• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: Ford Mustang Mach-e vs MG Cyberster

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
09/10/2025
w Elektryczne samochody, Fascynacje
0
mustang vs cyberster (7)

mustang vs cyberster (7)

325
SHARES
3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ford Mustang Mach-E oraz MG Cyberster. Dwa totalnie różne auta. Amerykański SUV oraz chiński roadster. Na pierwszy rzut oka ich porównanie może przypominać debatę na temat wyższości fortepianu nad harfą. Jak się jednak okazuje, elektryczny Mustang i roadster od MG mają ze sobą bardzo dużo wspólnego.

Cyberster pokazuje, że Chińczycy w tańcu nie zamierzają unikać trudnych kroków. Chiński producent nudnych hatchbacków i nudnych crossoverów dla równie nudnych ludzi pokazuje, że ma fantazję! Cyberster jest właśnie taką fantazją, która wbrew pozorom ma oczywiste korzenie. Kilkadziesiąt lat temu, gdy Chińczycy powoli odkrywali koło, Brytyjczycy z MG produkowali zacne roadstery. Teraz, gdy Brytyjczycy oddali wszystkie (no prawie) swoje marki w obce ręce mogą być delikatnie dumni, chociaż może ciut zmieszani faktem, że Cyberster jest hołdem dla brytyjskich aut bez dachu.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Ioniq 5 N – gdzie konkurencja nie może tam Hyundai pokaże

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Zdjęcia Ford Mustang Mach-e:

Mustang Mach e (1)
Mustang Mach e (1)
Mustang Mach e (2)
Mustang Mach e (2)
Mustang Mach e (3)
Mustang Mach e (3)
Mustang Mach e (5)
Mustang Mach e (5)
Mustang Mach e (6)
Mustang Mach e (6)
Mustang Mach e (7)
Mustang Mach e (7)
Mustang Mach e (8)
Mustang Mach e (8)
Mustang Mach e (9)
Mustang Mach e (9)
Mustang Mach e (11)
Mustang Mach e (11)
Mustang Mach e (12)
Mustang Mach e (12)

Ford także potrafi zaszaleć i nie będzie stał w koncie na tym dancingu. Mustang Mach-E jest strzałem prosto w udo ortodoksyjnego fana Mustanga. Bo przecież wiadomo, jak Mustang, to coupe, jak Mustang, to V8! Tymczasem Mustang w wydaniu Mach-E jest elektrycznym crossoverem! Piekło zamarzło, Żabka zbankrutowała! Jakby tego było mało, Ford idzie jeszcze krok dalej oferując elektrycznego Mustanga w wersji Rally! Mustang i rajdy? No właśnie! Chociaż akurat w rajdach Ford (niekoniecznie Mustang) osiągnął naprawdę wiele!

Rzeczy oczywiste

Oba auta są na swój sposób nieoczywiste, a może nawet kontrowersyjne. Oba auta w oczywisty sposób także się od siebie różnią. Ford zabierze na pokład 5 osób, ma dwa bagażniki o słusznej pojemności i obroni się jako w miarę racjonalny wybór. MG Cyberster zabierze na pokład kierowcę i pasażera, bagażnik ma jeden i to raczej niewielki (200 litrów), a racjonalność jego wyboru będzie mocno dyskusyjna (raczej nie przekonasz żony, że akurat takiego auta potrzebujecie). Tych cech nie ma nawet co porównywać. Ale…

mustang vs cyberster (3)
mustang vs cyberster (3)

Ten sam napęd

Zarówno jedno, jak i drugie auto ma elektryczny napęd. I zarówno w jednym, jak i drugim przypadku ów napęd budzi skrajne emocje. Mustang na prąd? Prawdziwy roadster zasilany energią z akumulatora? Śmiechom nie było końca…

Śmiechy jednak ucichną jeśli wszystkim śmieszkom zacytujemy cyferki tego elektrycznego napędu. MG Cyberster ma napęd AWD, 510 KM oraz 725 Nm. Setkę robi w 3,2 sekundy. Ford Mustang Mach-E Rally ma 487 KM oraz 950 Nm. Setkę robi w 3,8 sekundy! Czad co? Oba samochody są piekielnie mocne i piekielnie szybkie i w obu tak samo brakuje mi dźwięku. Nudny SUV na prąd? Nudny crossover? Ok, tam może być cicho. Ale w aucie do zabawy aż prosi się o hałas wydobywający się z rur wydechowych. Niestety, tutaj trzeba obejść się smakiem. A propos zabawy…

mustang vs cyberster (7)
mustang vs cyberster (7)

Będzie zabawa

MG Cyberster ze swoimi unoszonymi do góry drzwiami wygląda jak zabawka. Zabawka, dla dużych chłopców. Od razu widać, że to auto jest celebrytą i kradnie spojrzenia. Już sam wygląd sugeruje, że tutaj będzie zabawa, a chiński roadster sprawdzi się jako wodzirej.

Zdjęcia MG Cyberster:

MG Cyberster (1)
MG Cyberster (1)
MG Cyberster (2)
MG Cyberster (2)
MG Cyberster (3)
MG Cyberster (3)
MG Cyberster (4)
MG Cyberster (4)
MG Cyberster (5)
MG Cyberster (5)
MG Cyberster (6)
MG Cyberster (6)
MG Cyberster (7)
MG Cyberster (7)
MG Cyberster (8)
MG Cyberster (8)
MG Cyberster (9)
MG Cyberster (9)
MG Cyberster (10)
MG Cyberster (10)
MG Cyberster (11)
MG Cyberster (11)
MG Cyberster (12)
MG Cyberster (12)

Ford Mustang Mach-E Rally? On, co prawda nie ma unoszonych do góry drzwi, ale posiada ostry i rzucający się w oczy kolor lakieru, czarne pasy na masce, olbrzymi dachowy spojler, który mi kojarzy się z kultowym Focusem RS oraz białe felgi (czy tyko ja widzę tutaj wzór OZ Racing?). Wszystko to sprawia, że amerykański SUV jest niczym matchbox w skali 43:1. Tak, 43:1, a nie 1:43! Wygląd, wyglądem, ale jak one jeżdżą!

Zabawy ciąg dalszy

MG Cyberster jest piekielnie szybki. Setkę robi szybciej, niż ty zdążysz przeczytać to zdanie. Siedzi się w nim nisko (chociaż ze względu na baterie nie aż tak nisko, jak można by oczekiwać), można zdjąć dach i poczuć wiatr we włosach, a jakby tego było mało cała zabawa nie skończy się (jak niektórzy myślą) po przejechaniu 100 km. Realny zasięg na jednym ładowaniu wynosi tutaj ponad 300 km.

mustang vs cyberster (1)
mustang vs cyberster (1)

Mach-E Rally także jest piekielnie szybkim samochodem. On także daje ogrom frajdy z jazdy, chociaż jest nastawiony na nieco inne ekscesy. Podwyższone zawieszenie (2 cm względem zwykłego Mach E) oraz dodatkowy tryb jazdy RallySport sprawiają, że to auto nie tylko nie boi się krawężników, ale błaga wręcz o ostrą jazdę na szutrze. Elektryczny Mustang ochoczo zamiata tyłem (bardziej ochoczo niż MG). Amerykaniec także pokona ponad 300 km na jednym ładowaniu. Chociaż Mustang ma większe akumulatory o pojemności 91 kWh (Cyberster 77 kWh), które powinny dać większy zasięg.

Takie mamy czasy

Lecimy dalej. Kolejne podobieństwa? Wnętrza! Ok, jak już wspomniałem Ford jest rodzinny i przestronny, a MG nie jest ani rodzinne, ani przestronne. Ale to, co fundują nam obaj producenci doskonale pokazuje w jakich motoryzacyjnych czasach żyjemy,

Wnętrze Cyberstera ma cztery ekrany. Trzy z nich są dotykowe. Obsługa wymaga dłuższej chwili przyzwyczajenia, poznania auta oraz… wprawy w trafianiu w niewielkie wirtualne przyciski. Elektryczny Mustang nie wymaga aż takiej ekwilibrystyki, ale on także stawia na dotyk. Ma gigantyczny centralny wyświetlacz, minimalistyczne wirtualne zegary i zdecydowanie mało oldschoolowy kokpit. Klasycznego Mustanga w tym zero, nowoczesnego SUV-a aż za dużo.

mustang vs cyberster (5)
mustang vs cyberster (5)

Ceny?

