Toyota Motorsport GMBH w 2017 roku wróci z Yarisem WRC na trasy rajdów!
W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych miałem model Corolli WRC na półce w pokoju. Tym bardziej cieszy mnie więc powrót największego producenta samochodów na świecie na trasy rajdów w klasie WRC.
Japoński gigant na początku lat dziewięćdziesiątych radził sobie doskonale opierając swoje starty na Celicach. W 1995 roku został jednak zdyskwalifikowani za użycie nieregulaminowej zwężki przy turbinie, ale już w 1997 roku powrócił w wielkim stylu. Corolla WRC wpisała się na karty rajdów jako doskonały samochód użytkowany przez wielu doskonałych kierowców na świecie.
W Polsce prowadzili ją tacy kierowcy, jak Kuzaj, Kuchar czy Kulig. W roku 1999 Toyota zdobywa mistrzostwo konstruktorów i porzuca rajdy na rzecz Formuły 1.
Toyocie Yaris WRC życzymy więc znowu udanych startów!
Dane techniczne Toyoty Yaris WRC:
Nadwozie: ze stali
Hamulce: tarczowe o średnicy 300 mm (specyfikacja asfaltowa) lub 355 mm (spec. szutrowa)
Rozmiar kół: 7 x 15” na asfalcie, 8 x 18” na szutrze
Opony: Michelin
Wymiary: nadwozia długość: 3910 mmSzerokość: 1820 mm
Pojemność: 1.6 litra
Typ: czterocylindrowy rzędowy, bezpośredni wtrysk paliwa; ciśnienie do 200 bar
Paliwo: benzyna
Maksymalne ciśnienie doładowania: 2,5 bara
Moc: 300 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 420 Nm
Maks. prędkość obrotowa: 8 500 obr./min
Skrzynia biegów: sześciostopniowa sekwencyjna
Sprzęgło: ZF Sachs
http://youtu.be/fZvpnRsovwk
Michał Ambroziak
źródło: Toyota