• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne wybory: Ford Puma ST vs VW Polo GTI

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
25/05/2023
w Fascynacje, Nowe
1
Puma st vs polo gti 4

Puma st vs polo gti 4

313
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Hot Hatche. Kochasz je? Lubisz je? Szanujesz je? ZAPOMNIJ!!! Miejskie Hot Hatche są na wymarciu! Tak, takich aut praktycznie już nie ma. Nikt ich nie chce. Tzn. ty je chcesz, ja je chce, ale wyimaginowany ogół ich nie chce! Puma ST czy Polo GTI?

Kiedyś zadziornych maluchów było w bród. Teraz? Hyundai i20 N, Polo GTI i… to chyba koniec. A, jest jeszcze Puma ST. Ale to taki bardziej hot crossover. Coś nowego. Tzn. coś starego, ale w nowym ubraniu.

ADVERTISEMENT
Puma st vs polo gti 10
Puma st vs polo gti 10

Puma ST vs Polo GTI

Żyjemy w totalnie durnych czasach! W czasach, w których fajne auta, auta z charakterem, auta ”jakieś” znikają z rynku szybciej niż Crocsy na promocji w Lidlu! Z tym większą ciekawością i większym zajaraniem wsiadłem za kierownicę Forda Pumy ST. Nie byłbym jednak sobą, gdybym nie zestawił tego auta z jakimś innym, ciekawym, konkurencyjnym i… jednym z niewielu dostępnych!

Polo GTI to klasyka gatunku. Być może nieco nudna, ale obecna od kilkudziesięciu lat. Clio R.S., Corsa OPC odpadły w przedbiegach. Polo GTI się trzyma! Chociaż na najnowsze wcielenie tego auta, poddane ostatniemu liftingowi cholernie długo się czeka. Tomek, właściciel widocznego na zdjęciach egzemplarza, czekał na odbiór grubo ponad rok! Tak, grubo ponad rok! Przecież to VW, a nie Ferrari czy inny McLaren z kolorystyką wnętrza szytą na miarę! Świat zwariował. Na Pumę ST czeka się krócej. Podobno. Bo nie znam nikogo, kto ją zamówił. Ale zaraz, zaraz. Puma i Polo? Crossover i hatchback? Tak, takie mamy czasy!

Warto przeczytać

Test: Ford Ranger Raptor – matko! Tym samochodem można robić wszystko!

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Test: Citroen C4 1.5 l BlueHDi – crossover z dieslem

Puma st vs polo gti 7
Puma st vs polo gti 7

Kilka lat temu Ford zafundował nam Pumę. Nazwa dobrze znana, nadwozie dobrze znane, ale nie kojarzące się z nazwą. Chwilę potem Ford zafundował Pumie wersję ST. Tak, żeby trochę nawiązać do starszej Pumy, która notabene sportowa nie była, ale wyglądała… jakby była. Kolejną chwilę potem Ford nieśmiało i niezbyt wyrywczo zakomunikował, że Fiesty już nie będzie. Fiesty ST też nie. Co w związku z tym? Puma ST weszła w buty i przejęła pałeczkę fajowego hot hatcha!

Stylistyki obu aut nie oceniam. Zobaczcie i oceńcie ją sami. Polo GTI to typowy VW. W jakimś ciemnym kolorze nie wygląda. W ostrym kolorze rzuca się w oczy. Podobnie jest z Pumą ST. Czarna albo biała ginie w tłumie. Zielona? Wręcz przeciwnie. Skupię się na tym, co najważniejsze. Na jeździe. Na tym, czego nie widać na obrazku

vw polo gti 1
vw polo gti 1
vw polo gti 2
vw polo gti 2
vw polo gti 3
vw polo gti 3
vw polo gti 4
vw polo gti 4
vw polo gti 5
vw polo gti 5
vw polo gti 6
vw polo gti 6
vw polo gti 7
vw polo gti 7

Volkswagen Polo GTI

Polo GTI… nie zaskakuje. Poczytasz o nim trochę, zarówno w folderze VW jak i w niezależnych serwisach i już wiesz, co to za auto. Wsiądziesz za jego kierownicę i okaże się, że to, co czytałeś było prawdą. Z jednej strony auto jest typowym Volkswagenem. Fajnym w środku, przejrzystym, dość pospolitym i takim, który daje się lubić fanom grzybobrania. Z drugiej, przyciśnięty do limitu pokazuje pazury niczym dziki, nierasowy kot. Jakimś cudem VW pod maskę Polo GTI wepchał 2-litrowe TSI. Taki motor, w takim aucie, w dzisiejszych czasach to przejaw odwagi. 207 KM, 320 Nm, 7-biegowe DSG i sprint do setki w 6,5 sekundy. Brzmi nieźle, prawda? Jednak Polo GTI te osiągi, te wrażenia z jazdy oferuje niejako od niechcenia. Jest szybkie, potrafi zgubić trakcję i wyjechać przodem, ale po każdej niegrzecznej czynności zdaje się powiedzieć ”przepraszam”. Jest skuteczne, jest względnie sterylne. Niczym niemiecki ginekolog.

