Unikatowa Lancia Hyena Zagato na sprzedaż

Lancia Hyena to ładniejsza i szybsza wersja kultowej Delty Integrale. Jedna z 24 sztuk jest aktualnie na sprzedaż.

Lancia Hyena nigdy by nie powstała gdyby nie Paul Koot – holenderski importer tej marki. Na początku lat 90. XX w. zlecił on budowę tego auta w studio Zagato. Punktem wyjścia była Delta Integrale Evo z silnikiem o mocy 215 KM. Zamiast stalowego nadwozia Hyena ma aluminiowe, ręcznie robione przez włoskich rzemieślników. Wnętrze w całości pokryte jest karbonem i to w czasach, gdy ten materiał zarezerwowany był dla aut pokroju Ferrari F40. To sprawia, że jest o 190 kg lżejsza niż Delta. Moim zdaniem jest też nieporównywalnie ładniejsza. Surowy design Delty nie każdemu się podoba, a dla laika to auto może być wręcz niewidzialne. Lancia Hyena jest inna i to niezależnie czy dla znawców, czy laików. Jednym i drugim daje poczucie obcowania z czymś wyjątkowym.

rare lancia hyena by zagato based on delta integrale can be yours 1 1024x576 Unikatowa Lancia Hyena Zagato na sprzedaż

Jedna z 24 wyprodukowanych Lancii Hyena jest obecnie anonsowana na sprzedaż. Taką informację potwierdził dom aukcyjny RM Sotheby’s na swojej stronie. Pierwszym właścicielem tego egzemplarza był Paul Koot, ojciec i pomysłodawca projektu. Jest to jedyna sztuka w kolorze Madras Blue i jedna z trzech w topowej specyfikacji z silnikiem 300 KM. Pozostałe Hyeny miały motor o 50 koni słabszy. Licznik kilometrów pokazuje 14000, co oznacza doskonały stan samochodu.

To nie lada gratka dla kolekcjonerów Lancii z całego świata. Idealnie by było mieć w garażu Deltę Integrale w barwach Martini, a obok model Hyena. Cena nie będzie niska. Znalazłem informację o innym egzemplarzu tej Lancii oferowanym 2 lata temu. Cena wynosiła wówczas 225 tys. euro. W tym przypadku historia i specyfikacja mogą znacząco podbić tę liczbę.

Bartłomiej Puchała
fot. RM Sotheby’s

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.