Porsche 911 GT3 RS trudno nazwać cywilnym samochodem, ale tak się stało, że ten samochód projektowany typowo na tor dopuszczony został do ruchu na ulicy. Czekam aż go tam spotkam!
Celem tego samochodu jest jak najszybsze pokonywanie okrążeń i bicie rekordów torów. I nie konkretnego – każdego. Porsche popracowało, by poprawić osiągi, właściwości jezdne i samą wydajność. Przeniesiono na przykład chłodnicę do przodu i poprawiono zarówno chłodzenie, jak i aerodynamikę. Dzięki tym zabiegom i wielkiemu skrzydłu docisk do ziemi wynosi 860 kg przy prędkości 285 km/h.
DRS w aucie cywilnym
Związanym z oporem powietrza jest na pewno wielki spoiler, który dzięki przyciskowi Drag Reduction System zmienia swoje położenie i zwiększa przycisk. To owocuje niesamowitym przyspieszeniem samego samochodu.
Przejedź się Porsche na torze!
A osiągi 911 GT3 RS to wysoki poziom – 3,2 sekundy do setki i 296 km/h prędkości maksymalnej. Wszystko obsługiwane przez 7-biegowy automat PDK.
Jak na 1450-kilogramowe auto jest nieziemsko. Motor napędzający to auto to wolnossące 525 KM. Jest to oczywiście sześciocylindrowy boxer, który zmodyfikowano (wloty powietrza, inne wałki rozrządu) by był jeszcze wydajniejszy. Jak widać – udało się!
Wyścigowe regulacje
Co ciekawe, Porsche za pomocą prostych pokręteł na kierownicy potencjalnym właścicielom daje możliwość regulacji zawieszenia. I nie chodzi tylko o wybór odpowiedniego trybu, ale też siłę tłumienia odbicia i ugięcia przedniej lub tylnej osi. Poza tym kierowca może wybrać też zakres działania mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Oczywiście do tej wersji zmieniono hamulce. Tarcze są większe i skuteczniejsze oraz odporniejsze na temperaturę. W końcu to wyścigówka.
Cena – od 1232000 złotych
Konrad Stopa
fot. Porsche