Site icon Motopodprad.pl

Tylny napęd w zimie

Mercedes c250 cgi (7)

Mercedes c250 cgi (7)

Parę miesięcy temu założyłem do swojej C Klasy nowe opony zimowe Nokian Snowproof 2. Po kilku tysiącach kilometrów miałem dać znać jak taka decyzja pomogła w okiełznaniu tylnonapędowej limuzyny. Poniżej moje wnioski.

Oczywiście mój Mercedes to niestety nie C63, tylko wersja C250, więc pod czarną maską znalazł się 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 204 koni mechanicznych. Znane motoryzacyjne porzekadła mówią, że więcej niż 200 KM na przedniej osi to bezsens, a jak z taką mocą żyje się na tyle?

Zima i tylny napęd

Kupując owe auto w sumie nie kalkulowałem jak tylny napęd będzie się sprawował w zimie. W końcu kto w maju myśli o grudniu? Z każdym miesiącem gdy temperatury spadały wizja buksowania w śniegu zaczęła mnie trochę martwić. W końcu napęd na tylną oś, automat i śnieg może sprawić problemy. By trochę to zniwelować postanowiłem zaopatrzyć się w typowo zimowe opony, a nie komplet całorocznych.

Wybór padł na Nokian Snowproof 2, ale jak to się stało pisałem ostatnio – KLIK. Czas je trochę ocenić, bo parę podróży Mercedes na tych gumach już przeszedł.

Zakladam Nokian Snowproof 2 4

Nokian Snowproof 2 opinie

Czytając opinie na temat tych zimówek i ogólnie produktów tej firmy użytkownicy zgłaszają spore uwagi co do sporej głośności ich pracy oraz szybkiego zużywania się gum. Trochę mnie to intrygowało, ale powiem szczerze, że po kilku miesiącach jazdy nie zauważyłem większych problemów związanych z tymi aspektami. W końcu opony zimowe zawsze są głośniejsze niż letnie, a ponadto wyciszenie w Mercedesach z 2010 roku stoi na wysokim poziomie.

To, co zwraca moją uwagę to jednak kwestie efektywności tych opon. Samochód na tym ogumieniu spokojnie radził sobie na ośnieżonej czy mokrej drodze. Wiadomo, gdy był kopny śnieg, nie można było przesadzać z gazem, bo wówczas auto się zakopywało.

Z drugiej strony ciężko też było autem podriftować, bo opona trzymała podłoża. No chyba, że pojawił się mróz i oblodzenie, ale wówczas to skuteczne są tylko łańcuchy lub kolce (ale w Polsce nie są legalne).

Zakladam Nokian Snowproof 2 3

Jeżdżę dalej

Dzięki temu wyleczyłem się ze strachu jeżdżenia moim Mercedesem zimą, bo auto słucha się kierowcy i nie ucieka spod wodzy zbyt często. Nadal to przyjemna i wygodna limuzyna, która połyka kilometry bez słowa krytyki.

Fakt, że zimy w Polsce nie są już tak srogie jak kiedyś, ale jednak od czasu do czasu posypie i przymrozi. Zatem nie zmieniam swojego nastawiania i będę robić kolejne kilometry.

Konrad Stopa

Artykuł powstał we współpracy z firmą Nokian

Exit mobile version