• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volvo S60 B4 – szwedzki sedan

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
06/03/2023
w Nowe
1
Volvo s60 33

Volvo s60 33

425
SHARES
3.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Volvo S60 to jeden z nielicznych sedanów na rynku, który utrzymał się na powierzchni nie będąc topowym modelem marki. Jak daleko mu do S90 i jak jeździ się minimalistycznym Volvo? O tym między innymi poniżej – zapraszam.

A będzie to jazda w postaci miękkiej hybrydy, więc bez potrzeby ładowania, a z dużym bakiem i niezłym zasięgiem na pełnym bakiem benzyny. Powoli jest to już rzadkość, więc doceńmy bardziej standardowy układ w tym S60. Czas na test!

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Skandynawski sznyt

Nie jestem „volviarzem”, ale projekty nowych aut z tej stajni wpadają mi w oko. Mimo, że S60 jest prawie identyczne jak S90, to chyba wolę właśnie tę mniejsza limuzynę. Krótsze nadwozie jest bardziej proporcjonalne i miło prezentuje się na ulicy. A cechy szczególne pozostały – długa maska, spory grill oraz światła w kształcie młota Thora.

Volvo s60 31
Volvo s60 31

Owszem, może grafitowy lakier i spokojne felgi nie są szalone, ale Volvo jako stateczna marka z takim designem po prostu się nie gryzie. Z drugiej strony trochę nie wyobrażam sobie tej sylwetki w neonowych lakierach. Po prostu jest elegancko.

Mimo debiutu w 2018 roku, jakoś się to Volvo nie starzeje.

Volvo s60 19
Volvo s60 19

Wnętrze premium

Po otwarciu drzwi wrażenie elegancji nie znika. Nasz testowy egzemplarz wyposażono w koniakową skórę i ciemne wnętrze. Dzięki temu ten kontrast bardzo ładnie wygląda, a materiały są niezwykłej jakości. Plastiki są przyjemne w dotyku, aluminium jest prawdziwe, a skóra miękka. Zastanawiałbym się nad drewnem, ale to pewnie zależy od wersji wyposażenia.

Pod względem wizualnym jest to bardzo minimalistyczny projekt. Jest mało przycisków, ale wykończonych ze smakiem niczym biżuteria. Wystarczy spojrzeć na starter lub dźwignię automatu. W Volvo nie brakuje też nowoczesności, bo centralne miejsce zajmuje ekran systemu inforozrywki, a za sporą kierownicą pojawił się drugi wyświetlacz.

Minimalizm wpłynął znacznie na łatwość obsługi. Mimo, że elektronika jest czytelna i działa szybko, to trzeba jej poświęcić chwilę uwagi. Niestety wielofunkcyjna kierownica nie ułatwia tych działań, więc Volvo trzeba się po prostu od nowa nauczyć. No chyba, że jeździliście już modelami Szwedów finansowanych przez Chińczyków.

Volvo s60 20
Volvo s60 20

Google wszędzie

Amerykański gigant pojawia się już w każdym aspekcie naszego życia. Jest w telewizorach, komputerach, komórkach, lodówkach, a także i samochodach. W końcu i tak często nasz smartfon łączymy z autem, by korzystać z map tego potentata. W S60 nie musicie tego robić, ponieważ wbudowana nawigacja to właśnie ta od Google. Oczywiście całość połączona jest z wyświetlaczem za kierownicą i tym przeziernym na szybie, więc komunikaty są bardzo czytelne.

W razie potrzeby oczywiście Volvo wyposażone jest w łączność CarPlay lub Android Auto by tę współpracę z komórką jeszcze bardziej rozszerzyć. Łączność Bluetooth nadal jednak też jest możliwa.

Volvo s60 11
Volvo s60 11

Pod sporą maską

Od momentu, w którym Volvo zapowiedziała, że maksymalna pojemność ich silników to 2 litry parę osób zaczęło narzekać. Kolejna wiadomość o maksymalnej prędkości równej 180 km/h znów odebrało marce fanów. Dziś marka dalej brnie w swoje zasady, a ludzie nadal kupują Volvo. Jak widać zmiany zawsze mają swoich krytyków, a świat kręci się dalej.

Nasz egzemplarz o oznaczeniu B4 mógł pochwalić się 2-litrowym czterocylindrowcem wspartym elektryką na poziomie 14 KM. Dzięki temu łącznie auto miało moc 211 koni mechanicznych. To w zupełności wystarczyło na rozpędzenie tej małej limuzyny, która pomieści śmiało 4 pasażerów i ponad 440 litrów w bagażniku.

