Top 50: Bestsellery rynku samochodów osobowych 2018

Łącznie w 2018 roku zarejestrowano w Polsce 532 tys. nowych samochodów. Oto ranking najpopularniejszych marek i modeli!

Jak donosi IBRM Samar, w tym roku w naszym kraju zostało zarejestrowanych ponad 532 tysiące nowych samochodów. Rynek wzrósł o 9,35% rok do roku, a najbardziej widoczny wzrost widać w segmencie premium (+16,7%). Jest to spowodowane oczywiście niekorzystnymi dla klientów zmianami w udzielaniu leasingów na drogie auta, które weszły w życie 1 stycznia. Wielu przedsiębiorców zdecydowało się przyspieszyć swoje decyzje zakupowe, by załapać się na leasing jeszcze na starych zasadach. W pewnym momencie sporo zamieszania spowodowały także nowe normy WLTP. Dealerzy wiele aut rejestrowali na siebie, byle tylko zdążyć je wprowadzić do obiegu zanim ich sprzedaż stanie się nielegalna.

Rynek aut użytkowych o DMC do 3,5 tony także wzrósł o 13,8% w stosunku do 2017 r. Laur wśród dostawczaków zgarnęło Renault (10454 szt.) o włos wyprzedzając Fiata (10344 szt.). Dalsze pozycje zajmują Ford, Volkswagen, Peugeot i Iveco.

Oto Top 10 marek na rynku samochodów nowych w naszym kraju:

  1. Skoda – 68637 szt.,
  2. Volkswagen – 55130 szt.,
  3. Toyota – 55062 szt.,
  4. Opel – 33789 szt.,
  5. Ford – 31033 szt.,
  6. Renault – 25520 szt.,
  7. Dacia – 24561 szt.,
  8. Kia – 24371 szt.,
  9. Hyundai – 22474 szt.,
  10. Mercedes – 20403 szt.

Znów wyraźnie zwyciężyła Skoda jako ulubiona marka klientów flotowych. Firmy odpowiadają za ponad 72% sprzedaży wszystkich nowych aut, więc rzeczywiście ich wpływ ma duże znaczenie. Warto zwrócić uwagę jak małą przewagę ma Volkswagen nad Toyotą, choć warto podkreślić, że powyższe wyniki nie obejmują pięciu ostatnich dni roboczych grudnia. Walka o miejsca na pudle była więc zacięta do samego końca.

2017 alpine a110 1 1024x576 Top 50: Bestsellery rynku samochodów osobowych 2018

W tym roku na polskim rynku pojawiło się kilku nowych graczy. Oficjalnym importerem marki ALPINA został dealer Auto Fus, a rok zamknął z pięcioma sprzedanymi sztukami tych fenomenalnych aut. Ten sam dealer uzyskał autoryzację McLarena i sprzedał 6 sztuk brytyjskich supersportowców. Nowość w koncernie VAG, marka Cupra, zamyka rok z 4 szt. jedynego swojego modelu – Cupra Ateca. Nieco lepiej poszło Alpine – sportowe auto koncernu Renault znalazło 19 nabywców.

A to polskie bestsellery z podziałem na modele:

  1. Skoda Octavia: 21 125 egzemplarzy
  2. Skoda Fabia: 19 679
  3. Opel Astra: 15 282
  4. Volkswagen Golf: 14 190
  5. Toyota Yaris: 14 032
  6. Toyota Auris: 12 073
  7. Ford Focus: 11 126
  8. Dacia Duster: 9844
  9. Skoda Rapid: 9833
  10. Volkswagen Passat: 9192
  11. Nissan Qashqai: 8537
  12. Renault Clio: 8353
  13. Hyundai Tucson: 8065
  14. Fiat Tipo: 8059
  15. Skoda Superb: 8045
  16. Toyota Corolla: 7509
  17. Toyota C-HR: 7355
  18. Volkswagen Tiguan: 6847
  19. Dacia Sandero: 6446
  20. Opel Corsa: 6127
  21. Kia Sportage: 6082
  22. SEAT Leon: 6038
  23. Kia Ceed: 5838
  24. Renault Megane: 5533
  25. Volkswagen Polo: 5358
  26. Toyota RAV4: 4892
  27. Ford Fiesta: 4442
  28. Hyundai i20: 4390
  29. Volvo XC60: 4353
  30. Toyota Aygo: 4308
  31. Opel Insignia: 4273
  32. Hyundai i30: 4249
  33. Toyota Avensis: 4109
  34. Renault Captur: 3960
  35. Volkswagen Golf Sportsvan: 3949
  36. Skoda Citigo: 3798
  37. Suzuki Vitara: 3764
  38. Citroen C3: 3752
  39. Skoda Karoq: 3688
  40. Ford Mondeo: 3657
  41. Opel Mokka: 3560
  42. Mazda CX-5: 3539
  43. Skoda Kodiaq: 3384
  44. Ford Kuga: 3350
  45. Dacia Dokker: 3240
  46. Mazda CX-3: 3234
  47. Dacia Lodgy: 3095
  48. Peugeot 308: 3023
  49. Honda Civic: 2962
  50. SEAT Ibiza: 2951

Jak widać na liście raczej brakuje zaskoczeń. Brylują od lat te same modele, w których na przedzie jadą Octavia i Fabia oraz zawsze w czołówce Golf. Wiele z tych aut udało nam się w tym roku przetestować dla Was, więc zachęcamy do zapoznania się z materiałami ukrytymi w linkach.

octavia 16 1024x678 Top 50: Bestsellery rynku samochodów osobowych 2018

Czy hegemonia Skody nad Wisłą skończy się w 2019? Niewiele na to wskazuje, ale wszystko zależy od nabywców. My cieszymy się, że jest w Polsce coraz więcej marek samochodów, także tych najbardziej ekskluzywnych. Polski rynek jest coraz ważniejszy w Europie i należy się z tego tylko cieszyć.

Bartłomiej Puchała

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.