• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Znalezione: Mazda RX-8 – nie taki diabeł straszny, jak go malują

Adam Gieras Autor Adam Gieras
01/07/2016
w Znalezione
8
1 7 2

1 7 2

667
SHARES
6.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Chcesz kupić Mazdę RX-8 i liczysz na to, że wydatki na jej utrzymanie będą przewidywalne? Wbrew pozorom nic prostszego – kup zadbany egzemplarz, jak ten z ogłoszenia, i ciesz się niezwykłym samochodem. Tanio jednak na pewno nie będzie – to nie jest auto dla tych, którzy liczą każdy grosz. Na szczęście „rex” odwzajemni każdy wydatek. Nawet, jeśli zostaniesz o chlebie i wodzie na cały miesiąc! 

Warto przeczytać

A może ponad 50-letnia Klasa S?

Piękny Jaguar od Carlex na sprzedaż

Czas na Porsche – 924 nie za miliony

Mazda RX-8 to auto na zdrowy rozum zupełnie nielogiczne. Z jednej strony coupe, z drugiej ma jednak drzwi z tyłu (otwierają się w przeciwną stronę do przednich). Ma napęd na koła tylne i kręci się tak wysoko, że normalny silnik wyplułby już tłoki przez rurę wydechową, ale jej osiągi pozostawiają minimalny niedosyt. Pod maską nie znajdziecie 2.5- czy 3-litrowego silnika, ale 1308 cm3 na dwóch rotorach, czyli w praktyce dwa razy po 654 cm3, w technologii Wankla.

Czym się ten silnik charakteryzuje?

Rotor, tu zamiast tradycyjnego tłoka, porusza się ruchem płaskim, a w zasadzie – jednocześnie wiruje i przesuwa się. Wchodząc dalej w szczegóły – rotor ma trzy powierzchnie robocze, będące odpowiednikami denek tłoków, a za rozrząd odpowiada tu sam wirnik i okna w ściankach kadłuba. Ruch obrotowy z rotora przekazywany jest na wałek wyjściowy obracający się trzykrotnie szybciej. Na jeden obrót rotora przypadają trzy pełne cykle czterosuwowe…

Na tym jednak skończmy rozważania technologiczne.

1 (13)

Silnik Wankla, przez jednych kochany, przez drugich znienawidzony, wzbudza najwięcej kontrowersji w tym aucie. Można przeczytać, że wytrzymuje 100 tys. km i potem trzeba go wymienić lub wyremontować. Albo że bierze olej. Lub też, że nie trzyma mocy. Wszystko to może być prawdą, chociaż pewne jest tylko to ostatnie: RX-8 już z fabryki wyjeżdżały przeszacowane. Moc pod ich maską była (i jest) z reguły trochę mniejsza niż na prospekcie reklamowym. A poza tym? Kłania się tu odwieczna zasada: jak dbasz, tak masz. W warunkach niemieckich, gdzie paliwo jest zauważalnie lepszej jakości niż w Polsce, zdarzają się egzemplarze dobijające do 200- 250 tys. km. W Polsce nie jest tak różowo, dlatego najlepiej kupić już auto po sensownie wykonanym remoncie i – zachowując żelazne zasady eksploatacji (np. nie można nim jeździć jak ci..) – cieszyć się jazdą przez najbliższe lata (za taki egzemplarz przyjdzie jednak solidnie zapłacić).

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu



100 tys. km jako przebieg graniczny jednostki wydaje się dystansem niewielkim – niektórzy przejeżdżają tyle w rok. Jednak czy Mazdę RX-8 należy traktować jako tak zwany „daily car”? Moim zdaniem nie. I nawet nie chodzi o spalanie, które w mieście potrafi dochodzić do 18 litrów, a na trasie rzadko kiedy spada poniżej 10 litrów. Tego auta po prostu szkoda – bo czy to się nam podoba czy też nie, RX-8 ma olbrzymie szanse stać się bardzo poszukiwanym klasykiem. Myślę, że już, mimo jeszcze dość młodego wieku, zasługuje co najmniej na miano evergreena, jeśli nie nawet youngtimera.

1 (12)

Warta grzechu?

