Site icon Motopodprad.pl

To bardziej chiński Passat czy Octavia – 5 minut z… BYD Seal 6 DM-i Touring

BYD to jeden z tych chińskich producentów, którzy w Europie byli najwcześniej. Korzysta z tej przewagi sprzedając wiele elektryków. Teraz przyszedł czas na kombi i to w wersji hybrydowej. Jaki jest BYD Seal 6 DM-i Touring?

Można od razu powiedzieć, że niezły, ponieważ swoimi rozmiarami i wykonaniem czy wyposażeniem chce podgryzać Passata, a kosztuje bliżej Octavii. Miałem chwilę, żeby z tą nowością przejechać się po Krakowie, więc krótko opowiem wam swoje wrażenia. Po pierwsze, Chińczycy powinni przemyśleć nazwy swoich modeli… są za długie i zbyt do siebie podobne.

To duże kombi!

Niemal 4,9 metra długości oraz rozstaw osi dochodzący do 2,8 metra to wymiary, które stawiają to kombi w kategorii większych w klasie. Stąd właśnie porównanie do Passata, który jest podobnych rozmiarów.

BYD Seal 06 DM i Touring (3)
BYD Seal 06 DM i Touring (3)

Jeśli mam porównywać karoserie, to BYD wydaje się świeższy. Z przodu ma ciekawsze i węższe reflektory z oryginalnym zderzakiem. Uwagę zwróciłem również na tylną szybę za słupkiem C, która jest ogromna i często nie ma jej w takich nadwoziach. W czarnym otoczeniu ładnie kontrastuje z nadwoziem. Na elektrycznej klapie bagażnika pojawiła się świetlna blenda łącząca reflektory oraz dość wystająca połać blachy. Niestandardowa zagrywka, ale wygląda to ładnie.

Porządny samochód w środku

Wewnątrz projekt deski rozdzielczej jest raczej prosty, przejrzysty i niewymyślany. Tutaj pojawił się mały ekran w formie zegarów i większy wyświetlacz systemu multimedialnego, który jest poziomy i się nie obraca. Całość otoczona jest dobrej jakości plastikami, ale raczej twardymi i ciemnymi.

BYD Seal 06 DM i Touring (9)
BYD Seal 06 DM i Touring (9)

Na pokładzie nie brakuje jednak najpotrzebniejszych funkcji, jak łączność z telefonem (bezprzewodowy CarPlay oraz androidauto), indukcyjne ładowarki (dwie), czujniki parkowania, kamera cofania czy szereg systemów bezpieczeństwa. O nich opowiem jednak później.

Sama kabina jest też pojemna. Na tylnym siedzeniu nie brakuje miejsca, nawet dla 3 osób. Można rozsiąść się wygodnie niczym w Volkswagenie lub Skodzie. Kufer również nie zawiedzie, bo pomimo zastosowania napędu hybrydowego, to 675 litrów wygląda solidnie. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy przestrzeń przekraczającą 1500 litrów (dokładnie 1535 l).

BYD Seal 06 DM i Touring (6)
BYD Seal 06 DM i Touring (6)

BYD lubi też hybrydy plug-in

Na polski rynek producent o nazwie Bulid Your Dreams wchodził głównie z elektrykami. Do tej pory mały Dolphin Surf to najlepiej sprzedający się model. Na szczęście, ku uciesze klientów, Chińczycy oferują u nas co raz więcej hybryd. Są to rozwiązania z wtyczką, czyli plug-in i za takie auta odpowiada właśnie dopisek DM (dual mode). Jeździliśmy SUV-em, teraz przyszedł czas na kombi.

A było to połączenie 1,5-litrowego silnika z baterią i motorem elektrycznym. Całość w przypadku białego egzemplarza posiadała 212 konie mechaniczne. Jest to samochód z większą, 19 kWh baterią, który na prądzie jest już w stanie przejechać około 100 kilometrów. Dzięki temu rekordy związane z łącznym zasięgiem na napędzie spalinowym i elektrycznym mówią o dystansie nawet 1500 kilometrów.