Zrobi to rozpędzając się do setki w 7,9 sekundy i spalając średnio 8-9 litrów na 100 km. Może nie jest to mało, ale dzięki sporemu baku zasięg samochodu przekracza 800 kilometrów. A to już rzadkość w nowoczesnych autach, których baki są niedużo większe niż kiedyś kanistry.

Volvo s60 15
Volvo s60 15

Jazda S60

Wsiadając za kierownicę S60 na pewno nie poczujesz się jak w sportowym aucie. Po prostu tym autem chce się płynąć i jeździć. Nie męczy, automat dobrze współpracuje z kierowcą, a samochód pewnie trzyma się drogi i pokonuje nierówności bez zbędnych narzekań.

Co ciekawe, w aucie nie znalazły się tak popularne tryby jazdy. Dla mnie to dobra wiadomość,  bo jeśli zawieszenie nie jest aktywne, to takie różnicowanie opcji prowadzenia są bezsensowne. Owszem układ kierowniczy w czeluściach można utwardzić, a za wieńcem kierownicy pojawiły się manetki, ale o sposobie jazdy decyduje tutaj kierowca. I tak powinno zawsze zostać!

No chyba, że włączycie akurat aktywny tempomat, zadziała asystent pasa ruchu i Volvo przejedzie pewien odcinek drogi samo.

Volvo s60 7
Volvo s60 7

Co tam jeszcze można wybrać?

Wgłębiając się jednak w konfigurator tego modelu, B4 to niejedyna opcja. Aktualnie szwedzka marka nie sprzedaje już opcji typowo spalinowych. Stąd oznaczenia o symbolu T zniknęły z konfiguratora. Oprócz B4 jest jeszcze B5, która jest po prostu mocniejszą miękką hybrydą (264 KM) lub hybrydy plug-in.

Opcja z wtyczką może pochwalić się mocą ponad 400 KM, ale kosztuje już znacznie więcej. Najtańsze wersje to dopłata nawet 100 tysięcy złotych.

Volvo s60 12
Volvo s60 12

Czas na konsensus

Nie będę ukrywać, że lubię Volvo. Zwłaszcza te z gatunku niesuvowatych. V60 to moim zdaniem jedno z najładniejszych kombi na rynku, a S90 dumnie rywalizuje z niemiecką trójcą. S60 jest idealnym kompromisem, który najbardziej mi odpowiada, a wersja B4 zdecydowania wystarcza. Nie wiem czy sam zdecydowałbym się na kupno, bo okolice 200 tysięcy złotych to nadal sporo, ale gdybym dostał taką służbówkę… Oj nie narzekałbym!

Konrad Stopa

Zdjęcia Volvo S60 B4:

Volvo s60 24
Volvo s60 24
Volvo s60 25
Volvo s60 25
Volvo s60 26
Volvo s60 26
Volvo s60 28
Volvo s60 28
Volvo s60 29
Volvo s60 29
Volvo s60 30
Volvo s60 30
Volvo s60 31
Volvo s60 31
Volvo s60 32
Volvo s60 32
Volvo s60 33 1
Volvo s60 33 1
Volvo s60 35
Volvo s60 35
Volvo s60 36
Volvo s60 36
Volvo s60 1
Volvo s60 1
Volvo s60 3
Volvo s60 3
Volvo s60 4
Volvo s60 4
Volvo s60 5
Volvo s60 5
Volvo s60 6
Volvo s60 6
Volvo s60 7
Volvo s60 7
Volvo s60 8
Volvo s60 8
Volvo s60 9
Volvo s60 9
Volvo s60 10
Volvo s60 10
Volvo s60 11
Volvo s60 11
Volvo s60 12
Volvo s60 12
Volvo s60 13
Volvo s60 13
Volvo s60 15
Volvo s60 15
Volvo s60 16
Volvo s60 16
Volvo s60 17
Volvo s60 17
Volvo s60 18
Volvo s60 18
Volvo s60 19
Volvo s60 19
Volvo s60 20
Volvo s60 20
Volvo s60 21
Volvo s60 21
Volvo s60 23
Volvo s60 23

Dane techniczne Volvo S60 B4:

Silnik: R4, turbo

Pojemność: 1969 cm3

Moc: 211 KM

Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm

0 – 100 km/h: 7,9 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Skrzynia biegów: 8–biegowa, automatyczna

Cena: od 247 900 zł

Tagi: b4hybrydamiękka hybrydas60 b4Volvovolvo s60
Poprzedni post

Oto jak może wyglądać nowa generacja Mini Countryman

Następny post

Kolejna Honda HR-V. I znowu inaczej wygląda

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
1

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

Następny post
Honda HR V 1

Kolejna Honda HR-V. I znowu inaczej wygląda

Komentarze 1

  1. Pingback: Złe wiadomości od Volvo | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET