• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volvo V60 Cross Country D4 AWD – przekombinowane kombi

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
04/12/2015
w Nowe
5
Volvo V60 Cross Country 5

Volvo V60 Cross Country 5

163
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Aktualnie terenowe kombi są jednym z wznoszących się trendów motoryzacyjnych na rynku nowych samochodów. Posiadanie takiego auta zaczyna być bardziej „fancy” niż choćby SUVa. Czy jednak opłaca się dopłacać za wersje proterenowe?

Warto przeczytać

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Trudno będzie odpowiedzieć ogólnie i zuniwersalizować mój wniosek do każdej pary z danej marki. W ustanowieniu mojej prywatnej tezy odnośnie tego zagadnienia pomogło mi ostatnio Volvo V60 Cross Country z mocnym dieslem pod maską.

Rozpocznijmy od wyglądu zewnętrznego, który zazwyczaj trochę odbiega od standardowej wersji danego modelu. Tak też było w przypadku testowanego V60, które w terenowej specyfikacji posiada wiele srebrnych listw ochronny oraz plastikowych nakładek. Dodatkowo na dachu tego smukłego kombi pojawiły się relingi. W brązowym (dla ambitnych – Twilight Bronze) lakierze ze srebrnymi i czarnymi plastikami auto wygląda bojowo. Nie przeszkadzają nawet 19-calowe, dwukolorowe alufelgi, które jednak żal zabierać poza asfalt.

Volvo V60 Cross Country (1)

Inne zmiany to grill, który posiada coś niespotykanego. Jeśli na pokładzie Waszego nowego egzemplarza pojawi się aktywny tempomat (tak jak u nas) to osłona chłodnicy w pewnym miejscu jest po prostu zaślepiona. To psuje dość mocno kompozycję przodu, ale i tak wygląda już lepiej niż kilka lat temu. V60 tak jak każde Volvo można poznać po pionowych reflektorach w kształcie łzy z tyłu auta. Z przodu natomiast nasz egzemplarz posiadał biksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów. Podsumowując wygląd zewnętrzny – V60 Cross Country jest bardziej atrakcyjne niż wersja standardowa, przynajmniej moim zdaniem.

Przejdźmy jednak do wnętrza samochodu. To nie za bardzo różni się od zwykłego V60. Według mnie ma tu jednak sens jeden guzik – asystent zjazdu ze wzniesienia. Inna jest też tapicerka – dwukolorowa, skórzana pokrywająca świetne i wygodne fotele, które okalają ciało w bezinwazyjny sposób zapewniając wysoki komfort. Szkoda tylko że te kolory to jasny brąz, pomarańcz z szarością. Reszta wnętrza to znane z Volvo połączenie skóry, plastiku i metalu dobrej jakości w odpowiednim spasowaniu. Dla mnie jest to poziom Premium.

Nie do końca jednak jestem fanem wszystkich rozwiązań tej szwedzkiej marki. Sterowanie za pomocą 4 pokręteł nie jest super intuicyjne, a wystający kokpit dalej trochę mnie zaskakuje i dziwi. W V60 CC nadal spotkamy mały i niedotykowy wyświetlacz systemu infomedialnego, który skrywa jednak mnóstwo funkcji od nawigacji do aplikacji i Internetu. O dziwo znajdziemy w nim jeszcze jedną niespodziankę – Tuner TV dzięki, któremu obejrzymy w aucie przy niskich prędkościach (później zostaje tylko dźwięk) telewizję z darmowych multipleksów. Dodam, że do tego zestawu dostaniemy też pilota, aczkolwiek podczas testu niestety nie działał.

Volvo V60 Cross Country (19)

To razem z „ludzikiem” automatycznej klimatyzacji, telefoniczną klawiaturą oraz trzema motywami zegarów sprawia, że wnętrze jest połączeniem ekskluzywności i tradycji z nowoczesnością. Za to właśnie lubię Volvo, ponieważ rozwijając się robi to progresywnie, a nie na huraa! Tak jak już jednak wcześniej pisałem, nie wszystko jest idealne.

Pamiętajmy jednak, że to kombi, więc kluczowym elementem w takim aucie jest przestrzeń. O ile dwójka z przodu będzie zawsze podróżować komfortowo to z tyłu nie zmieści się już trójka rosłych osób. Dzieci będą jeździć z pełnym zadowoleniem, aczkolwiek gorzej gdy będą potrzebować 3 fotelików. W bagażniku znajdzie się miejsce na 430 litrów pakunków. Dodatkowo pod jego podłogą znajdziemy dojazdówkę.

