Trzycylindrówki w odświeżonym Audi A1

Audi A1, choć całkiem niedawno weszło do produkcji, właśnie otrzymało kilka cięć skalpelem po młodocianych zmarszczkach. Pod maskę trafiły też zupełnie nowe silniki. 

A-jedynka ma teraz nowy grill, większą paletę lakierów, zmienione koła, grafikę reflektorów oraz większą możliwość personalizacji wnętrza. Jest też dłuższa o 2 cm, a w opcji pojawiło się adaptacyjne zawieszenie.

To jednak nie wszystko. Miłośnicy jazdy o kropelce otrzymali całkowicie nową paletę silników. Tak, nie mylicie się – trzycylindrowych. Pierwszy ma pojemności 1-litra i moc 95 KM. Drugi to diesel o pojemności 1.4-litra i mocy 90 KM. Ci, dla których jeden cylinder więcej robi znaczenie mogą wybierać wśród: wzmocnionej benzyny 1.4 turbo o mocy 148 KM, również podkręconego 116-konnego diesla o pojemności 1.6-litra oraz 1.8 TFSI o mocy uwaga – 189 KM. Moc Audi S1 pozostała niezmieniona.

Trzeba przyznać, że VAG nie ociąga się ze zmianami…

agier

fot. materiały producenta 

 

 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?