Site icon Moto Pod Prąd

Unikatowa Lancia Hyena Zagato na sprzedaż

Lancia Hyena to ładniejsza i szybsza wersja kultowej Delty Integrale. Jedna z 24 sztuk jest aktualnie na sprzedaż.

Lancia Hyena nigdy by nie powstała gdyby nie Paul Koot – holenderski importer tej marki. Na początku lat 90. XX w. zlecił on budowę tego auta w studio Zagato. Punktem wyjścia była Delta Integrale Evo z silnikiem o mocy 215 KM. Zamiast stalowego nadwozia Hyena ma aluminiowe, ręcznie robione przez włoskich rzemieślników. Wnętrze w całości pokryte jest karbonem i to w czasach, gdy ten materiał zarezerwowany był dla aut pokroju Ferrari F40. To sprawia, że jest o 190 kg lżejsza niż Delta. Moim zdaniem jest też nieporównywalnie ładniejsza. Surowy design Delty nie każdemu się podoba, a dla laika to auto może być wręcz niewidzialne. Lancia Hyena jest inna i to niezależnie czy dla znawców, czy laików. Jednym i drugim daje poczucie obcowania z czymś wyjątkowym.

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu

Jedna z 24 wyprodukowanych Lancii Hyena jest obecnie anonsowana na sprzedaż. Taką informację potwierdził dom aukcyjny RM Sotheby’s na swojej stronie. Pierwszym właścicielem tego egzemplarza był Paul Koot, ojciec i pomysłodawca projektu. Jest to jedyna sztuka w kolorze Madras Blue i jedna z trzech w topowej specyfikacji z silnikiem 300 KM. Pozostałe Hyeny miały motor o 50 koni słabszy. Licznik kilometrów pokazuje 14000, co oznacza doskonały stan samochodu.

To nie lada gratka dla kolekcjonerów Lancii z całego świata. Idealnie by było mieć w garażu Deltę Integrale w barwach Martini, a obok model Hyena. Cena nie będzie niska. Znalazłem informację o innym egzemplarzu tej Lancii oferowanym 2 lata temu. Cena wynosiła wówczas 225 tys. euro. W tym przypadku historia i specyfikacja mogą znacząco podbić tę liczbę.

Bartłomiej Puchała
fot. RM Sotheby’s

Exit mobile version