Wnętrze wersji Cross Country jednak niewiele różni się od standardowego V60. To co czuć i widać to podwyższony o 6,5 cm prześwit (20 cm) oraz lekko zmodyfikowane zawieszenie. Razem z pewnym i elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym powoduje, że Volvo V60 Cross Country jeździ się precyzyjnie, ale też komfortowo. W aucie nie czuć zbytnio pokonywanej prędkości oraz polskich problemów drogowych, a nawet z 19-calowymi obręczami samochód przyjemnie pokonuje nierówności – znowu plus dla uterenowionego Volvo.

Volvo V60 Cross Country (6)

Wersja Cross Country skrywa jeszcze jedną ważną rzecz – napęd 4×4 ze sprzęgłem Haldex oraz automatyczną skrzynię biegów, która notabene działa dobrze. Dzięki tym dwóm rzeczom, V60 CC może dzielnie służyć zimową porą na południu naszego kraju. Nie przestraszy go nawet błoto i piasek, ponieważ auto jest w stanie sprostać naprawdę ciężkim warunkom. Zapewne większości klientów nie przyjdzie na myśl, by wyjeżdżać V60 w teren, ale czasem takie okazje przytrafiają się bez naszej chęci, więc dobrze mieć pewność i wiedzieć, że auto sobie poradzi. To już trzeci argument za taką wersją.

Bez wątpienia, istotnym elementem naszej testówki jest też wysokoprężny silnik o starym oznaczeniu D4, który posiada 5 cylindrów oraz dwie turbosprężarki. Owocuje to, po pierwsze: ciekawym brzmieniem silnika (jak na Diesla naprawdę spoko) oraz wielką elastycznością. Volvo V60 CC z D4 ciągnie i rozpędza się od samego spodu, a 420 NM maksymalnego momentu obrotowego czuć pod prawą stopą. Silnik ten generuje 190 KM, które rozpędzają 1861 kg do pierwszej setki w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna tak skonfigurowanej V60 to 205 km/h.

Szczerze powiem, że w ostatnio testowanym XC60 ten silnik nie zrobił na mnie aż takiego wrażenia. To wielki plus, aczkolwiek spora masa oraz duży silnik o pojemności 2,4 litra powoduje też dość spore spalanie. Średnio jest to 9 litrów na 100 km. W mieście Volvo jest w stanie spalić nawet 11, a poza nim 7 litrów. Wszystko zależy od naszego stylu jazdy, ale katalogowe spalanie 5-6 litrów ON jest jednak mało prawdopodobne. I tu właśnie pojawia się przewaga zwykłego V60.

Ta przewaga jeszcze wzrośnie, gdy w ręce wpadnie nam cennik V60 Cross Country. Fakt, że nasz testowy egzemplarz posiadał smaczki wizualne, jak okno dachowe, czy nowinki techniczne i systemy bezpieczeństwa (asystent pasa ruchu, awaryjne hamowanie, kamera cofania) dobił do kwoty ćwierć miliona złotych. Taka cena, nawet jak za kombi Premium to jednak lekka przesada. Różnica między wersjami w najniższych specyfikacjach to około 5 tys. złotych i rośnie. Nie jest to wielki skok, więc chyba warto dopłacić?

W mojej wyliczance i porównaniu wyszło, że Cross Country wygrywa ze standardowym V60. Nie stosowałem jednak średniej ważonej do mojego pojedynku, więc takie dodatkowe adnotacje musicie dołożyć sobie sami, ponieważ nie dla każdego wygląd równoznaczny jest z pieniędzmi. Poza tym Volvo V60 CC to przykład dobrze zrobionego kombi, więc konkurencja ma od kogo podpatrywać i ściągnąć rozwiązania.

