• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
15/05/2025
w Fascynacje, Nowe
0
mg3 vs cliio

mg3 vs cliio

390
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Samochody hybrydowe to domena Japończyków. Jak hybryda, to tylko Toyota. Tak było kilkanaście lat temu, ale czy tak samo jest teraz? Hybryda nadal kojarzy się z autem z Japonii, ale w dzisiejszych, dziwnych czasach hybrydę ma (bo musi mieć) w swojej ofercie każdy motoryzacyjny producent. MG3 Hybid+ kontra hybrydowe Renault Clio. Hybryda z Chin versus hybryda z Francji.

Chińskie samochody od kilku(nastu) miesięcy szturmują polski i nie tylko polski rynek. Modny crossower z Chin? Dostępny. Rodzinny SUV? Także jest w ofercie kilku producentów. Auto luksusowe? Również się znajdzie. Tam gdzie są klienci, tam gdzie jest kasa, są także auta z Chin. Nawet w segmencie B…

Warto przeczytać

Setki Porsche w pięknym miejscu – Air|Water Poland

Studenci zmienili Skodę Superb w kolarskie auto

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Typowe mieszczuchy

MG3 to typowy przedstawiciel segmentu B. Auto podobne z pyska zupełnie do nikogo. Nie narzucające się stylistycznie, ale także nie nadające się do straszenia małych dzieci, które nie chcą iść spać. Ot, typowy mieszczuch, który jest, jaki jest. Czy Clio wzbudza większą ciekawość? Bynajmniej! Miejskie Renault jest dobrze znane i nie wywołuje praktycznie żadnych odruchów u osób postronnych. Nie jest brzydkie, ale czy jest ładne? Raczej nie pochwalisz się nim (MG3 też nie) na podjeździe swojej willi 32 km od Warszawy. Nie ta klasa, nie ta kasa i nie ten segment. Ale nie o to tu chodzi.

nowe MG3 (17)
nowe MG3 (17)
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 21 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 21 fot. Marcin Koński

Wewnątrz obu aut także trudno szukać elementów, którymi można szpanować, ale wnętrze MG3 zaskakuje. Zaskakuje materiałami (bardzo dobrymi) wykończeniowymi oraz swoistą europejskością. Multimedia są spoko, działają stabilnie i nawet nie kaleczą naszego języka durnym tłumaczeniem. Obsługa pokładowych instrumentów (nie ma ich za dużo) nie jest udziwniona, a gdyby na kierownicy widniało logo Opla, Forda czy innego Renault, to… nikt by się nie obraził.

Po chińsku i po europejsku

Wnętrze Clio zaskakuje zdecydowanie mniej, ale nie jest to przytyk. Renault po prostu przyzwyczaiło nas do pewnego poziomu (zarówno jeśli chodzi o obsługę, jak i materiały) i Clio jest świetnym przykładem obranej już wcześniej drogi. Jakość wykończenia nie śmierdzi Dacią (a mogłaby), a system info-rozrywki ogarnia aktualne standardy. Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze jak na segment B. Przewaga Renault nad MG uwidacznia się natomiast w zaskakująco prozaicznych aspektach.

Zdjęcia MG 3:

nowe MG3 (1)
nowe MG3 (1)
nowe MG3 (2)
nowe MG3 (2)
nowe MG3 (3)
nowe MG3 (3)
nowe MG3 (4)
nowe MG3 (4)
nowe MG3 (5)
nowe MG3 (5)
nowe MG3 (6)
nowe MG3 (6)
nowe MG3 (7)
nowe MG3 (7)
nowe MG3 (8)
nowe MG3 (8)
nowe MG3 (9)
nowe MG3 (9)
nowe MG3 (10)
nowe MG3 (10)
nowe MG3 (11)
nowe MG3 (11)
nowe MG3 (12)
nowe MG3 (12)
nowe MG3 (15)
nowe MG3 (15)
nowe MG3 (16)
nowe MG3 (16)
nowe MG3 (17)
nowe MG3 (17)
nowe MG3 (19)
nowe MG3 (19)
nowe MG3 (21)
nowe MG3 (21)

Kolumna kierownicy w MG3 Hybrid+ regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie. W Clio w dwóch. Oparcie tylnej kanapy składane jest w MG w całości. Renault ma dzielone oparcie. No i sam bagażnik w Renault jest o blisko 100 litrów większy niż w MG3 Hybrid+ (391 litrów vs. 293 litry). Szach mat. Tę partię wygrywają Francuzi. Oddzielnym i w sumie chyba najważniejszym tematem jeśli chodzi o hybrydy są jednak układu napędowe.

