• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
w Fascynacje, Nowe, Używane
0
S cross vs SX4 (6)

S cross vs SX4 (6)

250
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które opierając się upływającemu czasowi w mało inwazyjny sposób dostosowują się do aktualnych trendów. Porsche 911 to kiedyś i dziś wzór auta sportowego. Jeep Wrangler to rasowa terenówka. Nie ważne, czy pachnąca nowością czy pamiętająca czasy wodowania Titanica. Suzuki SX4 oraz Suzuki S-Cross to…

Zaskakujące zestawienie prawda? Myślę, że nikt nie ma wątpliwości, co do kultowości Porsche 911. Z Jeepem Wranglerem także nie powinno być problemu. Auta z niesamowitą historią, z niesamowitym CV, które zaznaczyły swój ślad w historii motoryzacji. 911 i Wrangler to także idealne przykłady starej (czytaj kultowej) formy w nowym, produkowanym do dziś wydaniu. No dobrze, a co w tym gronie robi wspomniane Suzuki?

Warto przeczytać

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM – tym razem się uda

Nie, nie będę próbował ci wmówić, że SX4 to model kultowy i niezapomniany. Nie będę porównywał nowego S-Crossa z Wranglerem (tu nie ma co porównywać). Ale SX4 oraz S-Cross, podobnie jak wspomniani wyżej niemieccy i amerykańscy bohaterowie są świetnym przykładem tego, że motoryzacja nie musi się diametralnie zmieniać, nie musi być czysto elektryczna i nie musi wyglądać jak chińskie SUV-y generowane przez AI.

S cross vs SX4 (2)
S cross vs SX4 (2)

Czas wstecz

Suzuki SX4 zadebiutowało w 2006 roku. To były czasy, w których słowo crossover nie było jeszcze odmieniane przez wszystkie przypadki. SX4 miał brata bliźniaka, który dzierżył logo Fiata na grillu oraz nazwę Sedici w dowodzie. Japoński samochód stylistycznie nie porywał tłumów. Był do bólu neutralny. Trudno nim było straszyć dzieci, ale żona na jego widok także nie zapominała nagle o menopauzie.

SX4 miał jednak dużego asa w rękawie. A nawet kilka asów. Pod niepozornym nadwoziem 5-drzwiowego hatchbacka mógł kryć się napęd 4×4. Samo nadwozie także było nieco podniesione, aby z napędu 4×4 móc robić użytek. Co prawda cała masa egzemplarzy, które opuściły fabrykę odpychała się od podłoża tylko i wyłącznie przednimi kołami, jednak większy prześwit sprawiał, że auto nie bało się nie tylko miasta, ale i wiejskich dziurawych duktów.

Zdjęcia Suzuki SX4:

Suzuki SX4 (1)
Suzuki SX4 (1)
Suzuki SX4 (2)
Suzuki SX4 (2)
Suzuki SX4 (3)
Suzuki SX4 (3)
Suzuki SX4 (4)
Suzuki SX4 (4)
Suzuki SX4 (5)
Suzuki SX4 (5)
Suzuki SX4 (6)
Suzuki SX4 (6)
Suzuki SX4 (8)
Suzuki SX4 (8)
Suzuki SX4 (9)
Suzuki SX4 (9)

Pod maską również sporo się działo. Sporo, z punktu widzenia dzisiejszej motoryzacji. Do wyboru było kilka silników benzynowych (oczywiście wolnossących) oraz diesle. Standardem była skrzynia manualna, ale w obwodzie pozostawało CVT lub 4-biegowy automat. Możliwości było sporo, ale zestawienie silnik-skrzynia zależało nie tylko od widzimisię klienta, ale przede wszystkim od rocznika i widzimisię Suzuki.

Co było później?

SX4 motoryzacyjną scenę opuściło w roku 2014. Następcą wysłużonego modelu został zupełnie nowy SX4 S-Cross. Czy aby na pewno? Nie do końca. Nowy model Suzuki był autem zdecydowanie większym. Plasował się poziom wyżej, konkurując z modelami segmentu C. Następcą SX4 była zupełnie nowa… Vitara. Ale o Vitarze kiedy indziej.

Suzuki SX4 S-Cross produkowany był do 2021 roku. Następca był dość oczywisty, ale wyzbył się z nazwy członu SX4…

S cross vs SX4 (1)
S cross vs SX4 (1)

Czasy obecne

Prezentowany na zdjęciach czerwony samochód, to Suzuki S-Cross z roku modelowego 2025. Auto, które podobnie jak SX4 nie wyróżnia się niczym jeśli chodzi o stylistykę zewnętrzną. Tak naprawdę jedyne różnice między oboma modelami widać w rozmiarach. Porywające nadwozie? Smaczki stylistyczne? Nic z tych rzeczy. Tutaj tego nie odnajdziecie.