Konrad Stopa

Fot: Jakub Głąb

Volvo V60 Cross Country 20
Volvo V60 Cross Country 20
Volvo V60 Cross Country 1
Volvo V60 Cross Country 1
Volvo V60 Cross Country 2
Volvo V60 Cross Country 2
Volvo V60 Cross Country 3
Volvo V60 Cross Country 3
Volvo V60 Cross Country 4
Volvo V60 Cross Country 4
Volvo V60 Cross Country 5
Volvo V60 Cross Country 5
Volvo V60 Cross Country 6
Volvo V60 Cross Country 6
Volvo V60 Cross Country 7
Volvo V60 Cross Country 7
Volvo V60 Cross Country 8
Volvo V60 Cross Country 8
Volvo V60 Cross Country 9
Volvo V60 Cross Country 9
Volvo V60 Cross Country 10
Volvo V60 Cross Country 10
Volvo V60 Cross Country 11
Volvo V60 Cross Country 11
Volvo V60 Cross Country 12
Volvo V60 Cross Country 12
Volvo V60 Cross Country 19
Volvo V60 Cross Country 19
Volvo V60 Cross Country 17
Volvo V60 Cross Country 17
Volvo V60 Cross Country 18
Volvo V60 Cross Country 18
Volvo V60 Cross Country 13
Volvo V60 Cross Country 13
Volvo V60 Cross Country 14
Volvo V60 Cross Country 14
Volvo V60 Cross Country 15
Volvo V60 Cross Country 15
Volvo V60 Cross Country 16
Volvo V60 Cross Country 16
Wygląd: [usr 7]
Wnętrze: [usr 7]
Silnik: [usr 8]
Skrzynia: [usr 9]
Przyspieszenie: [usr 7]
Jazda: [usr 8]
Zawieszenie: [usr 9]
Komfort: [usr 8]
Wyposażenie: [usr 8]
Cena/jakość: [usr 7]
Ogółem: [usr 7.8 text=”false” img=”06_red.png”] (78/100)

Dane techniczne:

Silnik: R5

Pojemność: 2400 cm3

Moc: 190 KM/4000 obr./min.

Maksymalny Moment Obrotowy: 420 Nm/1500-3000 obr./min.

Skrzynia biegów: Automatyczna, sześciobiegowa

0-100 km/h: 8.9 s

Prędkość max. 205 km/h

Masa: 1731 kg

Cena: 169 600 PLN

Tagi: cccountrycrosscross countrytest v60test volvov60Volvovolvo v60volvo v60 cross country
Poprzedni post

[Wideo] Kierowcy BMW ciężko pracują na opinię o nich samych

Następny post

Corvette C7 na niemieckie autobahny

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Mokka 1.2 Turbo 2025 14 & Opel Frontera Electric 2025 02 fot. Marcin Koński

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Autor Marcin Koński
16/05/2025
0

Po ubiegłorocznym debiucie nowego Grandlanda, niemiecki producent postanowił odświeżyć pozostałe modele w gamie SUV-ów. Dlatego też Opel Mokka otrzymał dyskretny...

mg3 vs cliio

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Autor Paweł Kaczor
15/05/2025
0

Samochody hybrydowe to domena Japończyków. Jak hybryda, to tylko Toyota. Tak było kilkanaście lat temu, ale czy tak samo jest...

Mazda 3 2025 (4)

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Autor Kacper Mazur
14/05/2025
0

Mazda od lat stara się udowadniać, że samochód to coś więcej niż środek transportu – może być źródłem radości, dumy...

t cross 2025

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Autor Damian Kaletka
12/05/2025
0

Przestronny, praktyczny jednak zbyt drogi.

Następny post

Corvette C7 na niemieckie autobahny

Komentarze 5

  1. Łukasz says:
    9 lat ago

    Zastanawia mnie masa tego pojazdu, niedawno testowali ten egzemplarz na rwdpl i tam podawali wagę 1730kg o ile sie nie mylę…

    Odpowiedz
    • Konrad says:
      9 lat ago

      Łukasz, problem jest taki, że jedne źródła podają 1731 kg, a inne 1836, a jeszcze inne ledwo ponad 1,5 tony. Niestety nie mamy już auta, żeby sprawdzić w dowodzie – ale obstawiam, że RWDPB jest najbliżej prawdy – więc zmieniam ;)

      Nie zmienia to jednak faktu, że Volvo jest ciężkie.

      Odpowiedz
      • Łukasz says:
        9 lat ago

        Moje v60 2.0d 5 cylindrów z automatem wazy według informacji w dowodzie 1600kg a ojczyma s60 wszystko to samo 1590. Dosyć ciężkie te auta. Pojadę kiedyś swoje zważyć. I formacja w dowodzie jest miarodajna?

        Odpowiedz
        • RWDPB says:
          9 lat ago

          Cześć chłopaki :)!
          1761 kg to masa podana w dowodzie. Co do jej miarodajności uważam ją za dokładną, gdyż jest ona wpisywana na podstawie „badań” przeprowadzanych przy homologowaniu danego pojazdu. Z tego co się orientuje, to każda wersja wyposażeniowa zestawiona z innymi motorami/skrzyniami jest ważona osobno.
          Skąd więc różnica w zależności od źródła? Bierze się ona
          z dodania masy płynów eksploatacyjnych i znormalizowanego kierowcy ;)

          Odpowiedz
        • Konrad says:
          9 lat ago

          Łukasz, myślę, że jak najbardziej z dowodu jest miarodajna ;)

          Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version