• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: MG kiedyś i dziś

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
13/06/2024
w Elektryczne, Fascynacje, Nowe, Używane
0
MG kiedys i dzis 2

MG kiedys i dzis 2

614
SHARES
5.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kojarzysz markę MG? Jeśli tak, to albo jesteś bardzo stary albo faktycznie interesujesz się motoryzacją bardziej niż statystyczny Polak interesuje się cenami walut. Tak czy owak, marką MG warto się zainteresować. Szczególnie teraz, w chwili, w której ta marka odważnie wchodzi na polski rynek i chce zastąpić Dacie. A Polacy z papieża i z Dacii się nie śmieją…

MG to brytyjski twór. Mocno specyficzny, niepopularny w wielu zakątkach świata w tym także w naszym kraju. Jak nie znasz MG to nie musisz się wstydzić, ale nowe MG warto poznać. Tym bardziej, że w dużym mieście jest szansa na salon tej marki. Obczaj w Google Maps, ale zanim przejdę do nowego MG, zerknijmy na to stare. Ok, nie takie bardzo bo kilkunastoletnie, ale jednak starsze i zupełnie inne.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Grali na dachach Lexusa NX w tenisa

Test: Mercedes-Benz EQE 500 SUV – progres jak na dłoni

MG kiedys i dzis 6
MG kiedys i dzis 6

MG kiedyś

MG F to typowy roadster. Mało popularny w naszym kraju. Co prawda w internecie znajdziecie jakiś klub zrzeszający fanów tego modelu, ale do takiego klubu właścicieli Mazdy MX-5 nie ma podejścia. To trochę tak, jakbyście porównywali armię Madagaskaru do armii Korei (obojętnie której). Ale MG F to bardzo wdzięczny samochód. Nie ma dachu nad głową, ma tylny napęd, nie ma turbosprężarki i ma wolnossący silnik 1.8 o mocy stu-kilkudziesięciu KM. Jest w miarę lekki i uwielbia zabawę. Typowy fun-car, który nie ma żadnego rozsądnego i praktycznego sensu, ale w tym tkwi jego siła. STOP.

MG F 1
MG F 1
MG F 2
MG F 2
MG F 3
MG F 3
MG F 4
MG F 4
MG F 5
MG F 5
Stare MG 1
Stare MG 1

MG teraz

Aktualna oferta MG nie zawiera ani jednego fun-cara. Co prawda w planach jest stworzenie ostrego roadstera, ale plany swoje, a życie swoje, czyli pożyjemy zobaczymy. Być może nie wiesz, a może wiesz, ale MG w rękach Chińczyków nie jest od niedawna. Kilkanaście lat temu przejęli oni tę brytyjską markę, która ogłosiła upadłość. Od tamtej pory klasyczne MG odeszły do lamusa, a Chińczycy skupili się na zarabianiu pieniędzy, czyli… zaczęli produkować SUV-y. Ok, do SUV-ów jeszcze wrócimy…

MG 4 to elektryk. Chiński elektryk. Typowy hatchback o nie do końca typowej urodzie. Tzn. styliści zrobili wiele, aby to auto wyróżniało się w tłumie. Przód przypomina owoc miłości Lambo Urusa z Corvettą. Tył nie przypomina owocu niczyjej miłości, ale ma tak nabrzmiały spojler, jakby tej miłości mu brakowało. W środku jest nowocześnie i minimalistycznie. Są wirtualne zegary, ekran dotykowy z niezłym polskim tłumaczeniem i trochę twardego plastiku. Ogólnie nie jest źle. Jak na elektryka jest OK, jak na chińskiego elektryka jest aż za dobrze.

MG4 1
MG4 1
MG4 2
MG4 2
MG4 3
MG4 3
MG4 4
MG4 4
MG4 5
MG4 5
MG4 6
MG4 6
MG4 7
MG4 7
MG4 8
MG4 8
MG4 9
MG4 9
MG4 10
MG4 10

Napęd? RWD! Ale nawet wyłączenie kontroli trakcji nie sprawi, że będziesz tym autem kręcił bączki. Elektronika czuwa, ale 204 KM mocy w wersji pośredniej oraz 350 km realnego zasięgu dają radę. Jeśli oczekujesz, że chińskie auto elektryczne rozładuje się szybciej niż Twój smartfon, to jesteś w błędzie. Chińczycy potrafią w elektrykę i elektronikę i MG 4 jest naprawdę dobrym tego przykładem. Potrafią także w auta, bo temu modelowi nic nie brakuje. Niczego nie musisz mu wybaczać. Ok, to nie jest produkt premium, ale nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi i jeździ to tak, jak VW ID.3.

Ile kosztuje nowe MG 4?

125 tys. zł to dobra cena. Ba, to bardzo dobra cena, jak za nowego i naprawdę fajnego elektryka. Za 170 klocków masz auto, które ma 435 KM i setkę robi szybciej niż niejedno Porsche 911. Gdzie jest haczyk? W Twojej głowie. Auto z Chin nie brzmi dobrze. Teoretycznie, bo w praktyce zupełnie nowe MG nie różni się niczym od porównywalnej, europejskiej konkurencji. Kwestia przekonania i udania się do najbliższego salonu, których jest coraz więcej.

MG kiedys i dzis 5
MG kiedys i dzis 5

MG kiedyś i MG dziś? Nie ma czego porównywać… O i na tym chyba zakończę…

Paweł Kaczor

Zdjęcia MG kiedyś i dziś:

MG kiedys i dzis 2
MG kiedys i dzis 2
MG kiedys i dzis 3
MG kiedys i dzis 3
MG kiedys i dzis 4
MG kiedys i dzis 4
MG kiedys i dzis 5
MG kiedys i dzis 5
MG kiedys i dzis 6
MG kiedys i dzis 6

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: mg 4mg kiedyś i dziśporównanietrudne wybory
Poprzedni post

Lotus Emeya z niesamowitą mocą ładowania

Następny post

Poznajcie elektryczną Alpine A290

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

hyundai santafe 01

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Autor Redakcja Motopodprad
14/07/2025
0

Wakacje to najlepszy i czasami jedyny moment na rodzinny wyjazd. Warto mieć do tego zadaania odpowiedniego kompana. Dlatego my postanowiliśmy...

lexus tenis

Grali na dachach Lexusa NX w tenisa

Autor Konrad Stopa
11/07/2025
0

W dniach kiedy Iga Świątek święci tryumfy na kortach londyńskiego Wimbledonu znalazłem ciekawego newsa. Otóż dwójka tenisistów zagrała partyjkę stojąc...

Mercedes EQE 500 SUV główne

Test: Mercedes-Benz EQE 500 SUV – progres jak na dłoni

Autor Bartłomiej Puchała
11/07/2025
0

Mercedes błyskawicznie poprawia rodzinę swoich modeli EQ. W tej chwili EQE 500 SUV jest wart polecenia bardziej niż kiedykolwiek. Pod...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Następny post
Alpine A290

Poznajcie elektryczną Alpine A290

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.