Ten sam przepis

Początki są podobne. Clio korzysta z wolnossącego silnika 1.6 wspomaganego silnikiem elektrycznym. MG3 także korzysta z wolnossącego silnika (1.5) wspomaganego silnikiem elektrycznym. Jednak na tym podobieństwa się kończą. Renault stawia na kłową przekładnię Multi-Mode, która ma kilkanaście trybów pracy. MG stosuje 3-biegowy automat. Tak, 3-biegowy, jak w jakimś starym aucie z USA! Wyraźne różnice widać także w mocy. Clio ma 145 KM, a MG3 aż 194 KM, co przekłada się na zauważalnie lepsze osiągi chińskiego samochodu. Clio setkę robi w około 10 sekund. MG3 Hybrid+ oficjalnie w 8 sekund, a nieoficjalnie w 7 sekund z hakiem. Na dodatek, chińska hybryda wygląda tak, jakby setkę robiła raz na trzy lata. Pozory mylą!

nowe MG3 (6)
nowe MG3 (6)
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 13 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 13 fot. Marcin Koński

Jak prezentowane auta jeżdżą?

Pomijając osiągi, zaskakująco podobnie. I to także jest duży plus dla MG. O ile po Renault można się spodziewać dopracowania, o tyle według stereotypów hybryda z Chin nie brzmi dumnie. A jednak! Chiński samochód okazuje się nie tylko dopracowany, ale także oszczędny. 4 litry z hakiem w mieście, 5 litrów w mieszanym i około 7 litrów na autostradzie. To wyniki spalania MG3 Hybrid+ oraz… hybrydowego Clio. Tak, oba auta palą podobnie. Tutaj nie ma wyraźnego lidera. Chociaż… takim liderem może być hybrydowy Yaris, który potrafi zrobić 3 z przodu w mieście!

Cena czyni…

Wyraźny lider ukazuje się po zerknięciu w cenniki. MG3 Hybrid+ jest najtańszą nową hybrydą dostępną w Polsce. Kosztuje mniej niż 88 tys. zł. Do hybrydowego Clio bez 100 tys. zł nie podchodź. Chyba, że masz znajomości w salonie Renault, albo jakieś ponadprzeciętne zdolności negocjacyjne. Za 101 tys. zł masz topowo wyposażone hybrydowe MG i to bez jakichkolwiek zniżek i promocji.

Zdjęcia Renault Clio:

Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 10 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 10 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 28 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 28 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 20 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 20 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 29 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 29 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 11 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 11 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 23 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 23 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 08 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 08 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 17 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 17 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 18 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 18 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 13 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 13 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 21 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 21 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 06 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 06 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 24 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 24 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 19 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 19 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 14 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 14 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 07 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 07 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 16 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 16 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 27 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 27 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 05 fot. Marcin Koński
Renault Clio E Tech full hybrid 145 2023 05 fot. Marcin Koński

Kto jest zwycięzcą tego porównania?

MG! Nie, ono nie jest zdecydowanie lepsze od Renault. Ok, jest zauważalnie szybsze, ale jest także zauważalnie mniej praktyczne. Jednak w ostatecznym rozrachunku nie odstaje od Clio będąc jednocześnie od niego tańszym. Cena czyni cuda? Tak, nadal tak. Ale w przypadku MG3 Hybrid+ cena nie przykrywa niedoskonałości i nie wymaga zbyt wielu wyrzeczeń. Chińskie auto zaskakuje tym, jak bardzo jest dopracowane. Clio nie zaskakuje przyzwyczajając od wielu lat do pewnego poziomu. Ale cena… cena czyni cuda…

Paweł Kaczor

Zajrzyjcie również na nasz kanał na Youtube:

Tagi: clioMGmg 3mg 3 hybridporównanierenaultrenault cliotrudne wybory
Poprzedni post

Shell Eco-marathon, jubileuszowa edycja odbędzie się w Polsce

Następny post

DS zmienia nazwę – teraz to DS No.4

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

RTW 4019

Setki Porsche w pięknym miejscu – Air|Water Poland

Autor Mateusz Próchnicki
24/06/2025
0

Połączenie klasycznej filozofii Porsche, chłodzonej powietrzem ramię w ramię z najbardziej nowoczesnymi rozwiązaniami. A wszystko to w jednym miejscu. To...

skoda lk130 2

Studenci zmienili Skodę Superb w kolarskie auto

Autor Redakcja Motopodprad
24/06/2025
0

Skoda Superb jako techniczne auto wsparcia dla kolarzy? Takiego projektu jeszcze nie było. Studenci Akademii Skoda Auto przekształcili flagowe kombi...

SEAT Arona 1.0 TSI 2024 28 fot. Marcin Koński

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Autor Marcin Koński
23/06/2025
0

Powiedzieć, że Seat Arona, to samochód do miasta, to jakby nic nie powiedzieć. A co, jeśli dodać, iż mały crossover...

defender (1)

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Autor Kacper Mazur
20/06/2025
0

Niektóre samochody to po prostu maszyny do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Inne — jak Land Rover...

Następny post
DS no.4 cd2

DS zmienia nazwę - teraz to DS No.4

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij