Zakład Volkswagena w Antoninku świętuje właśnie równy rok od momentu uruchomienia produkcji piątej generacji modelu Caddy. Chociaż wielkość produkcji nie jest imponująca, to nie można się oprzeć wrażeniu, że najnowsze wcielenie tego auta coraz częściej widzimy na polskich ulicach.
Warto wspomnieć o tym, że V generacja modelu bazuje na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa VIII generacji.
Uruchomienie produkcji modelu wiązało się z dużym nakładem prac i jeszcze większym nakładem finansowym. Już na dwa lata przed rozpoczęciem produkcji tego modelu w poznańskiej fabryce Volkswagena przebudowano układ drogowy, stanęła nowa hala logistyczna o powierzchni aż 46 tys. m2, o ponad 14 tys. m2 rozbudowano halę spawalni. Do tego wszystkiego należy dodać znaczną robotyzację procesu produkcji. Zakład zainwestował w 450 nowych robotów.

W pierwszym roku produkcji z taśm montażowych zakładu Volkswagena w Antoninku zjechało ponad 75 500 egzemplarzy Caddy w kilku wersjach nadwozia.
Warto również zwrócić uwagę, że samochód może być wyposażony w wykładziny gumowe antypoślizgowe. Takie wykładziny zawsze można dokupić indywidualnie, pełna oferta wykładzin z gumy na posadzki dostępna jest u producenta wyrobów gumowych termoplastik.pl. Co ważne, takie każda wykładzina gumowa może być docięta na wymiar do konkretnego auta.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Volkswagen