Duży sedan o cechach coupe spod znaku VW? Już nie CC, a Arteon.
Nie jest trudno zgadnąć, że pod finezyjnym (jak na Volkswagena) nadwoziem kryje się technika zapożyczona z Passata. Jest jednak 9 cm dłuższy, 4 cm szerszy i 3 cm niższy niż pospolity brat. Arteon prezentuje też nowy pas przedni marki, który z czasem będzie trafiał do wielu innych modeli. Jego charakterystycznym elementem są lampy wtopione płynnie w szeroki grill. Z tyłu i z boku Arteon dość mocno przypomina CC, czyli swojego poprzednika. W środku to już wykapany Passat, ale zbudowany z lepszych materiałów oraz bardziej przestronny dzięki większemu rozstawowi osi. Volkswagen zapowiedział, że rozważa też wersję kombi.
Nie zabraknie nowości z dziedziny bezpieczeństwa i komfortu, w końcu to produkt premium. Arteona wyposażono w inteligentne doświetlanie zakrętów bazujące na GPS, adaptacyjny tempomat w nowszej wersji, czy rozwinięty Lane Assist, który potrafi sam zareagować, gdy jest taka potrzeba. W Arteonie znajdą się silniki TSI 1.5 i 2.0 o zakresie mocy od 150 do 280 KM, a także 2.0 TDI w zakresie od 150 do 240 KM. Będą oczywiście opcjonalne skrzynie DSG oraz napęd 4Motion we wszystkich wersjach oprócz bazowej. Volkswagen przygotował też wersję R-line.
Arteon znajdzie się w salonach w połowie bieżącego roku, a w przyszłym trafi także do USA.
Bartłomiej Puchała
fot. Volkswagen