Chociaż Toyota od wielu miesięcy jest liderem sprzedaży, to nie zamierza osiąść na laurach. Na potwierdzenie tych słów nie przyszło długo czekać. Japończycy przecenili właśnie swój bestseller.
Sceptycy, którzy spodziewali się, że chińskie, dużo tańsze samochody zaleją europejski rynek mogą być naprawdę zdziwieni. Takie marki jak MG czy Omoda stawiają na silniki benzynowe, podczas gdy Europa zmierza w kierunku elektryfikacji. To w połączeniu z dobrą ceną i niezłym wyposażeniem miało być kluczem do sukcesu a także powodem dla którego ulice Starego Kontynentu będą zalane samochodami niezbyt popularnych lub wręcz nieznanych marek.
Nikt się nie mógł spodziewać, że wprowadzenie tanich chińskich samochodów wpłynie korzystnie na rynek. A tak się właśnie stało. Nie tak dawno pisałem o nowej, dużo niższej cenie na Volkswagena T-Cross. Teraz podobną drogę obrała Toyota. Japońska marka postanowiła przecenić model Corolla by jeszcze skuteczniej powalczyć o klienta.
Najnowsza propozycja cenowa Corolli sedan wydaje się wyjątkowo korzystna. Ten popularny kompakt można kupić teraz poniżej 95.000 złotych. Promocyjna wersja Active oparta jest na silniku 1.5 VVT-i o mocy 125 KM, który połączno 6-stopniową manualną skrzynią biegów. W opisywanej wersji otrzymamy nowoczesny system infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, felgi 16-calowe ze stopów lekkich czy asystenta utrzymywania pasa ruchu oraz układ wczesnego reagowania przed kolizją.
Należy dodać, że przed zmianami Toyota Corolla sedan z tym samym wyposażeniem została wyceniona na 106.900 złotych.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Toyota