Site icon Motopodprad.pl

Toyota uderza w dostawczaki – Proace MAX

2023 proace max

2023 proace max

Japończycy do tej pory nie zajmowali się samochodami dostawczymi pełną parą. Dzięki mocnej koneksji ze Stellantisem się to zmienia – oto Toyota Proace MAX.

Proace MAX przyciąga uwagę nowoczesnym designem przedniego pasa z czarnym, matowym grillem oraz detalami zderzaka w kolorze nadwozia. Dobra widoczność jest zapewniona dzięki pełnym światłom LED i reflektorom przeciwmgielnym do oświetlania zakrętów. Wersje wyposażone w najwyższej klasy akcesoria będą oferować 16-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze obejmuje 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników i 10-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego. Na środku deski rozdzielczej znajduje się praktyczny uchwyt na kubki, liczne schowki i nowoczesne, chromowane wykończenia nadające wnętrzu elegancki wygląd.

Paka Toyoty

Auto będzie dostępne w różnych wersjach nadwoziowych, umożliwiając klientom dostosowanie pojazdu do ich indywidualnych potrzeb. Van występuje w dwóch rozstawach osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5998 mm, 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2524 mm, 2764 mm). Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 10 do 17 m3, a pojazd pomieści do pięciu europalet.

Oprócz standardowego nadwozia van, samochód dostępny będzie również jako jedno- lub trzykierunkowa wywrotka, w wersji Platforma, jako podwozie do zabudowy, a także w wersji brygadowej z podwójną kabiną oferującą miejsce dla siedmiu osób.

2023 proace max 2

Dopuszczalna masa całkowita samochodu waha się od 3300 do 3500 kg w przypadku wersji z silnikiem Diesla oraz od 3500 do 4250 kg w przypadku wersji z napędem elektrycznym. Proace MAX z napędem elektrycznym wyróżnia się największą ładownością (1500 kg) i siłą uciągu (2400 kg) w swojej klasie, w zależności od konfiguracji wielkości. Wersje z silnikiem Diesla oferują ładowność do 1425 kg i uciąg do 3000 kg, w zależności od wariantu długości i wysokości.

Łatwość załadunku i rozładunku VENTURE MAX ułatwią drzwi o pełnej wysokości oraz regularny otwór drzwiowy o szerokości 1562 mm i wysokości do 2030 mm. To pierwszy model Toyoty, w którym drzwi otwierają się pod kątem 270 stopni, co zapewnia wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Boczne, przesuwane drzwi posiadają otwór o szerokości 1,25 m, co umożliwia umieszczenie europalety we wnętrzu.

Proace max

Co pod maską?

Toyota Proace MAX oferuje elektryczny napęd o mocy 270 KM (200 kW) i momencie obrotowym 410 Nm. Zasięg pojazdu wynosi do 420 km zgodnie z normą WLTP, co wystarcza na codzienne użytkowanie. Auto posiada trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Power, pozwalające dostosować moc i zasięg do różnych zadań. Bateria o pojemności 110 kWh jest efektywnie ładowana od 10% do 80% w zaledwie 55 minut za pomocą szybkiego ładowania o mocy do 150 W. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii podczas dłuższego postoju.

W ofercie dostępne są również najnowsze, wydajne silniki Diesla spełniające normę Euro 6E. Silniki te są dostępne z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną i oferują moc od 120 KM (88 kW) do 180 KM (132 kW).

Pojazd trafi na rynek w 2024 roku.

Konrad Stopa
fot. Toyota

Exit mobile version