Site icon Motopodprad.pl

Trudne wybory: Seat Ateca vs Seat Altea

Seat Ateca vs Seat Altea 6

Seat Ateca vs Seat Altea 6

Współczesny świat jest pełny SUV’ów. Na pewno znasz kogoś, kto posiada SUV’a. Jest duża szansa, że sąsiad też ma SUV’a. Jest nawet duża szansa, że Ty także jeździsz SUV’em. Ja wsiadłem za kierownicę Seata Ateca i… też przez kilka dni miałem SUV’a… Skąd się wzięła jednak Altea?

Zacznę od początku, bo tak podobno jest najlepiej. Ateca wygląda jak typowy SUV. Hiszpański temperament, niemiecka technologia? Ok, technologia jest tu niemiecka, ale temperament jest porównywalny z emocjami towarzyszącymi łowieniu ryb w parku Szczęśliwickim w Warszawie. Ateca wygląda jak SUV. Ciśnienia nie podnosi. Leków nie wymaga. Ot, taki klon Tiguana, który ktoś nieco inaczej narysował i zgarnął za ten projekt swoją odprawę.

Seat Ateca vs Seat Altea 4

Seat Ateca – wnętrze

Środek? I to dopiero jest hit! Dawno nie siedziałem w nowym aucie, które byłoby taką mieszanką klasyki i nowoczesności, która po pierwsze nie budzi skojarzeń z Daewoo Matizem, a po drugie nie jest tak pstrokata i bezużyteczna, jak ambientowe podświetlenie wnętrza w nowych Mercedesach. Coś dla emerytów? Panel klimatyzacji z dużymi gałami i przyciskami. Coś dla celebrytów? Kolorowy system multimedialny, efektowny, dotykowy i obsługujący Apple CarPlay bez kabla. Coś dla nerdów? Wirtualne zegary, z kilkoma trybami pracy. Dla każdego coś miłego, jak mawiał klasyk.

Praktyczność? Z przodu usiądziesz, z tyłu usiądziesz, do bagażnika zapakujesz. Czego chcieć więcej? Toż to SUV. Taki jak z reklamy, jak z szablonu. Ale wiesz co? Wsiądź za jego kierownicę i….

Czas na jazdę

Bardzo chciałbym Ci napisać, że za kierownicą Seata poczujesz emocje i adrenalinę. Będę jednak szczery – jak zawsze. Ateca ze 150-konnym silnikiem nie wywołuje emocji. Być może Cupra Ateca sprawdzi się w tej roli lepiej, ale zwykła Ateca nie. Tzn. nie jest to podniecające auto. Tylko czy od niego należy wymagać podniecenia?

150 KM rozpędza Atecę do setki w około 9 sekund i w połączeniu ze skrzynią DSG to taki ludzki zestaw. Wsiadasz, zapinasz pasy, odpalasz i jedziesz. Nic więcej. Tylko tyle, albo aż tyle. Nuda, nic się nie dzieje, jak w polskim filmie? Oj, dużo osób dałoby się za taką nudę pokroić w nowym aucie. Tak, Seat Ateca to dość nudny, ale przy tym turbo rozsądny SUV. Nie jest upierdliwy, nie udaje czegoś, czym nie jest i ma gdzieś bycie najnowocześniejszym autem w gamie VAG.

Seat Altea

Ale zaraz, zaraz. Na zdjęciach jest jeszcze jakieś czarne cudo. To Seat Altea Freetrack. Dla wielu osób auto totalnie przezroczyste. Rzadkie, niespotykane i raczej niewywołujące skandali w mediach społecznościowych. Altea Freetrack to taki pierwowzór Ateki. Nieco podniesiony, niebojący się krawężników, z napędem 4×4 (Ateca takiego napędu to już raczej nie ma), Na dodatek ze sprawdzonymi silnikami i przestronnym wnętrzem.

Seat Ateca vs Seat Altea 12

Nuda prawda? Fajna nuda. Gimby nie znajo. Jak od auta pragniesz i potrzebujesz użyteczności i użytkowości to taka Altea i Ateca dadzą ci to, czego oczekujesz. Być może nie dadzą Ci emocji, ale dadzą Ci spokój, a spokój bardzo często jest bezcenny!

Paweł Kaczor

Zdjęcia Seat Altea i Ateca:

A my bawimy się tak na Youtube:

Exit mobile version