Site icon Motopodprad.pl

Toyota GR Supra w nowej odmianie

Spadkobierczyni legendy, czyli nowa Supra, będzie od teraz dostępna w tańszym, 4 cylindrowym wariancie z dwulitrowym silnikiem. Zdaniem Toyoty, cena nie będzie jednak głównym atutem przemawiającym za wyborem tej odmiany.

Toyota GR Supra była jedną z najgorętszych premier zeszłego roku i bez wątpienia najbardziej wyczekiwanym modelem tego producenta od wielu lat. Dotychczas, jedynym dostępnym wariantem silnikowym było 6-cylindrowe 3.0 o mocy 340 KM, bazujące na jednostce BMW o oznaczeniu B58.

Nowe 2.0 pod maską Supry również ma bawarskie korzenie. Jest to jednostka praktycznie identyczna do stosowanego m.in. w BMW Z4 silnika B48. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki Twin Scroll, technologii Valvetronic oraz podwójnego systemu Vanos, generuje ona 258 KM i okrągłe 400 Nm. Przekłada się to na 5,2 sekundy do 100 km/h i 250 km/h prędkości maksymalnej.

Toyota podkreśla, że dzięki lżejszej konstrukcji silnika, udało się zredukować masę samochodu o 100 kg. Bardziej kompaktowa budowa, umożliwiła również przesunięcie silnika bliżej kabiny pasażerskiej. Skutkuje to osiągnięciem optymalnego rozkładu mas 50:50, co z pewnością nie pozostanie bez pozytywnego wpływu na prowadzenie.

Sprzedaż nowej odmiany rozpocznie się wiosną tego roku. Z tej okazji dostępna będzie limitowana do 200 egzemplarzy edycja Fuji Speedway. Będzie się ona wyróżniać białym lakierem z czarnymi oraz czerwonymi akcentami. Kolorystyka ta będzie również zachowana w wykończonym alcantarą wnętrzu.

Nazwa nawiązująca do toru wyścigowego zobowiązuje również do zmian mechanicznych. Ograniczają się one do aktywnego dyferencjału, adaptacyjnego zawieszenia oraz bardziej wydajnego układu hamulcowego.

Paweł Zaorski
fot. Toyota

Exit mobile version