen, z udziałem 5.9%, zawdzięcza świetnej sprzedaży Golfa – 56 lat temu (1962r.) liderem sprzedaży był Garbus.

Mimo sprzedaży Chińczykom, Volvo wciąż jest jednak bardzo lubiane przez Szwedów – aż 21,5 % aut na tamtejszych drogach to właśnie Volva. Czy nowy wizerunek ze słynnymi światłami młota Thora może zwiększyć tę liczbę? Przekonamy się niebawem.

Bartosz Kowalczyk

fot. Adam Gieras Fotomotografia

Exit mobile version