• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Turbodoładowanie w silnikach benzynowych a komfort prowadzenia auta

Adam Gieras Autor Adam Gieras
03/02/2015
w Porady
0
1364

1364

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Samochody benzynowe z turbodoładowaniem stają się coraz popularniejsze. Pojazdy z turbo oferują już w standardzie znani producenci aut – począwszy samochodów o pojemności silnika od 1 dm3.Głównym powodem wykorzystania tej technologii jest przede wszystkim zmniejszenie zużycia paliwa i zachowanie przy tym dobrych osiągów.

 

Warto przeczytać

Zalety leasingu samochodu elektrycznego

Podróż samochodem do Warszawy – o czym warto wiedzieć?

Pasty polerskie i kosmetyki samochodowe – bo wygląd ma znaczenie

 

Jak twierdzą sami producenci aut z doładowaniem turbo, samochody w nie wyposażone oferują doskonałą dynamikę jazdy przy maksymalnej efektywności, co przyciąga uwagę wielu kierowców. Jednakże mało kto zdaje sobie sprawę, że samochód wyposażony w turbosprężarkę wymaga odpowiedniej troski, a także techniki jazdy, która gwarantuje długą żywotność tego układu.

(http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Technika/Nie_poturbuj_turbiny,a,228388.html).

 

Zasady technik jazdy z turbo

  1. Po włączeniu silnika nie podkręcamy go na wysokie obroty, póki się nie nagrzeje.
  2. Po odpaleniu silnika nie ruszamy autem od razu, a pozostajemy na biegu jałowym przez 1-2 minuty. To samo tyczy się parkowania samochodu. Nie wolno od razu wyłączać silnika – trzeba pozostawić go na biegu jałowym na około 30 sekund.

 

Zasady te tyczą się modelowego traktowania silnika z turbo. Jednakże przyzwyczajenia wielu kierowców powodują, że nie zawsze trzymamy się wymienionych norm. Trudno się natychmiast przestawić z silnika standardowego na turbo. Dlatego producenci tych aut dla poprawy komfortu jazdy montują samochodach specjalne czujniki zwane turbo-timerami. Maja one zapobiec zatarciu turbiny. W praktyce uniemożliwiają one wyłączenie silnika, jeśli wirnik się kręci. Specjalne czujniki elektroniczne montowane już w nowoczesnych autach z turbo podtrzymują pracę silnika przez jakiś czas po jego wyłączeniu. Dzięki temu użytkownik nie musi zmieniać swoich przyzwyczajeń, a silnik jest w pełni chroniony.

Jak wygląda praktyka?

Obecne auta z turbodoładowaniem są stosunkowo ciche. Sprawna turbina chodzi praktycznie bezgłośnie w trakcie szybszej i długiej podróży. Jak twierdzą sami użytkownicy, praktycznie nie słychać jej w kabinie. Ponadto samochody te oferują przyśpieszenia do 100km/h w krócej niż 10 sekund – standardem staje się około 8 sekund potrzebnych do osiągnięcia 100 km/h – doskonale sprawdza się to podczas wyprzedzania. Serwisem turbosprężarek zajmują się wyspecjalizowane firmy, których pracownicy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Ofertę takiego specjalistycznego serwisu znajdziemy na stronie www.turbojulita.pl.

 

Notka prasowa 

Tagi: fachowe poradyjak dbać o turbojazda z turboporadysilnik z turboturbodoładowanie
Poprzedni post

[Galeria] BMW X5 M oraz X6 M

Następny post

Usterka fabryczna w Suzuki Kizashi

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Zalety leasingu samochodu elektrycznego

Zalety leasingu samochodu elektrycznego

Autor Redakcja Motopodprad
25/01/2023
0

Wzrost popularności samochodów elektrycznych sprawia, że coraz częściej stają się one obiektem poszukiwań osób, które są zainteresowane leasingiem nowego pojazdu....

Warszawa

Podróż samochodem do Warszawy – o czym warto wiedzieć?

Autor Redakcja Motopodprad
13/01/2023
0

Decydując się na wycieczkę do Warszawy, warto poznać dokładną strukturę organizacyjną komunikacji miejskiej w tym mieście, a także opłaty za...

Nissan

Pasty polerskie i kosmetyki samochodowe – bo wygląd ma znaczenie

Autor Redakcja Motopodprad
10/01/2023
0

Właściciele aut lubią, gdy wygląd samochodu cieszy ich oko. Oprócz tego, co pod maską, liczy się dla nich bowiem to,...

Audi

AdBlue – Co to jest i jak się ma do motoryzacji?

Autor Redakcja Motopodprad
09/01/2023
0

Ekologiczne rozwiązania zbierają coraz większą grupę entuzjastów ze względu na ciągłe pogarszanie się klimatu. Opcje chroniące środowisko jesteśmy w stanie...

Następny post
1365

Usterka fabryczna w Suzuki Kizashi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET