Toyota Tacoma nowej generacji zyskała napęd hybrydowy. Będzie mogła również ruszyć na przygodę dzięki dodatkowemu osprzętowi.
Ford Ranger nie ma łatwego życia w USA. Właśnie jeden z głównych jego konkurentów został zaprezentowany z nową generacją – Toyota Tacoma.
Platforma od większych braci
Tacoma nowej generacji powstała na platformie GA-F, którą dzieli z modelami Tundra i Sequoia. Do wyboru jest napęd na tył lub na cztery koła, dwa rodzaje zawieszenia tylnej osi w zależności od wersji, a każdy poziom wyposażenia ma zawieszenie zestrojone zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Nowością są hamulce tarczowe w całej gamie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.

Pickup oferowany będzie z turbodoładowanym silnikiem z linii I-FROCE o pojemności 2,4 l i mocy 231 KM. Dostępna również będzie mocniejsza odmiana, która w połączeniu z manualną, sześciobiegową skrzynią będzie miała 274 KM, a z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią jej moc wyniesie 282 KM.
Najmocniejsza Tacoma, czyli z hybrydowym napędem I-FORCE MAX, łączy 2,4-litrowy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym o mocy 49 KM. Do tego jest ośmiobiegowa przekładnia oraz bateria niklowo-wodorkowa o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosić ma 331 KM, a maksymalny moment obrotowy to 630 Nm.
Tacoma gotowa na przygodę
Toyota również chwali się, że klienci będą mogli zamówić odmianę Trailhunter, przy której współpracowały firmy specjalizujące się w tworzeniu podzespołów i wyposażenia wyprawowego jak ARB, Old Man Emu czy RIGID.
W Tacomie Trailhunter zmodyfikowano zawieszenie, dzięki czemu auto może pochwalić się większym prześwitem. Inne elementy wyposażenia to 33-calowe opony Goodyear Territory R/T, stalowy tylny zderzak, a także specjalna konstrukcja bagażnika od ARB. Pozwala on na montaż namiotu, zadaszenia czy przenośnego prysznica.

Z przodu auta w oczy rzuca się grill z pomalowanym na brązowo napisem TOYOTA. Widoczna jest również 20-calowa listwa świetlna ze światłami przeciwmgielnymi, a także przeniesiony na słupek A wlot powietrza.
W sumie Toyota Tacoma będzie oferowana w ośmiu wersjach wyposażenia. W zależności od wersji może mieć 12,3-calowy cyfrowy kokpit, 14-calowy ekran systemu multimedialnego, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, cyfrowe lusterko wsteczne, zawieszenie o zmiennej sztywności oraz nagłośnienie JBL.
Toyota Tacoma nowej generacji zadebiutuje już pod koniec roku, a wersje hybrydowe na początku 2024 r. Niestety model ten nie trafi na polski rynek.
Konrad Grobel
Fot. Toyota