ford puma st 1
ford puma st 1
Ford Puma ST 2
Ford Puma ST 2
Ford Puma ST 3
Ford Puma ST 3
Ford Puma ST 4
Ford Puma ST 4
Ford Puma ST 5
Ford Puma ST 5
Ford Puma ST 6
Ford Puma ST 6
ford puma st 7
ford puma st 7
ford puma st 8
ford puma st 8

Ford Puma ST

Puma ST? Ona także potrafi być grzeczna. Ale, ale. Fotele Ford Performance są ciasne. Jak masz szerokie biodra lub jesteś grubasem to raczej się nie polubicie. Jeśli idealnie się w nie wpasujesz, nie będziesz chciał wysiadać. 200 KM, 320 Nm i 6-biegowy manual. Puma ST ma mniejszy niż Polo, 1,5-litrowy silnik. Ma też o jeden cylinder mniej. Czy to czuć? Tak, Ford ma gorszy ”dół” i w ”normalnych” trybach gorzej brzmi. Jednak w trybie wyścigowym, gdy klapka w wydechu zostaje otwarta zawstydza dźwiękiem Polo GTI. Niestety w takim trybie Puma ST warczy groźnie z głośników. Niewprawieni kuracjusze się nie poznają. Wprawieni od razu usłyszą, że to playback.

Pomijając tą niedoskonałość, Puma ST jest bardziej bezkompromisowa. Ok, być może ten wyraz to nadużycie w stosunku do małego hot crossovera z 1,5-litrowym silnikiem, ale Puma w wydaniu ST nie chce być uniwersalna i nie chce wszystkim robić dobrze. Co mam na myśli? Zawieszenie! Mały Ford jest po prostu twardy. Może nawet bardzo twardy biorąc pod uwagę współczesne standardy. Nawet jak nim nie ciśniesz, a droga po której jedziesz nie jest idealnie równa, ST cię solidnie wytrzęsie. O! Na dodatek, mam wrażenie, że z Pumą ST trzeba trochę bardziej powalczyć, aby osiągnąć świetne czasy przejazdu. Czy to jakiegoś toru, czy to trasy z Ursynowa na Żoliborz. Polo GTI daje większy margines neutralności i stwarza wrażenie jakby więcej robiło za ciebie, jakby więcej ci pomagało. Puma ST w kluczowych momentach zostawia cię samego…

Puma st vs polo gti 3
Puma st vs polo gti 3

Polo GTI czy Puma ST? Tu nie ma zwycięzcy. I nie wynika to z tego, że nie chcę podpaść jakiejś marce. Hot hatche segmentu B są na wymarciu. Takich aut niemalże nikt już nie produkuje, niemalże nikt nie sprzedaje. Tym bardziej cieszmy się z Polo GTI i Pumy ST. Cieszmy się póki jeszcze są… !!!

Paweł Kaczor

Zdjęcia Ford Puma ST vs Volkswagen Polo GTI:

Puma st vs polo gti 1
Puma st vs polo gti 1
Puma st vs polo gti 2
Puma st vs polo gti 2
Puma st vs polo gti 3
Puma st vs polo gti 3
Puma st vs polo gti 4 1
Puma st vs polo gti 4 1
Puma st vs polo gti 5
Puma st vs polo gti 5
Puma st vs polo gti 6
Puma st vs polo gti 6
Puma st vs polo gti 7
Puma st vs polo gti 7
Puma st vs polo gti 8
Puma st vs polo gti 8
Puma st vs polo gti 9
Puma st vs polo gti 9
Puma st vs polo gti 10
Puma st vs polo gti 10
Puma st vs polo gti 11
Puma st vs polo gti 11
Puma st vs polo gti 12
Puma st vs polo gti 12
Puma st vs polo gti 13
Puma st vs polo gti 13

A na youtube bawimy się tak:

Tagi: fordford pumaford puma stpolo gtipumatrudne wyboryVolkswagenVolkswagen Polovw polo gti
Poprzedni post

Oto jak mógłby wyglądać Lexus LBX

Następny post

Udany lifting Corsy

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

Ford Ranger Raptor

Test: Ford Ranger Raptor – matko! Tym samochodem można robić wszystko!

Autor Konrad Grobel
09/06/2023
0

Jeśli myśleliście, że pickupy pasują jedynie do rolników i geodetów to byliście w dużym błędzie. Ranger Raptor udowadnia, że jego...

Nowe xc60 vs stare xc60 9

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Autor Paweł Kaczor
08/06/2023
0

Najbardziej popularne auto w swojej klasie. Najchętniej wybierany samochód wśród aut segmentu premium! Co sobie myślisz czytając te słowa? Że...

Citroen C4 7

Test: Citroen C4 1.5 l BlueHDi – crossover z dieslem

Autor Redakcja Motopodprad
07/06/2023
0

Citroen C4 od początku wyróżniał się ekstrawaganckim wyglądem, który nie każdemu klientowi przypadł do gustu. Wtedy jednak był on kompaktem...

Honda Civic XI 1

Test: Honda Civic e:HEV – oszczędny wóz

Autor Konrad Stopa
05/06/2023
0

Honda Civic ze zdjęć to już XI odmiana tego modelu. Samochód na przestrzeni lat zdecydowanie się zmienił i urósł, ale...

Następny post
2177733 hrbj9hk203

Udany lifting Corsy

Komentarze 1

  1. Pingback: Ford Puma ST - dźwięk wydechu | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET