• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Trudne Wybory: elektryczne vs spalinowe Megane

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
09/03/2023
w Fascynacje, Nowe, Używane
0
Renault Megane Coupe vs E tech 17

Renault Megane Coupe vs E tech 17

392
SHARES
3.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Gdybym przesadził z sake, zapadł w zimowy sen, przegapił info o zupełnie nowym Renault Megane E-Tech i zobaczył właśnie to auto na ulicy, to pomyślałbym, że… wcale nie jest o snem. To, co Francuzi zrobili z tym kompaktem, to ja nie wiem. To jest Megane? Nieeeee. To jest Megane! – powiedział Daniel i podjechał swoim granatowym coupe pierwszej generacji…

Żyjemy w czasach, w których motoryzacja chyba już niczym nas nie zaskoczy. SUV Ferrari? No jest. Elektryk od Porsche? A co w tym dziwnego? C63 AMG z R4 pod maską? Tak, a kto pyta? Takich pytań jest wiele, a każde kolejne zaskoczenie przestaje być zaskoczeniem. Czy kogoś więc zaskakuje zupełnie nowe Megane? Skoro nawet Mustang może być elektryczny…

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Tanie crossovery sprzed ery crossoverów

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Renault Megane Coupe vs E tech 14
Renault Megane Coupe vs E tech 14

Megane – metamorfoza kompletna

Nie bez kozery obok nowego francuskiego tworu postawiłem starą Megankę, do której pałam wręcz miłością. Wybaczcie tę odrobinę prywaty, ale moim pierwszym autem było właśnie takie Megane mk. I, ale w nadwoziu cabrio. Podczas, gdy szkolni koledzy jeździli Golfami albo Civikami rodziców, ja z lepszym bądź gorszym skutkiem rwałem koleżanki z klasy na brak dachu nad głową. To były czasy. Teraz nie ma czasów. Za starą Megane Coupe dziś nikt się nie obejrzy. Co innego za nową! Nowe, elektryczne Renault nie wygląda jak elektryczne Renault, a tym bardziej nie wygląda jak Megane. To prawdziwa rewolucja, a zestawienie obok siebie pierwszej i najnowszej odsłony tego modelu jasno pokazuje, że oba auta nie mają ze sobą nic wspólnego. Obok siebie wyglądają niczym Young Leosia i Zenek Martyniuk. Niby coś tam ich łączy, ale dzieli praktycznie wszystko…

Pamiętacie jeszcze, że na wstępie wspomniałem coś o nadmiarze sake i śnie zimowym? Gdyby ktoś wsadził mnie do wnętrza nowej Megane, to niezależnie od stanu (upojenia) nie miałbym zielonego pojęcia, że siedzę w Renault. Ok, postęp technologiczny, zmieniający się świat itp. robią swoje, ale to, co widać w kabinie nowego francuskiego elektryka nie jest ewolucją na miarę nowego ładu 2.0. To prawdziwa rewolucja niczym przejście z Nokii 3210 na iPhone 11. No ok, na iPhone X. Wirtualne zegary, kanciasta kierownica, system multimedialny oparty na Androidzie, ze sklepem Play włącznie… To samochód z funkcjami smartfona czy smartfon z funkcją jeżdżenia?

Renault Megane Coupe vs E tech 19
Renault Megane Coupe vs E tech 19

Klasyka vs. futuryzm

Po zajęciu miejsca we wnętrzu starej Megane czuje się jak… w sumie to nie wiem jak. Ot, auto. Ma zegary, dźwigienki do kierunkowskazów i wycieraczek. Ma też cyfrowy zegarek i pokrętła do klimy i nawiewów. Oj, nie wygląda to nowocześnie. Ale czy to komuś przeszkadza? W skali użytkowości, czy też praktyczności jest to absolutny top. Aby zmienić klimatyzację przekręcamy pokrętło i cyk, gotowe. Aby wpisać cel w nawigacji musimy… przypiąć smartfona do szyby i odpalić w nim mapy. Tak się kiedyś żyło, tak się kiedyś jeździło. Nie to, co teraz. Samochód jest smartfonem. Ma wszystko. Nawet ten artykuł na przeczytasz na wyświetlaczu nowego elektrycznego Megane. Oprócz tego sprawdzisz także pogodę, zerkniesz na informacje z Ukrainy oraz sprawdzisz, czy Kozidrak znów nie jechała na podwójnym gazie…

A propos jazdy. Kiedyś elektryki mocno mnie zaskakiwały. Muskałem gaz i odlatywałem, jak po wspomnianym sake. Nie ważne czy samochód miał 100 KM czy 500 KM elektryk zawsze wyrywał do przodu i szedł niczym kuna w rabarbar. Ale wiecie co? Teraz już trochę człowiek do tego przywykł, albo producenci też nieco złagodzili działanie pedału gazu. Pomimo 220 KM mocy i 300 Nm nowe Megane nie reaguje na każde dotknięcie pedału gazu niczym wiewiórka, której ktoś przed chwilą zabrał żołędzia. Nie reaguje agresją. Jest wyważone i spokojne. Takie powiedziałbym normalne. Jeździ jak samochód spalinowy z automatem. Jak typowy kompakt jaki znamy. Tylko wygląda zupełnie inaczej, ma zupełnie inne wnętrze, no i żywi się nie benzyną, ale elektronami. Cóż, takie czasy…

Renault Megane E tech 7
Renault Megane E tech 7
Renault Megane E tech 6
Renault Megane E tech 6
Renault Megane E tech 5
Renault Megane E tech 5
Renault Megane E tech 4
Renault Megane E tech 4
Renault Megane E tech 3
Renault Megane E tech 3
Renault Megane E tech 2
Renault Megane E tech 2
Renault Megane E tech 1
Renault Megane E tech 1
Megane E tech 2
Megane E tech 2
Megane E tech 3
Megane E tech 3
Megane E tech 4
Megane E tech 4
Megane E tech 5
Megane E tech 5
Megane E tech 1
Megane E tech 1

Kiedyś to było!

A jak jest ze starym Megane? W topowej wersji z sinikiem 2.0 16V o mocy 143 KM czuć moc. Moc lat dwutysięcznych. Auto jest żwawe, warczy, harczy i czasami zostawi za sobą mały, błękitny obłok. Ma klimat. Daje znać, że żyje. Nie odjeżdża bezszelestnie i nie reaguje na pedał gazu niczym na wciśnięcie strzałki w górę w grze komputerowej. Jest benzynowe, szczere, takie, jakie znamy. Ale czy lepsze od zupełnie nowego, współczesnego wcielenia?

Renault Megane Coupe 5
Renault Megane Coupe 5
Renault Megane Coupe 4
Renault Megane Coupe 4
Renault Megane Coupe 3
Renault Megane Coupe 3
Renault Megane Coupe 2
Renault Megane Coupe 2
Renault Megane Coupe 1
Renault Megane Coupe 1
Megane coupe
Megane coupe

To, że musimy się zmierzyć z elektryczną motoryzacją nie jest nowością. Elektryki coraz odważniej wyważają drzwi. Stają się codziennością. Kiedyś były wytykane palcami. Dziś nikt nie zwraca na nie uwagi. Nawet taksówkarze zrozumieli, że autem z zieloną tablicą po buspasie nie jedzie cwaniak z Garwolina. Do tej całej nowej normalności starają się dopasować również motoryzacyjni producenci.

Nowe, elektryczne Megane jest inne od poprzedników. Bardzo inne. Zarazem jest… bardzo normalne. Normalne w codziennym użytkowaniu. Rewolucja stylistyczna jest olbrzymia. Rewolucja mechaniczna także. Ale gdy już ochłoniesz i całe sake z Ciebie zejdzie uświadomisz sobie, że nowe Megane jeździ… zwyczajnie. Nie taki diabeł straszy jak go malują? Owszem, nie taki… Mnie zastanawia jednak coś innego. Czy pierwsza Megane w nadwoziu coupe to już youngtimer z szansą na klasyka? Czy jednak trzeba wypić dużo sake, aby odpowiedzieć na te pytania twierdząco?

Paweł Kaczor

Zdjęcia Renault Megane:

Megane coupe
Megane coupe
Megane E tech 1
Megane E tech 1
Megane E tech 2
Megane E tech 2
Megane E tech 3
Megane E tech 3
Megane E tech 4
Megane E tech 4
Megane E tech 5
Megane E tech 5
Renault Megane Coupe 1
Renault Megane Coupe 1
Renault Megane Coupe 2
Renault Megane Coupe 2
Renault Megane Coupe 3
Renault Megane Coupe 3
Renault Megane Coupe 4
Renault Megane Coupe 4
Renault Megane Coupe 5
Renault Megane Coupe 5
Renault Megane Coupe vs E tech 11
Renault Megane Coupe vs E tech 11
Renault Megane Coupe vs E tech 12
Renault Megane Coupe vs E tech 12
Renault Megane Coupe vs E tech 13
Renault Megane Coupe vs E tech 13
Renault Megane Coupe vs E tech 14
Renault Megane Coupe vs E tech 14
Renault Megane Coupe vs E tech 15
Renault Megane Coupe vs E tech 15
Renault Megane Coupe vs E tech 16
Renault Megane Coupe vs E tech 16
Renault Megane Coupe vs E tech 17 1
Renault Megane Coupe vs E tech 17 1
Renault Megane Coupe vs E tech 18
Renault Megane Coupe vs E tech 18
Renault Megane Coupe vs E tech 19
Renault Megane Coupe vs E tech 19
Renault Megane Coupe vs E tech 20
Renault Megane Coupe vs E tech 20
Renault Megane Coupe vs E tech 21
Renault Megane Coupe vs E tech 21
Renault Megane E tech 1
Renault Megane E tech 1
Renault Megane E tech 2
Renault Megane E tech 2
Renault Megane E tech 3
Renault Megane E tech 3
Renault Megane E tech 4
Renault Megane E tech 4
Renault Megane E tech 5
Renault Megane E tech 5
Renault Megane E tech 6
Renault Megane E tech 6
Renault Megane E tech 7
Renault Megane E tech 7
Renault Megane E tech 8
Renault Megane E tech 8
Tagi: meganemegane e-techrenaultRenault Meganetrudne wybory
Poprzedni post

Oto jak mogłaby wyglądać nowa Kia Rio

Następny post

Ford doposażył Pumę ST – jest teraz hybrydowa

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

tanie crossovery zestawienie

Tanie crossovery sprzed ery crossoverów

Autor Bartłomiej Puchała
28/03/2023
0

Znaleźliśmy siedem samochodów, które dziś nazwalibyśmy "crossover", ale w czasach ich produkcji nikt o czymś takim nie słyszał. Przyzwyczailiśmy się...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
PUMA ST 2023 2

Ford doposażył Pumę ST - jest teraz hybrydowa

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET