Volkswagen ID.3 to jeden z pierwszym całkowicie elektrycznych pojazdów marki. Jego historia sięga 2016 roku kiedy to pokazano prototyp- Volkswagena I.D.Concept. Wersja produkcyjna zadebiutowała podczas targów we Frankfurcie we wrześniu 2019 roku. Kilka dni temu poznaliśmy zaś oficjalne ceny modelu.
Elektryczny model niemieckiego producenta został zbudowany na modułowej płycie podłogowej MEB, która w przyszłości ma być wykorzystana do budowy kolejnych pojazdów elektrycznych. Zestaw akumulatorów zamontowany został w podłodze, a silnik elektryczny umieszczony został płasko tuż nad tylną – napędową osią pojazdu.
Aktualnie ID.3 dostępny jest w salonach sprzedaży w 7 wersjach wyposażeniowych. Do wyboru są auta z dwoma wariantami akumulatorów – o pojemności 58 kWh lub 77 kWh. Przez pierwsze miesiące samochód będzie oferowany z silnikiem o mocy 204 KM, który współpracuje z 1-biegową skrzynią automatyczną.
Ceny modelu zaczynają się od 155 890 zł za wersję Pro Performance. Nieco droższa wersja – Pro Performance Life kosztuje zaś 164 490 zł. Oprócz wyżej wspomnianych wersji wyposażenia mamy jeszcze kolejne trzy – Pro Performance Business, Pro Performance Style, Pro Performance Family. Ta ostatnia, to najdroższa z wersji dostępnych z akumulatorem o pojemności 58 kWh. Kolejne dwie wersje – Pro S i Pro S Tour dostępne są wyłącznie z większą baterią o pojemności 77 kWh. Ich ceny wynoszą odpowiednio 179 990 zł oraz 214 490 zł.
Już podstawowa wersja ID.3 wydaje się być nieźle wyposażona. Znajdziemy tu m.in. systemy asystujące, takie jak Front Assist, monitoring utrzymania pasa ruchu oraz funkcję automatycznego rozpoznawania znaków drogowych, światła wykonane w technologii LED, klimatyzację Climatronic czy przednie i tylne czujniki parkowania.
Jak informuje importer w przyszłym roku do oferty dołączy wersja z ceną poniżej 130 tysięcy złotych.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Volkswagen