Dodam, że auto można ładować maksymalnie z mocą 11 kW, bo posiada złącze starszego typu.

BYD Seal 06 DM i Touring (7)
BYD Seal 06 DM i Touring (7)

Jak jeździ chiński Superb?

Ja, w kilka chwil takich przebiegów nie osiągnąłem, ale samochód po krakowskich ulicach w trybie hybrydowym spalił 4-5 litrów. A byłem zarówno w mieście, jak i krakowskiej obwodnicy, więc wierzę w to, że auto potrafi być oszczędne.

Potrafi też się odpychać i do spokojnej jazdy wystarcza. Do setki samochód rozpędza się w 8,5 sekundy i podobnie jak Volvo, ma ograniczony v-max do 180 km/h. Ograniczone osiągi są również przez masę pojazdu – kombi waży ponad 1,8 tony.

BYD Seal 06 DM i Touring (10)
BYD Seal 06 DM i Touring (10)

Za kierownicą stwierdzam, że samochód spokojnie nadaje się dla rodzinnego użycia. W mieście radzi sobie bardzo dobrze. Na autostradzie dynamika jest już słabsza, ale jazda zgodnie z przepisami nie powinna przysporzyć kłopotów.

To, co jednak męczy to asystenci kierowcy – samochód pika, brzęczy i ostrzega na każdym kroku. A to przekroczenie prędkości, a to zmęczenie kierowcy, a to niepatrzenie na drogę. Niby wszystko dla bezpieczeństwa, ale jest to po prostu irytujące, bo działa zbyt intensywnie. Oczywiście można to wyłączyć, ale trzeba to robić w kilku miejscach i za każdym razem, gdy odpalicie auto.

BYD Seal 06 DM i Touring (15)
BYD Seal 06 DM i Touring (15)

Ile kosztuje chiński Passat?

Głównym argumentem, mimo wszystko jest jednak cena, która nie ma co ukrywać – jest atrakcyjna. Tak duże auto w wersji hybrydy plug-in kupicie już za 160 tysięcy złotych. Fakt będzie to wersja z mniejszą (10 kWh) baterią oraz słabszą ogólnie (184 KM). Wersja mocniejsza i opisywana tutaj to wydatek niecałych 183 tysięcy złotych.

Porównując do Octavii – plug-in to ponad 200 tysięcy, a benzyniak o podobnej mocy – 163 tysiące złotych. Superb w podobnej mocy od 168 tysięcy złotych, a phev 201 tysięcy. W cenniku VW jest jeszcze drożej. Passat o podobnej mocy to wydatek 190 tysięcy złotych, a słabszy plug-in wyceniono na 180 tysięcy złotych. 

BYD Seal 06 DM i Touring (17)
BYD Seal 06 DM i Touring (17)

Autem pojeździłem dzięki uprzejmości BYD Kraków – właśnie otworzył się ich salon na Jasnogórskiej 1. Grupa posiada w swoim portfolio różne chińskie marki, więc śmiało możecie do nich zaglądać.

BYD Seal 6 DM-i Touring – opinia

Po pierwszym spotkaniu jestem tym pojazdem przyjemnie zaskoczony. Tym jak ten samochód się prowadzi, ile gwarantuje miejsca oraz to jak jest wykonany. Oczywiście na gorąco wszystko wydaje się być ok, ale też na pierwszy rzut oka nie znalazłem większych minusów. Owszem może ta dynamika mogłaby być lepsza, bo z pełnym ekwipunkiem w bagażniku i całą rodziną na pokładzie może trochę mocy zabraknąć, ale przecież to nie jest auto sportowe.

Konrad Stopa

Zdjęcia BYD Seal 6 DM-i Touring:

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Renault Austral Full Hybrid - wady i zalety

Exit mobile version