• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: stary Swift vs nowy

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
29/08/2024
w Fascynacje, Nowe, Używane
1
Swift stary vs nowy (4)

Swift stary vs nowy (4)

566
SHARES
5.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Motoryzacyjny segment B ma się po japońsku, czyli jako-tako. Co prawda takie modele jak Yaris, Polo czy Fabia jakoś sobie radzą, ale ludzie wolą produkt, który zwie się crossover mówiący nudnym hatchbackom game over. I wtedy wchodzi on, cały na biało – zupełnie nowy Suzuki Swift. Japończyk, który crossoverom się nie kłania.

Wypuszczając nowego Swifta Suzuki wykazało się sporą odwagą. W czasach, w których to SUV-y i crossovery robią sprzedaż, wprowadzenie do oferty zupełnie nowego i co tu dużo mówić do bólu klasycznego hatchbacka segmentu B może być przejawem naiwności. Kto to kupi? Według Suzuki, ktoś to kupi. A według mnie?

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Air|Water Poland – wyjątkowość nie tylko za sprawą Porsche

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Nowego Swifta postawiłem obok nieco starszego Swifta. Najnowsza, 7 generacja obok 4 generacji. Dlaczego nie obok pierwszej? Takich Swiftów już nie ma w przyrodzie. Dlaczego nie obok szóstej? Bo nie byłoby widać różnicy. Z resztą… tej różnicy i tak praktycznie nie widać, pomimo 17 lat dzielących oba auta.

nowszy Swift (1)
nowszy Swift (1)
nowszy Swift (2)
nowszy Swift (2)
nowszy Swift (3)
nowszy Swift (3)
nowszy Swift (4)
nowszy Swift (4)
nowszy Swift (5)
nowszy Swift (5)

Co w karoserii?

Stylistyka? Ok, po białym widać, że jest nowszy. Ma obłe kształty, nieco kontrowersyjny wyraz pyska oraz totalnie nijaki tył. Czwórka także nie była królem lansu. Ot, typowe, małe, miejskie auto z Japonii. Kilkanaście lat temu oferowane jeszcze jako 3-drzwiowe, niepraktyczne, ale podszyte sportem. Dziś 3-drzwiowego auta nikt by nie kupił nawet, gdyby reklamowała je gwiazda kina.

A co w środku?

We wnętrzu starego (no dobra, starszego) Swifta jest jak we wnętrzu japońskiego auta z tamtych lat. Jest smutno, ciemno i plastikowo. Widać, że projektował je ktoś, kto nosi okulary i ma mało przyjaciół. Ale, jak ma mało przyjaciół, to nie ma czasu na pierdoły. I to po wnętrzu Swifta widać. Tutaj każdy przycisk ma swoją dobrze opisaną funkcję. Każdy przycisk jest idealnie rozmieszczony. Wszystko jest tam, gdzie być powinno.

Czy w nowym modelu coś się zmieniło? Niewiele. Ok, zgodnie z aktualnymi trendami nowe Suzuki dostało dotykowy system multimedialny oraz dwukolorową plastikową tapicerkę. Szaleństwo! Nowy Swift nie dostał natomiast elektrycznego ręcznego, wirtualnych zegarów czy przycisków do obsługi komputera pokładowego. Ten ostatni obsługuje się „dynksami” wystającymi z zegarów. Niczym w autach z lat 80-tych. Czad! I w tym szaleństwie także jest metoda! Wsiadasz do nowego Swifta i od razu wiesz, co gdzie jest. To trochę tak jak z klasycznym telefonem.

starszy Swift (1)
starszy Swift (1)
starszy Swift (2)
starszy Swift (2)
starszy Swift (3)
starszy Swift (3)
starszy Swift (4)
starszy Swift (4)

Czas zajrzeć pod maskę

A co pod maską? Silnik. Ha, zaskoczeni? Starszy Swift miał różne jednostki napędowe. Wolnossące, benzynowe i raczej proste niż skomplikowane. Był diesel, była odmiana z 4×4 i była nawet wersja Sport (taka, jak na zdjęciach) z motorem 1.6 lira oraz mocą 125 KM. Wszystkie ważyły zdecydowanie poniżej 1 tony i starały się jak mogły dawać przyjemność z jazdy. Skutek był różny, a o jakimkolwiek zacięciu sportowym można było mówić tylko w topowej odmianie Sport.