Samochodem, który widzicie na zdjęciach, czyli RX-8 Filipa miałem niebywałą przyjemność przejechać się. I powiem tak: marzenie! Co prawda myślałem, że bardziej będzie wciskało w fotel, ale to bez znaczenia. Silnik w prezentowanym egzemplarzu kręci się do 8,5 tys. obrotów dostarczając przy tym mnóstwo adrenaliny i całkiem przyjemny dla ucha dźwięk (moja e36 z rzędowym silnikiem brzmi jakby gorzej), lewarek pracuje rewelacyjnie, a biegi wchodzą jak w masło, choć z wyraźnym sportowym oporem – na pierwszym biegu można dojechać do prędkości, jaka w tradycyjnych silnikach osiągana jest na końcówce drugiego biegu. Po wyłączeniu kagańców bez problemu wprowadzicie RX-8 w poślizg, ale co ważne, auto nawet z wyłączonymi wspomagaczami zdaje się kompletnie nie przejmować wysoką prędkością w zakręcie – jedzie jak przyklejone. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a pozycja za kierownicą bardzo sportowa. To, co dla mnie również ważne – po zamknięciu drzwi nie sposób nie odwrócić się w stronę Mazdy. Jest piękna i bardzo oryginalna!

Filip włożył dużo serca w swojego „rexa”, zapraszam więc do ogłoszenia >>> tu <<<.  Ja to auto z czystym sumieniem polecam. Na osłodę dodam, że rotory prezentowanego Wankla mają 5 tys. przebiegu. Można więc lać benzynę i jeździć!

Adam Gieras

DSC 0052
DSC 0052
1 7 2
1 7 2
1 1
1 1
1 6
1 6
1 4
1 4
1 3
1 3
1 2
1 2
1 9
1 9
1 12
1 12
1 13
1 13
DSC 0049
DSC 0049
Tagi: auta z allegromazdamazda rx-8polecanerexrx-8 rx8używanewyszukaneznalezione
Poprzedni post

Odkup – rada na nieuczciwe praktyki ubezpieczycieli

Następny post

Porsche Panamera oficjalnie zaprezentowana

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

Mercedes S 1968 3

A może ponad 50-letnia Klasa S?

Autor Konrad Stopa
10/05/2022
0

Lubicie oldtimery? W Polsce rynek odnawiania samochodów naprawdę ma się dobrze. Nie dziwi więc szereg ciekawych aut na sprzedaż. Dzisiaj...

Jaguar XJC 2

Piękny Jaguar od Carlex na sprzedaż

Autor Konrad Stopa
27/04/2022
0

Cóż jest piękniejszego niż świetnie odrestaurowany klasyk? Wszystko zależy od tego co to za model. Taki Jaguar XJ Coupe po...

Porshce 924 3

Czas na Porsche – 924 nie za miliony

Autor Konrad Stopa
21/04/2022
0

Porsche nie zawsze było drogie i luksusowe. Ta sportowa marka kiedyś wyprodukowała auta tańsze. Jednym z nich jest Porsche 924,...

Mazda 3 MPS 3

Ciekawy pomysł na hothatcha – Mazda 3 MPS

Autor Konrad Stopa
13/04/2022
19

W świecie hothatchy był taki okres, w którym Mazda też miała swojego przedstawiciela. Sportowa wersja 3 o oznaczeniu MPS podkręcała...

Następny post
Porsche Panamera 3 e1467372240917

Porsche Panamera oficjalnie zaprezentowana

Komentarze 8

  1. adas says:
    6 lat ago

    >Albo że bierze olej. Lub też, że nie trzyma mocy. Wszystko to może być prawdą, chociaż pewne jest tylko to ostatnie: RX-8 już z fabryki wyjeżdżały przeszacowane.

    To że bierze olej to akurat nie jest żadna tajemnica, ani usterka – konstrukcja silnika Wankla sprawia, że silnik olej MUSI brać, bo jest on wtryskiwany do komory spalania.

    • Adam Gieras says:
      6 lat ago

      To zależy – przy częstych wymianach słowo „bierze” zamieniłbym na może troszkę wciągać :) Pozdrawiam.

    • Filip says:
      6 lat ago

      Bierze ale co w ilościach 100-200 ml na 1000 km. Uważam, ze to tyle co nic.
      Filip

  2. lol says:
    6 lat ago

    A prawa strona była malowana ? wypadkowy ;>

    • Filip says:
      6 lat ago

      Nic mi o tym nie wiadomo.

    • Adam Gieras says:
      6 lat ago

      Ty, sokole oko. Przyjedź, obejrzyj, a potem wypowiadaj się na temat malowania którejś strony.

      • lol says:
        6 lat ago

        nie no tak tylko powiedziałem bo lewa była chyba zbyt intensywnie polerowana xD

        http://forum.rxklub.pl/uploads/monthly_06_2016/post-1530-0-15559900-1466931447.jpg

        • Filip says:
          6 lat ago

          Nie była :)

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.