• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trzy po trzy: Nissan Qashqai E-power

Magdalena Krupska Autor Magdalena Krupska
24/05/2024
w Fascynacje
1
Nissan Qashqai 1

Nissan Qashqai 1

224
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nissan Qashqai to legenda sama w sobie. Sprzedaje się w Polsce najlepiej wśród modeli tej azjatyckiej marki. Jakie wady i zalety ma wariant z technologią e-power?

Qashqai pojawił się na naszym blogu już nie raz, więc tym razem postanowiłem skorzystać z cyklu Trzy po trzy i opisać zarówno wady, jak i zalety tego modelu. Gdybyście jednak woleli standardową recenzję to służę pomocą – KLIK.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Recenzja filmu F1

Czy tak będą wyglądać przyszłe Mercedesy – GT XX Concept

Trzy zalety Nissan Qashqai:

1. System E-power

Omawiany Nissan jest niestandardową hybrydą. Jak to możliwe? Otóż silnik spalinowy jest tutaj generatorem prądu, który trafia do akumulatora (niecała pojemność 2 kWh), a dopiero potem na koła. W tym przypadku ta moc trafia na przednią oś. A łącznie jest to 190 koni mechanicznych.

Powiem szczerze, że ten system działa bardzo dobrze. Wyprawny kierowca z niezbyt dynamiczną prawą stopą może naprawdę oszczędzać paliwo. I nie musi robić tego jadąc wolno, bo ten kompaktowy SUV w tej konfiguracji wcale nie jest wolnym autem.

Nissan Qashqai 8
Nissan Qashqai 8

2. Masaże

Zdecydowanie to, co może zaskoczyć was w tym egzemplarzu niebieskiego Qashqai-a jest funkcja masażu. Opcja ta działa na przednich fotelach i jest bardzo rozbudowana. Silniki w oparciu efektywnie masują przednich pasażerów, a sama funkcja jest rozbudowana. Można wybrać jeden z kilku trybów oraz również siłę masażu.

Nissan Qashqai 3
Nissan Qashqai 3

3. Automat

Nissan Qashqai E-power posiada automatyczną skrzynię biegów. Nie będę rozwlekać się jakie jest to rozwiązanie techniczne, ale dodam tylko, że nie jest to standardowe CVT. Na szczęście zastosowany automat działa całkiem nieźle, nie wyje i dzięki temu jeździ się dość przyjemnie.

Nissan Qashqai 4
Nissan Qashqai 4

Trzy wady Nissan Qashqai:

1. Kamery

Powiem szczerze, że cieszy fakt, że nawet miejskie auta mają już pełne okamerowanie czyli kamery 360 stopni. Wraz z czujnikami parkowania dzięki temu łatwo poruszać się po miejskim otoczeniu. Szkoda jednak, że jakość obrazu w przypadku tego Nissana jest dość marna. Przypominają mi się czasy pierwszych telefonów z wbudowanymi aparatami.

Nissan Qashqai 12
Nissan Qashqai 12

2. Cena wersji E-power

Nissan Qashqai jako hybryda e-POWER kosztuje bazowo prawie 40 tysięcy złotych więcej niż zwykły benzyniak od japońskiego producenta. Trzeba przyznać, że przy kwotach od 100-120 tysięcy złotych jest to różnica spora. Licząc na oszczędności trzeba by było naprawdę sporo podróżować – to już nawet taxi wygląda przy takich kwotach nieźle.

Nissan Qashqai 14
Nissan Qashqai 14

3. Przednie reflektory

Trzecia generacja Qashqai-a wyróżnia się między innymi nowymi światłami do jazdy dziennej z przodu. Ich kształt ciężko do czegoś porównać, ale mi osobiście nie podchodzą do gustu. Trochę wyglądają jak oczy jakiegoś owada, a nie lubię takich powiązań stylistycznych.

Nissan Qashqai 15
Nissan Qashqai 15

Trzy cechy neutralne Nissan Qashqai:

1. Spalanie

Po tygodniu jazd Nissanem w różnych okolicznościach przyrody stwierdzam, że aspekt spalania zależy tu mocno od kierowcy, więc zostawiam to w cechach neutralnych. Już tłumaczę dlaczego. Otóż w mieście spalanie to około 6-8 litrów. Na autostradzie to raczej 8 litrów. Najlepiej jest jednak poza miastem, bo wówczas hybryda działa bardzo dobrze i spalanie może wynieść jedynie 4 litry na 100 kilometrów. Sami rozumiecie już, że ciężko ustalić uniwersalną regułą dotyczącą spalania.

