• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Volvo S60 i V60 Polestar – z czterech cylindrów 17 KM więcej!

Adam Gieras Autor Adam Gieras
05/04/2016
w Newsy
0
volvopolestar

volvopolestar

170
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Żegnaj stare, witaj nowe. 350-konny Polestar, który swoją moc czerpał z trzech litrów, ustąpił miejsca dwulitrowemu, upiornemu mikserowi. Teraz jest 367 KM i osiągi robiące naprawdę olbrzymie wrażenie w klasie!

Warto przeczytać

Volkswagen ID.Aero nowym Passatem?

Spadek sprzedaży aut w Europie

Ford Focus może zniknąć z rynku

Jeździłem 3-litrowym Volvo S60 T6 z pakietm +25 od Polestara, jeździłem też 3-litrowym 350-konnym Polestarem i różnica między tymi samochodami jest, w moim odczuciu, olbrzymia. To jak charczał z rur wydechowych i jak wciskał w fotel prawdziwy Polestar zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Do tego ten dźwięk – T6 z pakietem jedynie lekko brzęczała.

A co będzie teraz? Volvo dopięło swego i pod maskę nowego Polestara trafiła 2-litrówka wspomagana turbiną i kompresorem. W czasie testów Volvo XC90 T6 z tym silnikiem (oczywiście w słabszej odmianie), nie mogłem pozbyć się wrażenia, że dźwięk jest nijaki – jak to w czterocylindrówkach.

Mam jednak nadzieję, że nowy Polestar, o mocy aż 367 KM!!! przeszedł odpowiednią kurację u akustyków i zapewni oczekiwane doznania dźwiękowe. Bo o tych jezdnych możemy już dzisiaj mówić w samych superlatywach.

Nowy Polestar ma przyspieszać do setki w czasie 4,7 sekundy i osiągać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Gdy dodamy do tego fakt, że jest teraz lżejszy o 24 kilogramy na przedniej i 20 kilogramów na tylnej osi, wręcz pewnym jest, że pokonywanie zakrętów wychodzi mu jeszcze lepiej niż poprzednikowi.

No to co, czekamy?!

Adam Gieras

 

1
1
2
2
3
3
4
4

 

fot. Volvo 

 

 

Tagi: mocnowy polestarosiągiPolestarpremieras 60 polestarv60 polestarVolvovolvo car polandzdjęcia
Poprzedni post

Co warto wiedzieć o przeglądach okresowych samochodów?

Następny post

[Wideo] Atak na rowerzystę

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

volkswagen id aero 5

Volkswagen ID.Aero nowym Passatem?

Autor Konrad Stopa
28/06/2022
0

Volkswagen przedstawia świata wizję swojego elektrycznego sedana. Czy to oznacza, że ID.Aero zastąpi poczciwego Vw Passata? ID.Aero tak naprawdę to...

05 New 500

Spadek sprzedaży aut w Europie

Autor Paweł Oblizajek
25/06/2022
0

W Europie rynek motoryzacyjny w dalszym ciągu przeżywa kryzys. Samochody spalinowe odnotowały spory spadek sprzedaży. Elektryki zaś zaskakują coraz większą...

Ford Focus może zniknąć z rynku

Ford Focus może zniknąć z rynku

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Ford planuje prawdziwą rewolucję modelową. Nie tak dawno informowaliśmy o zakończeniu produkcji Mondeo, a teraz okazuje się, że do grona...

peugeot 408 2023 17

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

Autor Konrad Stopa
24/06/2022
0

Zapowiedzieli niedawno nowy model i dotrzymali słowa. Peugeot 408 to najnowszy wyrób Francuzów. Będzie to kolejny SUV o dynamicznym nadwoziu,...

Następny post
Atak na rowerzystę

[Wideo] Atak na rowerzystę

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.