Nowy Swift nie jest sportowy. Nie ma wersji Sport. A jak ktoś twierdzi, że daje przyjemność z jazdy to… popukam się w czoło, ale… nowy Swift nie ma takich zapędów i mieć nie musi. Silniczek 1.2 R3 ma 83 KM oraz 111 Nm. Liche cyferki, ale takie cyferki muszą sobie radzić z autem ważącym nieco ponad 900 kg. Jeśli chodzi o sprint to nie jest to motoryzacyjny odpowiednik Ewy Swobody, ale autobus w mieście wyprzedzisz. Do prędkości autostradowej też się rozpędzisz. Brakuje tylko 6 biegu, żeby przy 143 km/h było ciut ciszej w kabinie.  Ale… niewielki i niezbyt mocny silniczek wyposażony w technologię miękkiej hybrydy ma jedną niepodważalną zaletę – nic nie pali! Mocno eksploatowane w Warszawie auto zużyło 5,5 l/100 km. Mniej eksploatowane poza Warszawą – 4,6 l/100 km. Rekordziści robią wynik z trójką z przodu w mieszanym. I wiesz co? Ja naprawdę w to wierzę!

Swift stary vs nowy (1)
Swift stary vs nowy (1)

Nowy czy stary?

Tak samo wierzę, że nowy Swift zyska grono odbiorców. To nie jest auto, które odkrywa koło na nowo. To nie jest przełomowy model dla Suzuki. W nowym Swifcie nie ma nic odkrywczego. On cię niczym nie zaskoczy, ale w tym tkwi jego siła. Wiesz, co kupujesz. Znasz to dobrze i dobrze się z tym czujesz. Brak rewolucji? Ze Swiftem jest trochę jak z iPhonem. Przesiadasz się z 14 na 15 i… ? Różnicy praktycznie nie czujesz, nie widzisz, ale wiesz, że masz coś lepszego, nowszego i zarazem sprawdzonego!

Paweł Kaczor

Zdjęcia nowy Swift vs stary:

Swift stary vs nowy (1)
Swift stary vs nowy (1)
Swift stary vs nowy (2)
Swift stary vs nowy (2)
Swift stary vs nowy (3)
Swift stary vs nowy (3)
Swift stary vs nowy (4)
Swift stary vs nowy (4)
Swift stary vs nowy (5)
Swift stary vs nowy (5)
Swift stary vs nowy (6)
Swift stary vs nowy (6)
Swift stary vs nowy (7)
Swift stary vs nowy (7)

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: nowy swiftnowy swift vs staryporównaniestary swiftsuzuki swifttrudne wybory
Poprzedni post

Land Rover sprzedaje odrestaurowane Defendery V8

Następny post

Hyundai N Vision 74 trafi do produkcji

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

air water 28

Air|Water Poland – wyjątkowość nie tylko za sprawą Porsche

Autor Redakcja Motopodprad
15/06/2025
0

Air|Water wjeżdża do Polski. I robi to z przytupem i w pięknym stylu. Kultowa wśród miłośników Porsche impreza, przygotowana przez...

mercedes e300de (33)

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Autor Konrad Stopa
13/06/2025
0

Diesel jako hybryda plug-in? Ale jak to? Takie niecodzienne połączenie Mercedes stosuje już od lat, a ja mogłem sprawdzić je...

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
0

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Następny post
hyundai n vision 74

Hyundai N Vision 74 trafi do produkcji

Komentarze 1

  1. Pingback: Test: Suzuki Swift 1.2 DualJet Mild Hybrid CVT – maszyna do podróży w czasie | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij