• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Sprzedane: Audi A4 1.9 TDI 115 – jak wycenić dobre auto?

Adam Gieras Autor Adam Gieras
25/07/2019
w Sprzedajemy, Używane
0
a4 Maciek

a4 Maciek

145
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Moda na Youngtimery w Polsce trwa w najlepsze, choć horrendalne ceny osiągają głównie starsze Mercedesy, niektóre BMW i coraz częściej Lexusy. Inne marki czekają na wejście do klubu rosnącego na wartości. A takie Audi? Ile jest warte?

Na sprzedaż: Audi A4 1.9 TDI 115 KM

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Trudne wybory: nowe vs stare Renault 5

Trudne wybory: nowy vs stary Ford Capri

Silnik: na pompowtryskach, kod AJM, brak wycieków

Stan blacharki: bez rdzy i większych zadrapań, wgięte lekko drzwi kierowcy

Stan podwozia: bez rdzy, jak w 4-letnim aucie

Stan zawieszenia: wszystko wymieniane na czas, obecnie bez luzów

Hamulce: przód nowe tarcze i klocki, tył nowe klocki, OK

Rozrząd: na pasku, wymieniony przy 229 000 km w marcu 2015 (są papiery)

Wnętrze: zadbane, w dwóch miejscach przerwana nić na tylnej kanapie, kilka niewielkich plam.

VIN: WAUZZZ8DZYA139702VIN

Cena: 7 999 zł do negocjacji. Na hasło motopodprad bak paliwa gratis

Audi A4 B5 przez wielu ludzi uznawane jest za auto będące na równi z Golfem IV, Passatem B5 czy Seatem Toledo drugiej generacji. Wiadomo, są to auta leciwe, najczęściej mocno zaniedbane, często dogłębnie przerdzewiałe. Tyle że Audi A4 ma nad nimi pewną przewagę.

W latach 90-tych, w odróżnieniu do współczesnych czasów, VAG bardzo starał się odróżnić modele bazujące na tych samych częściach, tyle że należące do innych segmentów. Audi A4 było autem premium. I z tym chyba nie ma sensu dyskutować. Tyle że po latach ta pozycja premium jest szczególnie widoczna.

A4 kupiłem od kolegi Macieja L., dziennikarza motoryzacyjnego w zeszłym roku. Dałem 7 900 zł i nie żałuję, choć szybko przyszło mi dołożyć prawie 3 000 zł na doprowadzenie auta do perfekcji. Tak już mam.

Zregenerowałem przekładnię na oryginalnych częściach Audi, choć większość użytkowników kupuje używki za kilkadziesiąt złotych. Uszczelniłem cały silnik, jego osprzęt i skrzynię, choć z większości A-czwórek olej leje się z każdej strony, pozostawiając pod autem mokre ślady. Wymieniłem wszystko, co wymagało wymiany w zawieszeniu na częściach Lemforder, choć większość użytkowników kupuje najtańsze chińskie zamienniki. Zostało do roboty tylko sprzęgło, które ciut za wysoko bierze.

Od momentu zakupu przejechałem autem niecałe 7 tysięcy kilometrów. Auto służyło mi do dojazdów do pracy oraz do kręcenia się po mieście, choć zabrałem A4 w dwie trochę dłuższe trasy.

To, co mogę powiedzieć o A4 to to, że jest niebywale komfortowe. Siedzenia są po prostu uszyte pode mnie, a ich materiał nie przylega do ciała i jest dość miły w dotyku. Kierownica leży pewnie w rękach i daje niezwykle precyzyjne czucie auta. A4 nie jest ciężkie, a jego wielowahaczowe zawieszenie z przodu daje gwarancję przejechania zakrętu z praktycznie dowolną prędkością. Również hamulce gwarantują bezpieczeństwo, a o dobry klimat w środku dba automatyczna klimatyzacja.

Mimo przeszło 20-lat w aucie wszystko działa, a żaden detal nie jest zniszczony – no może poza kilkoma wypalonymi pikselami w radiu. A4 nie ma rdzy, a jego podwozie wygląda najwyżej na 2-3 lata. Widziałem ostatnio nową Mazdę 6 po 4 latach na polskich drogach i… dramat. Szkoda słów.

A4 kupiłem, choć szukałem Imprezy, Legacy, S70, Camry albo innego ciekawego sedana z benzyną pod maską. Tak, benzyną a kupiłem kopciucha.

Tyle że najważniejszy był stan, a poza tym ja wprost uwielbiam auta z lat 90-tych. Urodziłem się w pierwszej połowie lat 80-tych, więc chłopięcy okres marzeń o samochodach przypada właśnie na końcówkę minionego wieku. Kiedy spełniać te marzenia, jeśli nie teraz, kiedy auta z tamtych lat kosztują tyle, co dobry rower. Audi A4 znałem, mój przyjaciel kilka lat temu miał jeszcze takie auto. Wiedziałem, że jego zakup da mi trochę przyjemności w tym zdominowanym przez plastikowe auta świecie.

Nie ukrywam, że spalanie – w mieście 7, poza nim 5 – również okazało się bardzo łaskawe dla portfela.

I jak tu nie lubić takiego auta?

Tyle że czas na sprzedaż, bo spełniłem kolejne marzenie i w moim garażu stanęło Volvo S70 – kolejny niedoceniony już prawie Youngtimer. Tyle że nie wiem, jak wycenić przyjaciela, skoro w ogłoszeniach dominują auta słabe, robione na tanich częściach, zaniedbane, bez historii serwisowej, a próba wystawienia auta za przyzwoitą cenę około 8 500 zł kończy się wyśmianiem na forach i głuchym telefonem?

No własnie, ile Waszym zdaniem warte jest w pełni sprawne A4 B5 z pięknie cykającym 1.9 TDI, który ma udokumentowane 273 000 przelotu i nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie będzie domagał się wkładu?

Auto jest już zarezerwowane i pewnie pójdzie w dobre ręce, ale sam jestem ciekawy, czy to ze mną jest coś nie tak czy naprawdę w Polsce nie potrafimy docenić czyjejś pracy i wkładu czasu, serca i dobrej energii w auto?

Adam Gieras

PS. dla zaciekawionych, link do ogłoszenia >>> TU <<<

  • fot. Maciej Lubczyński
    fot. Carburator
  • fot. Carburator
Tagi: a4b5Audi A4audi a4b5cenawyjątkoweznalezione
Poprzedni post

Abonament zamiast kupna?

Następny post

Test: Skoda Kodiaq RS – szybko i komfortowo

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

stare renault 5 vs nowe (13)

Trudne wybory: nowe vs stare Renault 5

Autor Paweł Kaczor
25/09/2025
0

Renault 5 powróciło! Brawa, fanfary i konfetti. Po prawie 30 latach posuchy Francuzi odświeżyli swój słownik i przypomnieli sobie, że...

stare capri vs nowe (1)

Trudne wybory: nowy vs stary Ford Capri

Autor Paweł Kaczor
18/09/2025
0

Ford umie w nazwy. Ford grubo gra! Najpierw elektryczny Mustang, potem elektryczny Explorer, a teraz elektryczne Capri. Zniewaga i brak...

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
1

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Następny post
Skoda Kodiaq RS 25

Test: Skoda Kodiaq RS - szybko i komfortowo

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.