Volvo traci pozycję lidera w Szwecji

Po ponad 50 latach, rdzenna, szwedzka marka przegrała i oddała pozycję lidera na rodzimym rynku w ręce borykającej się z aferą „diesel gate” marce Volkswagen.

5.7% udział w sprzedaży na rodzimym rynku nie wystarczył do zachowania pierwszej pozycji. Powrót na fotel lidera Volkswagen, z udziałem 5.9%, zawdzięcza świetnej sprzedaży Golfa – 56 lat temu (1962r.) liderem sprzedaży był Garbus.

Mimo sprzedaży Chińczykom, Volvo wciąż jest jednak bardzo lubiane przez Szwedów – aż 21,5 % aut na tamtejszych drogach to właśnie Volva. Czy nowy wizerunek ze słynnymi światłami młota Thora może zwiększyć tę liczbę? Przekonamy się niebawem.

Bartosz Kowalczyk

fot. Adam Gieras Fotomotografia

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartek Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.