Nissan Qashqai 2
Nissan Qashqai 2

2. Popularność modelu

Nie da się ukryć, że to właśnie paręnaście lat temu od Nissana Qashqai zaczęła się moda na SUV-y. Popularność segmentu oraz modelu powoduje, że faktycznie łatwo go będzie potem sprzedać (co ciekawe za fajną kwotę), ale spotkacie w centrum handlowym kilka podobnych egzemplarzy.

Jak tego uniknąć? Można wybrać jeden z bardziej oryginalnych kolorów lakieru.

Nissan Qashqai 9
Nissan Qashqai 9

3. Trzy cylindry

Silniki o trzech cylindrach cieszą się różną opinią. Biorąc pod uwagę, że Nissan w tym aspekcie mocno współpracuje z Renault, można się zastanawiać czy takie rozwiązanie jest ok. Mam na myśli oczywiście awaryjność takiego motoru, bo na co dzień 3 cylindry nie stanowią żadnego problemu.

Nissan Qashqai 11
Nissan Qashqai 11

Myślę, że moja lista cech pomoże wam w ewentualnym zakupie Nissana Qashqai trzeciej generacji. W sumie aut jest już tyle, że nie trzeba kierować się tylko do salonów sprzedaży, ale można się też zastanowić nad tym modelem na rynku wtórnym. Dla mnie Qashqai to nadal lider w kategorii kompaktowych suv-ów (i to nie tylko takich do miasta).

Magdalena Krupska

Zdjęcia Nissan Qashqai E-power:

Nissan Qashqai 1
Nissan Qashqai 1
Nissan Qashqai 2
Nissan Qashqai 2
Nissan Qashqai 3
Nissan Qashqai 3
Nissan Qashqai 4
Nissan Qashqai 4
Nissan Qashqai 5
Nissan Qashqai 5
Nissan Qashqai 6
Nissan Qashqai 6
Nissan Qashqai 7
Nissan Qashqai 7
Nissan Qashqai 8
Nissan Qashqai 8
Nissan Qashqai 9
Nissan Qashqai 9
Nissan Qashqai 10
Nissan Qashqai 10
Nissan Qashqai 11
Nissan Qashqai 11
Nissan Qashqai 12
Nissan Qashqai 12
Nissan Qashqai 13
Nissan Qashqai 13
Nissan Qashqai 14
Nissan Qashqai 14
Nissan Qashqai 15
Nissan Qashqai 15
Nissan Qashqai 16
Nissan Qashqai 16

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: e-POWERhybrydahybrydowy nissan qashqaiNissan Qashqainissan qashqai e-powerqashqaitrzy po trzytrzypotrzywady i zalety qashqai
Poprzedni post

Nadjeżdża Volkswagen Golf GTI Clubsport

Następny post

Legendarny brzydal – BMW Z3

Magdalena Krupska

Magdalena Krupska

Wolę kampery od Lamborghini i klasyki od elektryków!

Podobne artykuły

explorer vs id.4

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Autor Paweł Kaczor
03/07/2025
0

Ford i Volkswagen. Odwieczni rywale. Focus od zawsze podgryzał Golfa, a Mondeo starało się jak mogło zdenerwować Passata. Czasy się...

2025 Film F1 plakat

Recenzja filmu F1

Autor Paweł Oblizajek
30/06/2025
0

Będąc mniejszym lub większym miłośnikiem motoryzacji różnej maści warto czasem wybrać się do kina. Chociaż filmów stricte motoryzacyjnych jest mało,...

Concept AMG GT XX

Czy tak będą wyglądać przyszłe Mercedesy – GT XX Concept

Autor Konrad Stopa
26/06/2025
0

Światło dzienne ujrzał właśnie nowy koncept samochodu spod stajni Mercedesa. Model AMG GT XX Concept zaskakuje nie tylko designem, ale...

ariya vs mustang

Trudne Wybory: Ford Mustang Mach-e vs Nissan Ariya

Autor Konrad Stopa
26/06/2025
0

Elektryczne SUV-y wyrastają jak grzyby po jesiennym deszczu. SUV napędzany prądem nie jest już widzimisię i fanaberią danego producenta. To...

Następny post
BMW z3

Legendarny brzydal - BMW Z3

Komentarze 1

  1. Pingback: Premiera: Nissan Qashqai - prezentacja, wersje, cennik | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.