Toyota Aygo oficjalnie [Genewa]

Przepisów na to, jak zrobić ładne, małe auto jest wiele. Nie wszystkie projekty są jednak stylistycznie tak udane. Przed Wami oficjalne zdjęcia Toyoty Aygo i garść informacji na temat tego auta.

 

Przed tygodniem pokazaliśmy Wam pierwszą oficjalną, jeszcze zaciemnioną fotografię auta. Teraz przed Wami Aygo w pełnej krasie. Warto zauważyć, że małą Toyotę, spośród pozostałej dwójki z tzw. Trojaczków, wyróżnia stylistyczny pazur – zwróćcie uwagę na przód nawiązujący do litery „X”. Inne od aut z koncernu PSA są też tylne lampy.

aygo przod

Toyota Aygo (fot. Toyota)

Wszystkie trojaczki (Peugeot 108, Citroen C1 i Toyota Aygo) będą produkowane w czeskim Kolinie. Do napędu posłużą dwa silniki benzynowe. Pierwszy, znany już z poprzedników, to 1,0-litrowa jednostka o mocy 68 KM, drugi, o pojemnosci 1,2-litra generuje 82 KM. Oficjalny debiut Toyoty Aygo już dziś na Geneva Motor Show 2014!

Citroen C1 1

 Citroen C1 (fot. Citroen)

peugeot 108 2014

Peugeot 108 (fot. Peugeot)

 

 

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli.Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.