Jak się okazuje ceny prezentowanych aut także są podobne. Topowy MG Cyberster kosztuje 300 tys. zł (bez jednego tysiąca). Ford Mustang Mach-E w wydaniu Rally około 320 tys. zł. Ok, Ford jest droższy, ale różnica nie jest diametralna. Cyberstera da się kupić około 23 tys. zł taniej. Wersja RWD o mocy 340 KM została wyceniona na 277 tys. zł. Elektrycznego Mustanga da się kupić… 100 tys. zł taniej. Ale podstawowy Mach-E jest tylko nudnym SUV-em z nazwą budzącą kontrowersje i poruszenie.

Różne a jednak podobne. Podobne, a jednak… chyba nikt nie patrzy na opisywane samochody w kategorii konkurentów, w kategorii, co wybrać. Roadster od MG oraz elektryczny „rajdowy” Mustang to wybory pozbawione rozsądku. Oba auta są niczym serce w starciu z rozumem. Są niczym pragnienie na tle Sprite. Nie mają szans na bycie hitami sprzedaży, nie mają szans na opanowanie polskich ulic. A szkoda… bo w życiu trzeba mieć nie tylko pieniądze, ale także fantazję…

Paweł Kaczor

Zdjęcia Ford Mustang Mach-e vs MG Cyberster:

mustang vs cyberster (1)
mustang vs cyberster (1)
mustang vs cyberster (2)
mustang vs cyberster (2)
mustang vs cyberster (3)
mustang vs cyberster (3)
mustang vs cyberster (4)
mustang vs cyberster (4)
mustang vs cyberster (5)
mustang vs cyberster (5)
mustang vs cyberster (6)
mustang vs cyberster (6)
mustang vs cyberster (7)
mustang vs cyberster (7)
mustang vs cyberster (8)
mustang vs cyberster (8)

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: cybertsterfordford mustang mach-eMGmg cyberstermustang mach-emustang vs cybersterporównanietrudne wybory
Poprzedni post

Oto najszybsza seryjna Fabia. Edycja specjalna na 130-lecie marki

Następny post

Nowa Cupra Formentor VZ5 odziedziczy silnik po Audi RS3

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

hyundai ioniq 5n 03

Test: Hyundai Ioniq 5 N – gdzie konkurencja nie może tam Hyundai pokaże

Autor Redakcja Motopodprad
11/11/2025
0

Koreańczycy jako pierwsi z mainstreamu wchodzą do ligi elektrycznych hot hatchy. I robią to z samochodem, który udowadnia, że da...

Maxus 4x4 Offroad day 6

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Autor Mateusz Próchnicki
07/11/2025
0

Maxus to azjatycki producent, który twierdzi, że jego samochody posiadają off-roadowy charakter. By nas do tego przekonać zabrał dziennikarzy i...

Leapmotor B10 (10)

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Autor Paweł Kaczor
06/11/2025
0

Motoryzacyjna marka Leapmotor coraz odważniej poczyna sobie w naszym kraju. Do miejskiego elektrycznego T03 oraz również elektrycznego, ale zdecydowanie większego...

Volkswagen ID BUZZ 1

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Autor Bartosz Kowalczyk
04/11/2025
0

Elektryki można lubić lub nienawidzić, ale obiektywnie można stwierdzić, że wyróżniają się zazwyczaj odmienną stylistyką, zaczepnymi detalami. Nieco inaczej sprawa...

Następny post
Cupra Formentor VZ5

Nowa Cupra Formentor VZ5 odziedziczy silnik po Audi RS3

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.