Site icon Motopodprad.pl

Trudne wybory: Porsche Boxster GTS4.0 vs Porsche Macan GTS

macan vs boxter 9 1

macan vs boxter 9 1

Porównywanie dwuosobowego coupe z rodzinnym SUV-em nie brzmi racjonalnie, ale gdy dodamy do tego fakt, że oba auta są od Porsche, to już zmienia trochę perspektywę. Co lepsze – Boxster vs Macan!

Kupiłeś Porsche Boxster? Nie stać cię było na 911 biedaku? Macan? To ten mały SUV jak Audi Q5 w przebraniu. Przepłaciłeś stary… 911 to jest prawdziwe Porsche! A nie jakieś tam podrabiańce i farbowane lisy!

To niesamowite, jak każdy model Porsche postrzegany jest przez pryzmat 911-tki. Powyższe stwierdzenia nie są wyssane z palca. Taką opinię ma wiele osób. Osób, które mają na imię Zygmunt lub Janusz. Nie ulega jednak wątpliwości, że 911 jest benchmarkiem (tak, wiem trudne słowo, ale ogarniesz). Jest niczym iPhone 15 Pro Max na tle iPhone 15 nie Pro i nie Max. Boxster? Macan? To zwykłe iPhony… i jeśli ktoś tak twierdzi to… miejcie w czterech literach jego opinie.

macan vs boxster 1 1

Co ładniejsze?

Boxster GTS 4.0 to małe Porsche – mały roadster. Z pozoru dla fryzjerów lub barberów, a nie dla kogoś, kto zna się na rzeczy. Dla konesera, który nie kupuje taniego whisky. Zwraca na siebie uwagę, poderwiesz na nie dziewczynę lub chłopaka i ma naklejkę GTS 4.0, która przegrywa walkę z bezdotykową myjnią (chyba nie będziesz jeździł takim autem na myjnię automatyczną). W środku ma fajną kierownicę, analogowe zegary i ogólnie nie czujesz się w nim jak w Mazdzie MX-5.

Na problem wyglądu cierpi Macan. To crossover. Kobietom się podoba, mężczyznom się nie podoba. Chyba, że mężczyzna nie jest singlem, to wtedy nawet Macan się mu podoba, bo podoba się kobiecie więc wszystko się zgadza. W wydaniu GTS też ma naklejki na drzwiach, które raczej nie przetrwają 17 spotkania ze szczotą, a poza tym? Ot, crossover. Ot, SUV. Fajnie, że ma chociaż kilka znaczków Porsche, więc sąsiad będzie zazdrościł.

Wnętrze? Też analogowe. Też ultra przyjazne użytkownikom. To coś dla fanów jakości i klasyki. Serio, lepiej się nie da tego zrobić. Ok, jeśli masz 20 lat, być może wolisz wszystko dotykać. Nie lubisz analogowych zegarów, a jeśli cokolwiek masz włączyć guzikiem, a nie poprzez ekran to robisz wielkie oczy. Jeśli jednak jesteś normalny i kochasz motoryzację –  wnętrze Macana Cię uwiedzie!

Jakie silniki w Porsche?

Boxster GTS w wydaniu 4.0 ma za twoimi plecami 4-lirowy WOLNOSSĄCY silnik! 6-cylindrowy boxer ma 400 KM, kręci się do ponad 7000 obr./min. i brzmi jak Nergal w momencie zapalenia migdałków. Cyferki? 4,5 sekundy do setki i blisko 300 km/h prędkości maksymalnej. Tak, takim małym autem, możecie jechać prawie TRZY PAKI! Ale nie to jest najważniejsze. Nie cyferki są tu topem. Wiesz co? Może cię zaskoczę, może się narażę komuś, ale Boxster GTS 4.0 daje więcej zadowolenia z jazdy niż niejedna 911! Z konia spadłem? Nie umiem jeździć konno! Ba, pisze te słowa totalnie na trzeźwo! Silnik umieszczony centralnie daje większe poczucie panowania nad autem i większą przewidywalność niż motor umieszczony z tyłu 911. Wiem, grzeszę, ale takie są moje odczucia. Wrażenia z jazdy Boxsterem GTS 4.0 stoją nieco wyżej niż w 911. No chyba, że za wyznacznik weźmiemy 911 z serii GT albo, o zgrozo RS. Wtedy reguły gry zostają zmienione.

Macan GTS silnik ma z przodu, ale to też ciekawy motor. 2,9 litra pojemności, turbo i 6 cylindrów w układzie V. 440 KM mocy, 550 Nm oraz 4,3 sekundy potrzebne do rozpędzenia się do setki. Jakieś pytania? Na dodatek. Macan GTS prowadzi się jak na prawdziwe Porsche przystało! Brzmi cudownie, charczy i warczy. Potrafi twerkować i ma gdzieś to, co sądzą o nim właściciele Passatów. Ale wiesz co jest najlepsze? Do bagażnika takiego Macana zapakujesz meblościankę z Agata Meble. Z tyłu posadzisz teściową i teścia, a gdy za bardzo będą marudzili wciśniesz prawy pedał do dna i…. będziesz żałował, że na wyposażeniu Macana GTS nie ma pampersów oraz torebek na wymiociny.

Ile to kosztuje?

Ciekawostką jest fakt, że oba samochody kosztują bardzo podobne pieniądze (około 450 tys. zł) i w obu przypadkach można w nich dobrać opcję o wartości nowego Volkswagena Golfa. W obu przypadkach to także najprawdziwsze Porsche. Zygmunt, Janusz, Władysław… pogódźcie się w końcu z tym. Wasz Passat z LPG nie jest królem (poza Ciechocinkiem). Porsche aplikuje całą swoją magię również do najmniejszych modeli. Do tych według wielu najmniej prestiżowych. Najsłabsze i najtańsze Porsche wcale nie jest gorsze. Boxster GTS 4.0 oraz Macan GTS to niesamowite maszyny. I dalej możesz śnić o 911, ale zarówno mały roadster jak i miejski crossover dadzą ci coś, czego nie da ci nawet najbardziej popularna partia przed wyborami samorządowymi!

Paweł Kaczor

Zdjęcia Porsche Boxster vs Macan:

A tak bawimy się na Youtube:

Exit mobile version