Nowy S-Cross jest także… stary wewnątrz. Analogowe zegary, plastikowe „patyki” do obsługi komputera pokładowego, tradycyjna dźwignia hamulca ręcznego, panel klimatyzacji z dużymi przyciskami i pokrętłami… Mógłbym tak długo wymieniać. Przejawem nowoczesności jest dotykowy ekran systemu multimedialnego. Systemu, który jest prosty, niezbyt rozbudowany, a jego największym plusem jest obsługa Apple CarPlay i Android Auto w sposób bezprzewodowy. Całość wygląda jak wnętrze samochodu z roku 2015, a nie 2025, ale… wszystko działa! Niczego tutaj nie brakuje, a obsługa jest bajecznie prosta. To zdecydowanie nie jest auto dla pozerów.

Zdjęcia Suzuki S-cross

Suzuki S cross (1)
Suzuki S cross (1)
Suzuki S cross (2)
Suzuki S cross (2)
Suzuki S cross (4)
Suzuki S cross (4)
Suzuki S cross (5)
Suzuki S cross (5)
Suzuki S cross (6)
Suzuki S cross (6)
Suzuki S cross (7)
Suzuki S cross (7)
Suzuki S cross (8)
Suzuki S cross (8)
Suzuki S cross (9)
Suzuki S cross (9)
Suzuki S cross (10)
Suzuki S cross (10)
Suzuki S cross (11)
Suzuki S cross (11)
Suzuki S cross (12)
Suzuki S cross (12)

Co teraz pod maską?

O wolnossących jednostkach znanych z pierwszego SX4 zapomnijcie. Chociaż jeszcze do niedawna oferowana była odmiana hybrydowa bazująca na wolnossącym 1.5. Jednak teraz, ta wersja znika z oferty. Dostępny pozostaje tylko jeden silnik – 1.4 BoosterJet. Dobra informacja jest taka, że można go mieć z klasycznym, 6-biegowym automatem. Zła – w nowej wersji ten turbodoładowany silnik ma tylko 110 KM (gdy debiutował miał 140 KM, w nowszych rocznikach 129 KM, a teraz 110 KM…). To tyle, ile wolnossące 1.6 z pierwszego SX4! Ba, pod maską SX4 mógł pracować 150-konny silnik 2.0!

Osiągi nowego S-Crossa są sprawą trzeciorzędną. Dynamika (biorąc pod uwagę aktualne standardy) jest akceptowalna, wygoda jazdy zadowalająca, a automatyczna skrzynia biegów dodaje kilka punktów w kategorii wygody. Jest piekielnie nudno, piekielnie przewidywalnie, ale dokładnie tak, jak chce tego klient Suzuki.

S cross vs SX4 (3)
S cross vs SX4 (3)

Co wspólnego ze wspomnianymi na wstępie 911 i Wranglrem mają SX4 oraz S-Cross? W linii prostej nic. Co więcej, takie porównanie może u wielu osób wywołać uśmiech politowania, ale najnowsze wcielenia 911, Wranglera oraz S-Crossa kupuje specyficzna grupa odbiorców. Porsche wybiorą ci, którzy mogą sobie na nie pozwolić. Jeepa wybiorą zapaleńcy ceniący historię oraz zdolności terenowe Wranglera. S-Cross to z kolei samochód dla tych, którzy brzydzą się współczesną, bezpłciową (chociaż sam S-Cross jest niemiej bezpłciowy) i cyfrową motoryzacją.

Naciągane podsumowanie? Być może. Ale oferowanie mocno old school`owego, żeby nie napisać archaicznego samochodu jakim jest S-Cross w czasach generycznych produktów pozbawionych analogowego ducha jest swoistą odwagą. A może jednak desperacją?

Paweł Kaczor

Zdjęcia Suzuki S-cross vs SX4:

S cross vs SX4 (1)
S cross vs SX4 (1)
S cross vs SX4 (2)
S cross vs SX4 (2)
S cross vs SX4 (3)
S cross vs SX4 (3)
S cross vs SX4 (6)
S cross vs SX4 (6)
S cross vs SX4 (8)
S cross vs SX4 (8)

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: porównanies-crosss-cross vs sx4suzukisuzuki s-crossSuzuki SX4sx4trudne wybory
Poprzedni post

Koncepcyjna Toyota Corolla pokazana w Japonii

Następny post

3 miliony aut z Gliwic

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
0

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

Volkswagen Tayron

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM – tym razem się uda

Autor Damian Kaletka
27/10/2025
0

Ten samochód może się podobać klientom.

Geely Starray EM i 2025 03 fot. Marcin Koński

Geely Starray EM-i – hybryda na polską kieszeń

Autor Marcin Koński
26/10/2025
0

Jeśli skłaniasz się do zakupu nowego hybrydowego SUV-a, to Geely swoją propozycją może albo mocno namieszać w głowie, albo zupełnie...

Następny post
Trzymilionowy Fiat Ducato 1

3 miliony aut z Gliwic

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.